voeding om de 4 uur

Hoi,

Mijn zoontje van 6 weken krijgt al vanaf de tweede week 6 keer per dag 120 cc flesvoeding. Dat betekent dus om de 4 uur voeden. Echter, hij meldt zich eigenlijk altijd standaard een uur te vroeg. Overdag is dat nog niet zo lastig, dan kan ik dat wel rekken, maar 's nachts is dat natuurlijk minder prettig. Hij krijgt dan om een uur of 23.00 zijn laatste flesje en wordt meestal om een uur of 2 alweer wakker. 's Morgens is dat ook weer, dan wordt ie altijd om een uur of 6 weer wakker. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe los je dit op? Meer voeding geven? Vaker voeding geven?

Alvast bedankt!
Rebekka
 
ik zou hem vaker gaan voeden. Eigenlijk geeft hij aan dat hij het nodig heeft. Ik heb een zoon van 6 maanden en hij krijgt nog om de 3 1/2 uur (5 flessen   van 180cc op een dag). Ook heeft hij een periode gehad dat hij 's nachts weer kwam, ook toen gaf ik hem de fles. Geen kind is hetzelfde en probeer gewoon je eigen gevoel te volgen. Succes!
 
Ik weet niet aan wie je dat vraagt, want ik dacht dat inderdaad ook bij Helen. Omdat ze 5 keer voeding geeft. Maar goed, mijn dagritme ziet er als volgt uit:

7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur
3.00 uur

In ieder geval, dat is de bedoeling en dat lukt omdat ik steeds rek tot het tijd is voor zijn flesje.
 
Hoi Rebekka,

Kun je niet proberen om iets meer te gaan geven? Misschien dat dat helpt.
Daan krijgt defles vanaf dat hij 6.5 week is en ik ben meen ik begonnen met 120 cc, maar Daan gaf al heel vlot aan dat hij eigenlijk meer nodig had.
Ik zou gewoon eens proberen om de laatste fles iets meer voeding te geven.

Groetjs Saskia
 
Hoi,
Mijn dochtertje is ook bijna 6 weken en kreeg ook 6 x 120 cc. Bij mij hetzelfde probleem; ze kwam steeds sneller (2.5 uur) of ze had na de fles nog steeds honger.
Heb nu sinds gisteren de voedingen verhoogd naar 140 cc en jawel hoor.... ze heeft vannacht doorgeslapen. De arme schat had gewoon honger.
Men zegt dat het kind zelf wel aan geeft hoeveel ze nodig heeft, dit klopt dus!!!

Succes,
Groetjes Wendy
 
Hallo,

Ik denk dat je meer voeding aan moet gaan bieden. Dewi is nu 9 weken en ik bied er 180 cc voeding aan. Per fles drinkt ze dan tussen de 150 cc en de 180 cc. De ene keer pakt ze 180 cc en de andere fles neemt ze dan wat minder. Bij de laatste fles zijn we al blij als ze 70 cc op heeft. Ze is dan namelijk niet wakker te krijgen, maar goed ze zit al wel vanaf dat ze 4,5 week oud was op 5 voedingen. De tijden die wij gebruiken om voeding te geven zijn: ongeveer 6.30 uur (komt soms nog tussen 5.30 en 6.00 uur), 10.30, 14.30, 18.30, 22.30

Groetjes van Ria
 
Hoi Wendy,

Wat heerlijk voor je dat ze vannacht zo goed heeft geslapen!
Even nog een vraagje. Hoeveel water en hoeveel schepjes doe je dan?

Overigens, ik vind zo'n forum echt geweldig. Super dat er zoveel en zo snel al reacties komen! Bedankt allemaal!
groetjes,
Rebekka
 
Terug
Bovenaan