Voeding schema

<p>Hoi hoi.</p><p>Ik ben opzoek naar moeders die misschien tips hebben.</p><p>Onze zoontje is nu 5 maanden en 2 weken. Hij krijgt flesvoeding. Hij is te vroeg geboren en met 34 weken gehaald nu was het in het ziekenhuis al dat hij vaak eerder of later kwam om te eten en eenmaal bij thuiskomst leek het wel rupsje nooit genoeg elke 2 a 3 uur aankomen. Na 2 maanden nam dat wel af en nu drinkt hij wanneer het hem uitkomt en ook nooit geen vaste richtlijn met cc ene keer 120 water 4 schepjes andere keer 180 water 6 schepjes.. ik heb al vaker geprobeerd om een beetje vaste tijden aan te houden maar dan drinkt ie gewoon niet. Doorslapen is ook nog niet aan de orde. De oefenhapjes bevallen hem wel en dat is het enigste waarbij ik wel een vaste tijd kan aanhouden 11uur fruit en tussen 17 en 18 groente. Wie o wie heeft wat tips of dezelfde ervaring ermee gehad...</p>
 
Welke nutrilon geef je? Ons zoontje was ook een flinke eter en wij zijn overgestapt op nutrilon forte wat wel hielp. Hier hebben wij ook geen vast schema. Het komt zoals t komt en krijgt eten als ie honger heeft. Soms zit er 2 uur tussen soms 5. Proberen wel altijd dat ie met avond eten mee eet. En savonds om half9 laatste fles en dan naar bed. 
 
Hoi hoi we hebben nu weer de nutrilon standaard. In het begin heeft hij de omneo gehad en voor hongerige baby,s maar dat maakte geen verschil. Die van ons krijgt vaak nog rond 23 een fles en dan komt hij tussen 3 en 5 weer maar dan drinkt ie nog minimaal soms en soms wel veel. Het is echt zoeken.. slaapt die van jullie overdag nog veel? 
Alvast bedankt nog voor de tip!
Groetjes
 
Hoi hoi, 
mn dochtertje is nu 5 maanden en met 36 weken geboren. Ook niet echt een heel vast schema en ook wel een hongerlapje. Ik geef 6 flessen van 165 ml en dan komt ze om de 3 uur, soms ook nog 2,5 uur hoor haha. Ik heb nutrilon standaard en geef geen andere voeding qua hongerige baby etc, ben ik allemaal niet van. Zij slaapt ook nog niet door, ze komt 1 of 2 keer per nacht, laatste paar weekjes gaat het wel goed en komt ze 1 keer maar paar dagen terug weer 2 keer. 
Als ze honger heeft na 2,5 uur pak ik haar meestal op en probeer ik haar nog even wat af te leiden, als dat niet gaat geef ik gewoon een fles. Fruit gaat heel goed eet ze zomaar 60 tot 80 gram van weg, groente wilt ze nog niet echt iets van weten. 
Slapen gaat hier ook goed, na 1,5 wakker zn is ze weer moe en gaat ze weer slapen, ze slaapt dan tussen de 1,5 en 3 uur per keer en doet zo’n 3 slaapjes overdag. Dan gaat ze tussen 1830 en 1930 naar bed ligt er net aan hoe laat ze haar laatste slaapje heeft gehad, slaapt dan zo tot 230/330 en komt dan voor een fles en dan 4 uur later weer en overdag dan om de 3 uur. En als ze 2 keer komt in de nacht komt ze voor 230/330 uur
 
Gebruiker. Ja hier is het slapen ook vergelijkbaar na anderhalf uur max 2 is die op en wil hij slapen. de hapjes fruit en groente lust hij wel heel graag en ben nu 2 dagen een papfles aan het proberen wel nog maar 120 cc om even te kijken of zijn darmen er niet te intens op reageren. Maar wel ook pittig zeg voor jullie 1 a 2x per nacht. Ik begon me ook echt af te vragen wat ik verkeerd deed. Zoveel mensen om je heen met kids die zeggen die van mij ligt om 19 al op bed en slaapt tot 6 a 7..?
RvD
Wow wat een bult energie heeft ie dan.Je zou bijna denken dat hij dan na 20.30 ook niet snel meer komt maar toch ook nog om de 2 of 5 uur? 
 
 
Hier slaapt onze dochter sinds 3 weken dooe, nu bijna 3 maanden oud. Overdag slaapt ze niet zoveel, elke keer 45 minuten per slaapje tussen de voedingen. Als ik geluk heb 1,5u per keer. Maar ik denk wel dat dit resulteert in snachts goed slapen.. rond deze leeftijd slapen ze meestal 5 uurtjes overdag en 10u snachts. Onze dochter slaapt om 22.00u en komt dan 6u. Na die fles slaapt ze dan weer tot 9u ongeveer.
Misschien proberen overdag iets minder lang te laten slapen, zodat duidelijk is dat lang slapen voor 's nachts is? Ik weet het niet hoor, ieder kindje is anders.. maar dit is voor ons een goed ritme waar we zo zijn ingerold.. 
 
Hier slaapt onze dochter sinds 3 weken door, nu bijna 3 maanden oud. Overdag slaapt ze niet zoveel, elke keer 45 minuten per slaapje tussen de voedingen. Als ik geluk heb 1,5u per keer. Maar ik denk wel dat dit resulteert in snachts goed slapen.. rond deze leeftijd slapen ze meestal 5 uurtjes overdag en 10u snachts. Onze dochter slaapt om 22.00u en komt dan 6u. Na die fles slaapt ze dan weer tot 9u ongeveer.
Misschien proberen overdag iets minder lang te laten slapen, zodat duidelijk is dat lang slapen voor 's nachts is? Ik weet het niet hoor, ieder kindje is anders.. maar dit is voor ons een goed ritme waar we zo zijn ingerold.. 
 
Terug
Bovenaan