voeding voor de kleine

denken jullie ook al na over de voeding voor jullie kleine straks.
Ik had er laatst een discussie over met een collega die net een dochter heeft. nou ja, het meiske is nu een jaar.
Er is zo veel verschillende voeding voor na de borstvoeding.
ik ben groot gebracht met borstvoeding, toen dunne nutrix, bambix en toen brinta.
Ik zie door al die opvolg papjes, slaap en volle buikjes melk het bos niet meer hoor. pfffffffffffffffff

hmmm krijg wel trek van dit onderwerp.
 
ik zelf heb mijn kinderen alleen maar borstvoeding gegeven en daarna hypoallergeen omdat ze koemelkallergie hebben..... maar echt drinken deden ze er niet echt van dus dan maar papjes en daarnaast gewoon drinken zoals diksap enz..... laat je niet gek maken met wat ze allemaal te bieden hebben maar een gewone opvolgmelk is voldoende..... en de meeste kant en klare voeding in pakjes bevatten heel veel suikers en is helemaal niet zo gezond voor de kleine.... succes met je beslissing..... moeder van bijna 6 kindjes
 
hoi!
ik heb na de borstvoeding eigenlijk altijd Nutrilon gebruikt.......bevalt goed hoor, ga ik straks bij de 3e weer doen....... en dit keer geen borstvoeding, maar gelijk dus Nutrilon.
grtz claudia!
 
Idd, als je laat beïnvloeden door al die reclames zie je door de bomen het bos niet meer!!
Bij ons kreeg onze zoon Nutrilon, op een gegeven moment rijstebloem en later bambix erdoor!! Niets geen spaciale voedzame doorslaap papjes ofzo!!
Sinds 10 maanden drinkt hij gewone melk (van onze eigen koeien) met vit. D druppels...
Oh ja, opvolgmelk ben ik van kruidvat merk gaan doen...niets mis mee!! Stukke goedkoper.
Bij de volgende doe ik het ws net zo!
 
super bedankt allemaal.
ik ben blij dat ik niet de enige bent die al de commerciele papjes ed maar onzin vind.

@liesje ooooooooo eigen koeien!!! wij kregen thuis wel pannekoeken van biest. das toch de room van de eerste melk van een koe die voor t eerst heeft gekalft ofzo?? iedergeval heeeel lekker.
 
Eerst borstvoeding en daarna of daarbij opvolg melk. Volgens mij maakt het merk niet uit, allemaal even goed.
En toen hij 4 á 6 maanden was begonnen met fruithapjes, pap (mijn eerste papje en ik mengde dat met vanille pap van de bambix geloof ik).
Ik heb 1 keer zo'n avondpapje uitgeprobeerd. Maak niet uit welke speen ik gebruikte het kwam niet uit de fles...en als je met een lepel moet gaan geven wordt het kind ook niet echt moe van. Dus onzin. Een klein beetje vanille pap bij de melk en klaar.
Al die stomme hapjes en papje en melk. Hou je er niet aan op. zodra de kleine aangaf dat hij met de pot mee wilde eten ben ik met alle gestopt. Hij is nu 14 maanden en heeft al meer dan 2 maanden geen pap meer gegeten, geen melk meer gedronken (op uitzondering van een gewone beker melk bij het ontbijt, maar als drinken niet als fles, ook 's avonds niet ! ). Hij eet boterhammen, fruit, koekjes en snoepje, en lekker met de pot mee en natuurlijk een toetje. Gewoon eten wat wij ook eten, niks bijzonders meer.
Als ik zie dat vriendinnen nog steeds aan de avond fles zitten of aan de pap enz..ben ik blij. Het bespaart een hoop geld (niet dat ik het daarom doe) en het is gemakkelijker. Ik hoef niks meer mee te slepen van eten. als ik ergens ben kan de kleine gewoon alles eten en drinken. Heerlijk. Hij krijgt alleen van die nijntje koekjes en fruitrepen. Maar dat is alles. En drinken...gewoon water, toen met iets van siroop. Soms een sapje voor de afwisseling.

Laat je niet gek maken en kijk wat jij dekt dat goed is. Het kind past zich (meestal) aan aan wat jij hem/haar geeft. Als jij wel 20 papjes wil geven zal je baby niet weigeren hoor.

Je bent een moeder..........volg je moeder instinkt en je hart

liefs
 
Ik geef mijn kleintje nog steeds borstvoeding. Over drie weken is hij een jaar :), de tijd vliegt echt voorbij.

Flesvoeding vind ik helemaal niks, en mijn kleine man moet er ook niks van weten :)! Het stinkt. We hebben nog wel pyama papje geprobeerd maar op dit moment kan ik die lucht echt niet verdragen.

Je hebt een leuk boek van Stefan Kleintjes "van borst tot boterham". Staan allerlei menu ideeen in. Van de AH heb je het boek "opperdepop", ook heel leuk.

Voor de rest eet onze man gewoon met het gezin mee. Gaat prima.
 
Terug
Bovenaan