Voeding voor 24 uur klaarmaken

De kraamzorg zij hier dat we max 1 flesje vooruit warm mochten maken, ik kook voor de laatste fles water en dan maak ik 2 flesjes klaar de ene krijgt ze en de andere gaat de koelkast in. Ik vind het voor de nacht zelf wel prettig maar overdag maak ik gewoon per fles

Wat grappig hoe iedereen verschillende adviezen krijg. (Of eigenlijk slecht)

Wij hebben een quooker dus daar pak ik gekookt water uit. Dat kan ik zo gebruiken maar ik kookte het voor de 24 uur voeding sowieso nog even door. En daarna liet ik het helemaal afkoelen zodat het niet 2x warm werd.
Ook voor de krampjes schijnt t goed te zijn om het water ff door te koken.

Nu ik t per flesje maak doe ik t doorgekookte water in de koelkast.
Met opwarmen eerst water warm maken in de magnetron en dan de poeder erbij.

Flessen werd mij overigens geadviseerd om na uitkoken in de koelkast te bewaren.

Je zou toch zeggen dat iedere kraamhulp en verloskundige in Nederland dezelfde richtlijnen hanteert maar je hoort hier al dat dat absoluut niet het geval is.

Ik doe het ook per flesje. Kraamzorg zei hier koud water uit de kraan en dat opwarmen in magnetron. Ik doe ook wel eens kokend water uit Quooker en doe er dan koud bij tot het op temperatuur is.
Arts op consultatiebureau zei over het uitkoken van de flessen: ach dat doe je toch ook alleen in de kraamzorg-week?!

Terug
Bovenaan