Voeding schema

Hoi
Hoe meer hij straks vaste hapjes krijgt op vaste tijden daarmee kun je een vast ritme mee krijgen met tijden en hoeveel hij drinkt dat zal blijven verschillen jij heb toch ook niet op elk moment even veel honger als hij voldoende voeding over de hele dag binnen krijgt is het toch goed en doorslapen de ene baby doet dat met 5 dagen en de ander met anderhalf jaar nog niet 
 
Hoi,
 
Ik heb een zoontje van bijna 12 weken. We hebben nog niet echt een ritme maar aangezien ik volgende week weer moet gaan werken wil ik enigszins wel een ritme hebben.
Mij zoontje slaapt heel slecht overdag zoals snachts helaass overdag max 45 minuten en snachts komt hij om de 2 a 3 soms 4uur. Overdag drinkt hij niet altijd zn fles op. Bied hem 180cc aan maar 9 a 10x maar 150.
Heeft iemand nog tips om een ritme te krijgen of hoe je hem overdag beter kan laten slapen. 
 
Gebruiker10125928;
Ik heb zelf een dochter van twaalf weken en die zit aardig in een ritme;hanteer om en nabij vaste voedingstijden. Bij mij is het echter ook zo dat ze de ene keer meer drinkt dan de andere keer. 
Wat mij wel opvalt toch is dat als ik haar toch regelmatig voedt dat ze iig s nachts niet veel meer komt. Meestal is het pas rond 5.30 a 6 dat ze ''aanslaat''. 
Wij proberen haar ook tussen de voedingen door maar max anderhalf uur op te laten blijven omdat dit blijkbaar kan bij een kindje van zo veel maanden. Dan gaat ze gewoon naar bed; soms ook eerder als we slaapsignalen krijgen van haar; handjes in oogjes wrijven, gapen, beek zien, wegkijken....doet jouw zoontje dit ook?  Moet je eens vanaf een afstand naar hem kijken in de box bijv. Kijken welke signalen hij afgeeft en dan toch meteen naar bedje brengen al vind hij dit misschien in eerste instantie even niet leuk..misschien even volhouden en om de tien min. even kijken als hij echt blijft huilen.
 
Ook doen wij overdag de gordijnen open en s avonds/ s nachts dicht. Zo wennen ze misschien wat meer aan een dag/ nachtritme. 
hoe laat voedt jij je zoontje het laatst? 
 
Sorteer reacties van nieuw naar oud

← 1 2


 



Gebruiker10125928;
 
En je geeft aan dat je nog niet echt een ritme hebt; heb je wel enigszins ergens op de dag vaste tijden dat je zoontje gevoed wilt worden? 



 
 
Terug
Bovenaan