voeding, luiers??????

Hoi allemaal,

Ik hoor nog niet thuis op dit forum, ben begin september uitgerekend van de eerste.
Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring is met luiers en babyvoeding.
Wat is goed, is fijn en is kwaliteits- en prijstechnisch een goede keus.

Graag jullie ervaringen,
bedankt
 
Zelf heb ik de eerste weken   nutrlion gegeven daanra overgtapt naar halfvolle melk en nu friso2   aangezien   deze in de winkel vand e week weer es op was net als normaal heb ik nu similac ik raad je   friso of similac aan

en luiers   etos kruidvat lidl en de aldi   super goed!!!
 
Ik gebruik alleen friso extra voor hongerige babys.
Daar zit hij toch sneller vol van.Van luiers gebruik ik alleen het merk pampers.
Heb eens huggies geprobeert maar daar wered hij nat van.
Het is voor ieder kind anders.Gewoon proberen wat hij (of zij natuurlijk) het lekkerste vind en wat ze binnenhouden.Luiers idem dito.
 
Ik gebruik nutrilon standaard in combinatie met nutrilon forte voor hongerige baby's.
Wat luiers betreft gebruik ik altijd pampers en zwitsal billen doekjes.

Ik heb aan het begin ook huggies en kruidvat luiers geprobeerd, maar bij de huggies lekte mijn dochter elke door en van de kruidvat luiers en goedkopere billen doekjes kreeg ze erge luier uitslag.

Ik koop de pampers wel altijd in de aanbieding, soms wel 4 pakken tegelijk.
Dit scheelt aanmerkelijk in prijs en omdat ze bijna elke week wel ergens in de aanbieding zijn is dit vrij gemakkelijk.

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 3 maanden)
 
Ha, ik ben begonnen met borstvoeding, daarna Nutrilon standaard, toen nutrilon forte en nu zit Thijs op de kruidvatvoeding en doet het er prima op. Qua luiers heb ik graag pampers of het kruidvat merk. Ik heb gemerkt bij bv het AH-merk dat als er een plas in de luier zit de hele luier meteen uitzet. Dit is mijn ervaring. En van billendoekjes heb ik ze van Zwitsal want die ruiken zo ontzettend lekker.
Groet Helen
 
Hoi

Ik gebruik nu voor mijn zoontje (6 maanden) kruidvat voeding, en hij doet het prima en vind het lekker. Luiers gebruik van de Lidl, en de doekjes ook. En gaat niet om de prijs, want heb zoveel geprobeerd. Zwitsal vind ik te sterk, en kruidvat en etos. Als je 1 pak krijg je er gelijk een stuk of 110!! En bij lidl pak je ze stuk voor stuk en ruiken lekker> luiers ook van de lidl, die gebruikte ik ook voor mijn 1e zoontje en hij lekte nooit door. Met trekpleister, kruidvat en pampers wel. Dus ben hier zeer tevreden over.

Succes.
 
Hoi Leo26,

Wat een puf-weer nu met zo'n dikke buik... Ik was van onze zoon ook uitgerekend in september en heb de hele zomer met buik moeten doorbrengen. Maar het was gelukt en op 04-09-04 ben ik bevallen van een zoon.

Qua voeding had ik zelf zoiets als bv lukt, dan zou het mooi zijn. Kost niets, alleen de zoogcompressen en kolf aanschaffen. Lukt het niet, dan maar flesvoeding. Maar de bv ging erg goed, wel in de eerste weken gevoelige tepels, maar nadat ze "wat gehard" waren ging het heel voorspoedig. Ik heb onze zoon tot 9 maanden bv gegeven. Altijd en overal was voeding voorhanden, dat heb ik zelf als zeer prettig ervaren. Vanaf 7,5 maand kreeg hij alleen nog 's ochtends en 's avonds bv, tussendoor Nutrilon 2. Later was ik (vanwege de prijs) overgestapt op Friso. Dit ging ook prima. Toen was er nog geen kruidvat voeding, daar heb ik dus geen ervaring mee.

Wat betreft de luiers heb ik in het begin veel uitgeprobeerd. Van pampers, kruidvat, huggies tot bumblies (o.a. jumbo, boni etc). De bumblies bevielen absoluut niet. Kruidvat beviel erg goed. Ook pampers zijn prima, maar ietsjes duurder en dunner dan de kruidvat-luiers. In de aanbieding kocht ik Huggies. Deze waren in verhouding soms goedkoper dan de kruidvat. Deze luiers zitten iets strakker.

Heel veel sterkte nog om de zomer door te komen en succes in september!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan