voeding niet in de magnetron opwarmen??

Sowieso misschien ook heel ouderwets, maar ik voel mezelf ook nog steeds het prettigst bij FV maken met uigekookt water. i.p.v kraanwater terwijl dat tegenwoordig ook mag.....
En dat roken, dat vergeet ik helemaal, tja in amerika gaan ze erg ver.... dat er niet gerookt word in een ruimte waar een baby aanwezig is okeej maar niet aan oemand geven doie rookt. Wel heb ik mijn oudste dochter ook niet uit handen gegeven aan iemand die zo erg rookte dat de kleding ernaar stonk....eigenlijk gewoon omdat ik dat ook vies vind, maar dit zegt een mamam die zelf niet rookt en nooit heeft gerookt...
Gr sandra Nu 36 wkn zwanger van wondertje nr2

Bv moet je inderdaad niet in de magnetron opwarmen, want dan gaan de goede eigenschappen verloren en daar doe je het nou juist voor. Op het kdv dan ook zeker vragen om bv op te warmen in een flessenwarmer.
Voor hapjes kan ik me alleen voorstellen dat ze de magnetron afraden omdat het niet gelijkmatig verwarmd. Je moet het eten altijd goed doorroeren voor je het aan je kindje geeft (en uiteraard zelf even voelen/proeven of het niet te warm is).

hallo,

beide is onzin.
maar moedermelk mag je inderdaad niet in de magnetron opwarmen omdat dat niet kan en de voedingsstoffen verloren gaan.
maar de rest is geen punt hoor geloof me maar.

groetjes sandra

Sinds ik weet dat in het ziekenhuis ook gewoon de flesjes borstvoeding in de magnetron worden verwarmd, maak ik me er niet meer druk over en doe ik die van mij ook in de magnetron. Als je het op een wat lager vermogen iets langer op warmt, heb je ook geen problemen met de onregelmatige verhitting van de magnetron.

Niet alle flesvoeding kan overigens op 38 graden worden gemengd, dus sommige voorbeelden van hierboven gaan niet helemaal op. Wij hebben altijd Friso comfort voor ons dochtertje gebruikt, dat lost alleen goed op bij heter water.

En over roken: het lijkt me op zich een beetje ver gaan, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je draagt nog een hoop rook bij je als je net hebt gerookt en dus gelden dezelfde regels als meeroken, alleen dan in zwaar verminderde mate. Persoonlijk zou ik er niet op zitten te wachten mijn dochtertje te overhandigen aan iemand die nog heel veel rooklucht bij zich draagt, dan ruikt zij daarna misschien  ook niet meer fris en naar rook.

Ach, en verder: een heleboel gezond verstand helpt nog het beste. Inmiddels weet ik dat ik niet een perfecte moeder ben en niet wil zijn. Onze kinderen krijgen ook wel eens patat, lopen soms wat langer door met een luier, ze worden wel eens voor de tv gezet omdat ik dan even mijn handen vrij heb enz. Als ik terug kijk hoe goed ik het allemaal in het begin wilde doen, dan vraag ik me regelmatig af hoe het kan dat ik me om zulke kleinigheden als de precieze temperatuur voor het badje (38 graden) druk heb kunnen maken. Bij nummer 2 heb ik nooit meer gemeten, maar gewoon gevoeld of het niet te heet of te koud was...

Groetjes,
Tamara

Ook ik verwarm mijn flesjes BV in de magnetron. Je moet alleen zorgen dat het niet warmer wordt dan 35 graden. Dan kunnen en idd voedingsstoffen verloren gaan.
En ach ben maandag bij het CB geweest en de kleine was super gegroeid, dus de BV zal echt wel goed zijn ook al heb ik hem in de magnetron opgewarmd!

X Saskia
mv Rik (04-07-07)

Hoi,

Op www.borstvoeding.com wordt uitgebreid aandacht besteed aan het opwarmen van moedermelk. Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bv.com-Opwarmen van mm.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi,

Ik heb vandaag een informatiebijeenkomst gehad over borstvoeding, gegeven door een lactatiedeskundige van de kraamzorg.

Wat mij verteld is:
- Het opwarmen van borstvoeding kun je het beste in de pan (au bain marie) of flessenwarmer doen, omdat  er bij verwarming  in de magnetron belangrijke anti-stoffen verloren kunnen gaan
- In het ziekenhuis doen ze wel borstvoeding opwarmen in de magnetron, maar dit is uit hygienisch oogpunt! Mocht je  een aantal dagen in het ziekenhuis moeten verblijven, dan kun je beter je flessenwarmer op je kamer zetten en vragen of ze het hierin kunnen verwamen

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan