voeding voor 6 weken

hoi hoi

van de venkelthee wist ik al. vond niet echt dat het werkte, maar kan aan mij liggen.
wat wel helpt is cinababy van vsm.

had ik bij mijn dochtertje ook. en nu bij de jongens ook.
en van de andere voeding had ik ook aan gedacht, maar cb(het het cb weer) zei dat ik toch nog maar even moest wachten.
ze zijn namelijk 4 weken te vroeg geboren dus zijn de darmpjes ook niet helemaal niet goed ontwikkeld, dus hebben hun langer de tijd nodig ofzoiets.... dat zeiden ze z-huis ook.
maar het gekke was dat ze in ziekenhuis nooit huilden. moesten ook altijd wakker gemaakt worden voor voeding en daar hebben ze wel 6 uur aan een stuk geslapen...
hoe dat kan????????????????
 
Hai hai,
nu leer ik weer wat van jou hahaha over wat je ook kan gebruiken tegen krampjes,ik kon dat niet,maar kan ik ook weleens proberen,want af en toe dan krijst kaylee het echt uit en ik vindt dat zo zielig en ik vindt ook dat de venkelthee niet echt helpt,nou is het ook wel kruidenthee natuurlijk en dat duurt even voordat gaat werken.
Plus dat je kindje het wel wil drinken en zeker per dag en bij mij wil  ze het ook niet altijd.
En dat andere wat jij zei van vsm,zijn dat druppeltjes wat je eventueel door de voeding moet doen of niet,sorry ik ken dat niet.Gaan ze daar ook makkelijker van poepen of niet?Kaylee poept de laatste paar dagen niet elke dag en ze moet er veel moeite voor doen en ook met huilen erbij.
Gek is dat he dat je jongens in het ziekenhuis wel lekker sliepen en dat ze het nu niet doen,snap ik ook niet.
Wat ik wel weet is dat ze de meeste baby`s eigenlijk wel een beetje verpesten,want als ze gaan huilen dan krijgen ze gelijk een speen of gelijk voeding in de nacht en dan worden ze ook echt wakker gemaakt,maar dat is voor de moeders wel vervelend,want wat je vaak hoort van vrouwen die thuis bevallen zijn is dat hun kleintje in de nacht veel langer slapen en ook lekker doorslapen s`,nachts.De baby`s zoals die van ons(te vroeg geboren en in het ziekenhuis)die komen elke keer varierend in de nacht en dat vindt ik wel naatje hoor,maar ja wat doe je er aan he,helemaal niks.
Met kaylee is het nu elke avond een crisis met der,ze wil gewoon niet gaan slapen.Je bent zo gemiddeld tussen 5 en 9 uur zeker bezig met der.
Vandaag ook ze had om 18.00 uur de fles gehad en dan heeft ze lekker bij der vader gelegen en wij gaan eten en ja hoor begint weer niet willen slapen wel huilen en niet de speen willen,nou dan sukkelt ze je weg in je armen,breng je der naar bed en na een kwartier a halfuur ja hoor huilen tot krijsen aan toe en gewoon weer honger hebben,nou dan geef je der weer wat en dan heeft ze ik noem maar even wat 20 a 30 ml op en dan in slaap vallen en niet wakker te krijgen leg je der weer in bed en ja hoor dan komt ze weer,daar wordt ik af en toe echt gek van hoor,je hebt totaal even geen rust en wat dat nou is geen idee,ik weet wel dat ze tussen 5 en 11 uur s`avonds vaak een huiluurtje hebben,maar dit is zo raar.
Ze is dan ook gerust moe hoor,want ze kan der ogen amper open houden,maar ze vecht er gewoon tegen en dan slaapt ze eindelijk en dan wordt ze weer wakker omdat er een boer dawrs zit of ze heeft gespuugd,nou en dan ga je elke keer zo verder.Hetrken jij dit misschien een beetje of niet?
Nou meis tot spreeks weer liefs Jen
 
hallo                
cinababy zijn druppels ja. dat kan je een half uur voor of een half uur na de voeding in het mondje druppelen, omdat ze zoet zijn vinden ze dat lekker.
die van mij tenminste wel.

ik merk wel dat de boertjes ven scheertjes beter eruit komen.

dennis had eerst ook veel last met poepen soms 3-4dagen niet, maar nu poept hij elke dag soms wel 2 x.

we gaan vandaag ook langzaam proberen voor andere voeding erbij.
die voeding voor krampjes. volgens mij gebruik jij die ook..

dsat flesje kost ongeveer 5 euro voor 10ml. maar het helpt wel.
mag max 6x per dag.

groetjes manuela
 
Hai,
Nou ik ga dat ook maar is gebruiken,wie weet gaat het bij Kaylee ook beter,bedankt voor de tip.
Gelukkig is het dan zoet dan vindt Kaylee het vast ook wel lekker,althans dat hoop ik dan maar,want ze heeft pas een medicijn gehad tegen spruw en de 1e 2 keer vond ze het lekker,maar daarna werd het een drama en ik was blij dat ik er weer mee kon stoppen.
O ja,ga je het nu toch ook proberen die andere voeding en ja die gebruikte ik ook,nu ben ik over gestapt op kruidvat voeding,maar dan ook tegen krampjes en licht spugen het zelfde als van nutrilon(omneo).
Dat is even goedkoper en Kaylee merkt er niks van en ze drinkt het ook gewoon dus alleen maar beter,anders was ik gewoon weer nutrilon gaan gebruiken,want ze moeten er geen last van hebben en ze moeten het ook gewoon lekker vinden anders begin ik er niet aan.
Nou meis ben benieuwd of je jongens er geen last van hebben,van de andere voeding,maar ik denk het niet hoor.
Sterkte ermee liefs Jen
 
hoi manuela

ik heb zelf ook een 2ling maar die zijn nu al weer 8,5 maand maar ik het begin sliepen ze ook niet door en kwamen ze om de 3 uur en natuurlijk huilde ze elkaar wakker want rawan kon al best snel doorslapen maar alan was veel te ligt en had veel moeite met eten. ik was dan ook al blij als hij 60 cc opdronk maar ik moet wel zeggen dat ze heel veel krampjes hadden en het c.b. mijn geadviseerd heeft om frisso comfort erbij te doen en omdat ze dus beter poepte konden ze ook beter eten en vanaf 12 weken sliepen ze door en ik gaf eerst 120 cc en daarna overgegaan  180 cc. en toen kwamen ze om de 4 uur wat een verschil dat ene uur
het is heel veel werk s'nachts en ook heel vermoeiend maar probeer om overdag ook een paar uurtjes mee te dutten dat is echt lekker en als je nu echt zoiets hebt de ene wil wel doorslapen en de andere niet moet je ze even appart leggen hebben wij ook gedaan tot ze allebij doorsliepen en toen weer bij elkaar gelegt misschien een tip. dus de gene die s'nachts komt misschien met een bedje op jou kamer.
ik weet er alles van wij hebben ook met wallen op onze knieen gelopen dat we zoiets hadden hoe lang nog maar ineens sliepen ze door. ze waren maar 2 weken te vroeg geboren maar alan woog maar 2245 gr en daar door dronk hij ook niet goed.
ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes kristel mama van rawan en alan 12-03-05
 
Hoi mijn docher is vandaag drie maanden en 1 dag oud ze weegt 3920 gram en krijgt nog 8 voedingen van 80cc.
meer kan ze gewoon niet drinken vanwege vele operatie's die ze heeft gehad

groetjes monique
 
Dag manuela,
allereerst gefeliciteerd.
Mijn dochter is 7,5 week en ze krijgt 5 voedingen van 170ml
Ook komt ze s'nachts gewoon om de 4uur, dus geef gewoon wat ze willen meid
groetjes
 
Hallo, mijn dochter is a.s zaterdag 6 weken. Ik ben direct gestart met het geven van Nutrilon Omneo 1 omdat ik daar in mijn omgeving hele goeie resultaten van zag. Ze hebben dan nl. een heel stuk minder last van darmkrampjes. Alle beetjes helpen zeg ik dan altijd maar.
Daarnaast ben ik betreft de nachtvoeding heel kindonvriendelijk. Ik geef wel nachtvoeding als ze er om vraagt maar ik haal haar niet uit bed tijdens het geven en geef ook geen schonen broek. (tenzij poepbroek natuurlijk) Verder laat ik dan zoveel mogelijk het licht uit en praat nagenoeg niet. Dit om het zo onaantrekkelijk mogelijk voor haar te maken. Bovendien gaf ik al vrij snel minder nachtvoeding qua flesinhoud dan overdag. Zo leidde ik haar geleidelijk naar geen nachtvoeding.
Inmiddels is ze dus bijna 6 weken en heeft ze het merendeel van de nachten geen voeding nodig. Na 05.00 uur geef ik geen fles maar speen ik haar naar 06.00 uur. Voor die tijd geef ik dus de eerste voeding in principe niet. Alles voor 05.00 dan krijgt ze dus een klein beetje. Daarnaast zet ik de wekker op 07.00 en begint voor haar de dag als ze dan niet al toevallig om 06.00 uur al wat gehad heeft.
 
Terug
Bovenaan