Voeding meenemen vakantie

Plienetje

New member
Hallo,<br />Wij gaan van de zomer op vakantie met de tent. Nu willen we graag naar het buitenland. (Belgie, duitsland of luxemburg). Onze dochter is dan 6 maanden en we zitten te bedenken wat we moeten doen met de voeding. Ik ben nu begonnen met hapjes welke ik zelf maak. Op vakantie is vaak weinig verse groente in de supermarkt waardoor ik de hapjes moeilijk zelf kan maken. Ik heb alleen geen idee in hoeverre er potjes zijn in de buitenlandse supermarkten, en of deze ook een beetje lijken op die van nederland.<br />Wat deden jullie, namen jullie voeding mee vanuit thuis of halen jullie dit gewoon op de vakantiebestemming?<br />
 
Ik ben in de meivakantie met onze dochter van 6mnd naar Griekenland geweest. Ik had voldoende flesvoeding van huis meegenomen. Ook potjes nam ik mee. Ik had knijpfruit van Aldi en potjes voor warmeten. Ze at dan een half potje en at nog vers fruit met ons of een broodje als ze nog trek had.
Ik was blij dat ik het mee had want daar was 1 potje 4 euro! En maar 3 smaken ofzo.

Jaren geleden met de oudste in Italië geweest en ik nam geen potjes mee maar daar was ook nauwelijks keus dus elke dag zelf past gemaakt.

Blijkbaar eten kids in mediterrane landen eerder met de pot mee ofzo.

Ik zou op safe spelen en het zelf meenemen
 
Ik nam gewoon olvarit potjes mee, en wanneer het op vakantie op was kochte ik nieuwe potjes in de winkel. Wanneer mijn zoon in het hotel iets te eten had dat mocht ook potjes waren puur voor wanneer wij vaak buiten waren dat heb heb je niet zo snel eten in de buurt.
 
Ik woon in België, maar ben Nederlandse. Hier precies dezelfde potjes als in Nederland haha. Duitsland is 15min van hier en ga ik wekelijks boodschappen doen, ook daar gewoon normale potjes zoals wij die kennen met veel keus. Aan normale prijzen. 
Zelf vaker in Luxemburg geweest aangezien je daar vanuit hier binnen een uur bent, ook hier geldt hetzelfde. 


Ik zou dus zeer zeker niks meenemen. 
 
Ik maakte thuis ook alles vers maar toen mijn dochter 9 maanden was gingen we naar Ibiza en heb ik in de koffer potjes fruit en groente meegenomen. Had geen zin om het daar vers te maken en was ook een beetje huiverig om het schoon te maken met het water daar. Dus gewoon een stuk of wat potjes in de koffer. Net zo makkelijk.
 
Ik woon in Spanje en je hebt hier werkelijk de keus uit tig potjes, groenten en fruit in overvloed (lekkerder dan in Nederland) en knijpzakjes fruit en yoghurt. Ik neem aan dat elk Europees land iets voor babies heeft ;-)
 
Wij gaan altijd naar Frankrijk. En ik moet zeggen als je standaard flesvoeding gebruikt kan je daar ook wel iets soortgelijks vinden. En potjes heb je daar in overvloed. Zelfs met uitgebreidere keuzes dan in Nederland!
 
Ligt er een beetje aan naar welk land je gaat. In de landen die jij benoemt, verwacht ik wel dat ze veel dezelfde producten hebben als hier in Nederland. Maar ik ben wel eens met kinderen naar Portugal, Malta en Sicilie gevlogen en in alledrie de landen waren amper tot geen potjes groenten te vinden en ook iets als dixap/aanmaaklimonade was onmogelijk te krijgen.
Dus met een klein kind op vakantie (tot 1.5 a 2 jaar) neem ik voortaan altijd een fles dixap en wat potjes groenten mee voor de zekerheid.... en flesvoeding sowieso voldoende want in het buitenland heb je nooit dezelfde merk flesvoeding als hier.
 
Terug
Bovenaan