Voeding krampjes

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter is vandaag 10 dagen oud. Ze krijgt Hero flesvoeding. Ze heeft sinds 2 dagen na bijna elke voeding dat ze hysterisch begint te huilen, om zich heenslaan, trappelen, zich helemaal uitstrekken. En dit dan zo’n 2/3 keer achter elkaar. Nu zagen we dat er van Hero ook flesvoeding tegen krampjes is. Ik heb ooit ergens gelezen dat je niet zomaar mag switchen van babyvoeding. Maar geldt dat ook binnen hetzelfde merk? </p><p> </p>

Hoi 
Je kunt wisselen van voeding maar dat kan vaak wel weer voor krampen zorgen. Maar  mischien eerst kijken of je de krampen kunt verminderen door een warme pittenzak te gebruiken 

Hoi 
Je kunt wisselen van voeding maar dat kan vaak wel weer voor krampen zorgen. Maar  mischien eerst kijken of je de krampen kunt verminderen door een warme pittenzak te gebruiken 

Als je switcht qua voeding binnen hetzelfde merk wordt altijd aangeraden om te beginnen met 50/50 en op een gegeven moment volledig over te gaan. Zo hebben wij het destijds ook aangepakt toen we over gingen op voeding voor hongerige baby’s en dat werkte goed. Al weet ik niet of je er veel tegen kunt doen. De krampjes stoppen vaak rond de 3 a 4 maanden. Bij ons werkte het beste om veel rond te lopen met de kleine en te fietsen met zijn beentjeS, maar helemaal tegenhouden kun je het volgens mij niet

Onze kleine had ook heel erg veel last van krampjes, en hebben toen sab simplex gebruikt. Toen nooit meer krampen en een blije baby :)

Hier ook van de gewone hero overgestapt naar de hero comfort+.  Eerst half om half en dan opbouwen naar alleen comfort+.
Ook gebruiken we in elke fles 15 druppels sab simplex, werkt erg goed.
Krampjes waren er nog wel, maar minder heftig.
Inmiddels is onze zoon ruim 3,5 maand en heeft heel af en toe nog krampjes.

Terug
Bovenaan