voeding voor 6 weken

hallo iedereen.
ik ben manuela en heb een tweeling van 6 weken.

ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes drinken of dronken.
en hoeveel voedingen.

onze jongens komen nog steeds om de 3 uur dus ook snachts.
de een krijgt 100cc en de ander 80 cc.
dennis is 4360 gram en sander 3690 gram.

groetjes manuela
 
Hoi,

Krijgen ze 8 voedingen per dag?
In pricipe moet je per kg 150ml per dag geven. Dus bijv. je zoontje van 4360 gram zou je dan 654 ml per dag mogen geven. Dit is ongeveer hoor want het ene kind heeft meer honger dan het andere.
Mijn zoontje is vandaag precies 6 weken en hij kreeg tot afgelopen vrijdag 6x 120ml.
Ik ben nu aan het proberen of hij doorslaapt en geef hem nu 5x 150ml. Hij weegt 4800 gram.
Het is 2 nachten gelukt maar helaas kwam hij vannacht weer en dan geef ik hem dus eigenlijk een extra fles. Ik wil het nog een paar dagen proberen en als het niet lukt ga ik weer terug naar 6x 120ml anders  krijgt hij te veel binnen voor mijn gevoel.


Succes.

Gr. Kim    
 
ja dat komt omdat ze om de 3 uur komen en ook het snachts. ze slapen niet door.

ze huilen erkaar ook wakker.
en als ik meer geef om zo dan door te slapen doen dat toch niet dan liggen e juist weer wakker omdat ze dan te veel hebben gehad en krampjes hebben.

de jongens van mij zijn ook vandaag 6 weken
 
Onze dochter is nu bijna 7 weken en krijgt 5 voedingen van 150cc per dag. Soms drinkt ze een fles niet leeg en dan wil ze later een extra fles (dus dan krijgt ze 6 voedingen). De laatste fles krijgt ze tussen 22.30 en 23.00 uur en dan slaapt ze door tot 6.30/7.00 uur. Dat doorslapen doet ze overigens pas sinds 4 dagen, daarvoor kwam ze rond 5.00 uur weer voor een fles.

liefs,
Simone
 
Hai manuela,
Vervelend is dat dan he en zeker omdat je er 2 hebt en dat ze elkaar wakker houden dan.
Ik denk dat ze toch even een ritme moeten krijgen voor hun eigen gevoel en het wordt langzamerhand steeds iets langer dat ze gaan doorslapen.
Ze waren ook te vroeg geboren toch,als ik het me goed herinner,als dat wel zo is moet je vergeten dat ze dan toch een beetje een achterstand   kunnen hebben.
Welke voeding gebruik je?
Mijn dochtertje Kaylee is nu precies 8 weken oud en 5 weken te vroeg geboren,maar ik ben ook nog steeds aan het zoeken met der hoor,qua tijden en voedingen.Ze mag nu in principe al 165 ml hebben per keer en dan 5 voedingen per 24 uur,maar dat redt ze niet,Ze begint nu net een beetje te komen met 135 ml per keer en dan heel af en toe der fles leeg en ze komt zo gemiddeld na 3 a 4 uur en een enkele keer 5 uur,dan is ze gewoon niet wakker te krijgen.
Nu vannacht heeft ze voor het 1st 6 uur achter ekaar geslapen(eindelijk hahahaha),maar soms komt ze nog 2 a 3 keer in de nacht hoor en dan zeggen ze dan moet je der wat meer geven voor de nacht.jahaa dat wil ik best doen,maar dat drinkt ze echt niet op hoor,nou ja dan maar niet,want ze heeft dan ook geregeld dat ze dan maar 80 ml drinkt ipv 135,maar meer krijg ik er dan niet in,want ze ligt dan in coma.
Het is echt heel erg verschillend.
Ik hoop voor je dat ze snel wat beter gaan drinken en wat langer met de voedingen gaan doen,want dit sloopt je en zeker met 2 binken.
Hoe doe je het eigenlijk met voedingen,1st de ene en dan de andere of helpt iemand je ook vaak mee,sorry ben even nieuwsgierig,omdat je een tweeling hebt en dat is toch heel anders dan dat je er gewoon 1 hebt,plus dat het zwaarder is en meer werk.Krijg je wel een beetje rust?
Nou meis sterkte met je jongens.Liefs Jen(mama van Kaylee 3-10)(novemberforum)
 
hallo Jen.
ja ze zijn 4 weken te vroeg geboren.
ze drinken het wel op maar op cb zeiden ze dat ze echt maar 6-7 voedingen mochten hebbe.
makkelijk gezegt....   als ze komen komen ze. ja dan moest ik maar minder in de fles doen. ja dan komen ze te vroeg.
uiteindelijk drinken ze dat gewoon.
ze waren te veel bijgekomen zei ze....   ja ze zijn ook 5,5 cm gegroeid in 3 wekwn tijd..

vaak voeden we samen (mijn man en ik). ligt er een beetje aan hoe moe ik ben, en op het moment heb ik keelontsteking dus ben ik blij dat hij me helpt, maar mijn man doet ook de ochtendkrant dus moet om 5 uur opstann, dus dan doe ik het zoizo alleen.

als ze niet samen wakker worden voed ik vaak ook eerst de een.en dan de ander. of gewoon samen.ik ben er een half uur tot drie kwartier mee bezig. soms langer maar ja.

maar in het ziekenhuis mochten ze toen ze een dikke week waren ook al sander 60-80 cc en dennis 80-100 cc drinken.
omdat ze te vroeg waren, moesten ze juist veel aankomen.

maar op cb vinden ze dat ze minder moeten drinken.
ach het begint nu dat ze soms 3,5- 4 uur er tussen hebben. en dan zoals eergisteren kwamen ze dus op 7 voedingen uit.. maar dat gebeurd bijna nooit.
als ze de ene voeding later komen komen ze een andere eerder.

groetjes manuela
 
Hai Manuela,
Ja het consultatieburo zeggen zoveel,maar je moet je niet echt gaan vast houden wat hun zeggen hoor,want daar zijn heel veel verschillende meningen over.
Je kan meestal beter je eigen gevoel volgen qua voeding,het is niet makkelijk,want ik heb dat zelf ook,maar het is gewoon net wat je kinderen zelf aan geven.
En wat je voeding betreft,misschien kan je beter nutrilon omneo gebruiken omdat je al zei dat ze last hebben van krampjes en die voeding is daar ook tegen.
Ik gebruik die zelf ook,want mijn dochtertje Kaylee had daar ook zo`n last van en die omneo is tegen krampjes,moeizame ontlasting en licht spugen,nou zeg ik er wel bij dat ze niet helemaal er vrij van zijn hoor,want Kaylee heeft alsnog wel wat last van krampjes en mondje voeding terug geven,maar het is wel een stuk minder geworden,dus misschien een idee voor je en venkelthee is goed he tegen krampjes,ik weet niet of je toevallig al wist,maar dan weet je het nu hahahaha.
Ja het is wel een stuk makkelijker he als je man je helpt,want ja er zijn er wel 2,ik heb zelf nu af en toe al dat ik het wel prettig vindt als mijn mannetje me ook even helpt,want door de nachtvoedingen ben ik aardig gebroken onderhand.
Gisternacht heeft Kaylee eindelijk 6 uur achter elkaar geslapen en daar was ik wel erg blij mee,maar vannacht kwam ze weer na 4 uur,pffff hahahaha
Nou meis sterkte en knap maar lekker snel op en geniet maar lekker van je jongens.
Liefs Jen
 
Terug
Bovenaan