Voeding verschuiven aan te leren?

<p>hoi moeders, </p><p>Mijn zoon van 9 weken krijgt zijn laatste fles rond 7 a 8 uur 's avonds. Dan slaapt hij door tot een uur of 3 's nachts. Hij slaapt dus zo'n 7 a 8 uur door tot de volgende voeding. </p><p>Nu zou ik heel graag om 23.00 u nog een flesje willen geven zodat hij dan de nacht doorslaapt en weer om 6u in de ochtend komt. Dit hebben we twee keer geprobeerd, maar zonder succes. Hij komt dan gewoon weer rond 3uur snachts, haha. </p><p>Is dit een kwestie van doorzetten zodat hij er aan gewend raakt? Of kunnen we het beter laten zitten? Hij gaat na zijn voeding van 7/8 uur naar bed en slaapt dan gewoon. Hij zal zich dus niet vanzelf melden om 23.00 u. En ik denk ook niet dat het gaat gebeuren dat hij van 19.00 u tot de volgende ochtend doorslaapt. </p><p>Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?</p><p> </p>

Ja lastig is dat.. 

Mijn kindje kwam wel nog om 23 uur dus lastig te zeggen.. maar ik zou zeggen probeer gewoon paar dagen ... of halveer je flesje in de nacht  zodat ie niet te veel krijgt 

Ik zou het gewoon zo laten. 9 weken is nog zo jong, dan is er gewoon nog geen schema. Het wordt vanzelf beter!

Gewoon zijn eigen ritme laten bepalen, die van mij begon toen hij 6 weken was zijn nacht al om 17:00.. kwam om 2:00 en 5:00 gewoon voor een fles. Maakte niet uit hoelaat ik de flessen deed..
Heb mij na een week er maar bij neergelegd.. twee dagen daarna heeft hij zelf besloten om dit te veranderen haha! Nu begint hij de nacht om 19:00/20:00 

Mijn zoontje is 10 weken oud en die krijgt tussen 18:00/19:00 uur een fles en gaat dan naar bed toe en ik maak hem om 22:30/23:00 uur weer wakker voor een flesje en slaapt door tot uurtje of half 7. Als hij snachts nog wel een keertje komt geef ik hem een flesje met 1 schepje poeder minder.
Ik denk dat je het gewoon even moet uitproberen en anders idd komt het vanzelf wel wanneer hij doorslaapt. Hier kwam mijn zoontje ook vaak nog rond 3 uur en zo in 1x sliep hij door, als hij daar klaar voor is doet hij dat vanzelf!

Wij hebben hier precies hetzelfde ? gewend aan het in de nacht opstaan, laten wij haar. Dit is nu het ritme dat zij fijn vind. Ik vertrouw erop dat dit vanzelf veranderd.

Hier hetzelfde, ik gaf altijd een fles om 23.00 en dan kwam ze vaak tussen 3 en 5 weer. 
Vorige week kreeg ik haar niet meer wakker om elf uur, waardoor ik soms Eem uur zat en ze nog maar een halve fles op had. 
Ik heb me er bij neergelegd, kan nu gewoon naar bed wanneer ik wil en geef haar wanneer ze komt, nog steeds tussen  half 4 en 5. Dan drinkt ze wel effectief waardoor ik ook zo weer terug m’n bed in kan. Haar nacht begint blijkbaar eerder! 

Je zou even kunnen doorzetten, maar dan heb je zelf waarschijnlijk wel minder slaap tijdelijk. Wij hebben onze zoon altijd wakker gemaakt voor z'n laatste fles (dat was 1 uur 's nachts) en hem daarna zijn lange ruk laten maken. In 't begin redde hij 4/5 uurtjes, toen hij steeds langer ging slapen, hebben we de fles van 1 uur laten vallen en 'm om 23 uur zijn laatste gegeven (toen was hij 2 mnd). Toen was hij best een poosje weer vroeger wakker, maar dat is hij ook steeds verder gaan rekken. Nu krijgt hij zijn laatste om 22.30 (maken we hem voor wakker) en slaapt dan tot een uur of 6/7. Volgende week gaan we kijken of we de fles van 22.30 weg kunnen laten. Hij is nu 5 mnd. 

Terug
Bovenaan