voeding niet in de magnetron opwarmen??

MIjn ex schoonmoeder (amerikaanse die in amerika woont) kwam daarmee. Volgens haar moet voeding in een pannetje met warm water worden gewarmd omdat het in de magentron slecht is. Heeft iemand daar al eens van gehoord? Ik namelijk niet.

Laatst wilde ze ook beweren dat mensen die buiten gerookt hebben de baby niet zouden mogen vasthouden want dan kreeg de baby de rook via de kleding van die persoon binnen. Ook daar heb ik nog nooit van gehoord, lijkt mij wat extreem eigenlijk. Iemand hier al eens van gehoord?

Jane 32 weken

hoi hoi,

in een pannetje opwarmen heb ik nog nooit gehoord.
ik heb wel begrepen dat je borstvoeding in een flessenwarmer moet verwarmen.
in de magnetron gaan de voedingsstoffen verloren.

of de geur van rook schadelijk is?
ik zou het zelf niet prettig vinden om mijn kindje aan iemand te geven die naar rook stinkt.

groetjes kwinty.

Pannetje met warm water is natuurlijk hetzelfde als een flessenwarmer. Beide gevallen zorgen ervoor dat de melk niet direct met de warmtebron in aanraking komt. Dat is inderdaad het beste omdat als de melk te heet wordt (en dat kan dus plaatselijk gebeuren als het direct met de warmtebron in aanraking komt) bepaalde voedingsstoffen afbreekt.
Borstvoeding en magnetron is om die reden geen goed idee.
Flesvoeding is volgens mij ook beter als je het water verwarmt, schudt en dan, als het water allemaal dezelfde warmte heeft pas het poeder erdoor gooit. Maar dat laatste weet ik niet zeker. ZO deed ik het zelf wel altijd in elk geval.

Groetjes,

Marjoke

Zolang de melk niet gekookt heeft gaan er geen voedingsstoffen verloren.
Moedermelk en magnetron is geen goede combinatie omdat er in meodermelk vetdeeltjes zitten die zo verhit kunnen raken dat je kleine zich eraan verbrand.

Je kleine niet vast laten houden door iemand die buiten gerookt heeft. Hmmmmmmmm,
dan kun je net zo goed met je uk op een zolderkamertje gaan zitten. Je kunt met het buiten wandelen natuurlijk langs iemand lopen die rookt, dan kan je kleine dat ook inademen.

Hoi,

Groentehapjes gaan hier gewoon in de magnetron. Water voor flesvoeding ook. Borstvoeding niet, dan breek je bepaalde dingen af. Zover ik dus begrepen heb is het niet schadelijk voor je kindje, alleen haal je de voordelen van borstvoeding weg.
Wat roken betreft, dat moet je zelf bepalen. Roken en meeroken is slecht. Maar mensen die buiten gerookt hebben, tja waar leg je de grens.

Groetjes

hallo,

je mag de fles en borstvoeding gewoon in de magnetron opwarmen, alleen moet je dat per voeding maar 1x doen, dus niet nog een x als het afgekoeld is!
ik werk met kinderen en wij volgen de normen van de ggd

groetjes

Hoi hoi
Ik werk op een babygroep binnen een KDv en inderdaad klavertje4 heeft gelijk. volgens de normen van het ggd mag het allebei in de mag..
Alleen......... doe ik het niet en met mij meerdere leidsters niet, omdat ik het zelf wel schadelijk vind van de bv gaan er oinderdaad aardig wat dingen verloren en voor allebei geld dat je het zo meer opwarmt....
Ik raad ouders bij mij dus altijd met Fv aan, water opwarmen, even schudden, voeding erbij en weer schudden, en voelen in de binnenkant van je pols .
Bij bv gewoon de flessenwarmer gebruiken na warmen even omschudden en voelen aan de binnenkant van je pols, voor de juiste warmte..
Gr sandra

Terug
Bovenaan