voeding voor de kleine

@ mama van S

nu nog borstvoeding ??? Geweldig !!
Ik wilde ook niks weten van kunstvoeding maar had geen keuze. Bij 7 maanden begon de kleine echt te bijten...dus kolven maar. Ging in het begin wel redelijk...maar op een gegeven moment zat ik 4 keer te kolven om 1 voeding te krijgen. Ik voelde me net een koe. En toen ik ziek werk was het afgelopen. Was 2 dagen á 6 keer aan het kolven voor 1 voeding. Toen heb ik het opgegeven. Was tot 8 maanden en had nog voeding in de diepvries dus de kleine heeft tot 9 maanden "borstvoeding" gehad. En toen moest het wel over gaan op kunstvoeding. Maar gelukkig drinkt hij nou gewonen melk.

En nu bij de 2de verheug ik me weerop de borst.........Ik ben best wel verdrietig geweest toen ik moest stoppen.
 
Ik wil als het kan wel borstvoeding geven, al zijn mijn borsten nog niks gegroeid :( Ik heb me eigenlijk nog niet verdiept in de voeding, maar nutrilon is dus goed en kruitvat??? Hadden jullie dit zowiezo in huis, ook al wil je borstvoeding geven??
 
Hoi,
Ik heb mijn kinderen ook bv gegeven, bij de middelste ben ik na 9mnd gestopt en heb nog 3mnd hypoallergeen(nutrilon) gegeven, daarna gewoon melk(alpro soya) de jongste heeft 15mnd bv gehad en is dus rechtstreeks overgegaan op melk, ik heb nooit geen avondpapjes en dat soort dingen gegeven.
Ik heb altijd bambix gebruik voor pap, geen smaakjes of wat dan ook, is puur comercie en zit alleen maar onnodige suikers in, hoe meer zoete smaken je je kindje geeft des te meer behoefte hebben ze eraan!
Vanf het moment van bijvoeden(bij bv dus6mnd) heb ik direct zoveel mogelijk vers gegeven en vanaf een jaar aten ze met de pot mee, (kookte toen de aardappels/rijst zonder zout)
Potjes-flesvoeding-avondpapjes, alle respect maar kost alleen geld en is niet nodig!
@ilseM, de grote van je borsten zegt niks over bv geven, ook ik heb na de stuwing die elke vrouw krijgt na de bevalling, meteen weer mijn eigen cupmaat terug gekregen, maar de kinderen super lang kunnen voeden!

Ik verheug me ook nu weer op de bv, tuurlijk is ook dat wennen, maar voor mij is het de beste keus(en geweldig om te doen) ik vond het net als jeanine heel erg om te stoppen!

Liefs MJ
 
Ik heb tot half jaar volledig bv gegeven en daarna overdag gewone nutrilon. Op een gegeven moment na 8 maanden gestopt met bv en kreeg ze in de ochtend gewoon wat gewone bambix erdoor heen. Het enige waar ik de papjes handig voor vond en voor gebruikt heb is als ze een keer ziek was en niks wilde eten. De papjes gaven dan toch wat voeding en dronk ze makkelijk weg.
 
Hier straks ook weer beginnen met borstvoeding. Ik zorg, net als de 2 voorgaande keren wel dat ik 1 pak voeding in de kast heb staan. De oudste heeft uiteindelijk Kruidvat voeding gehad en de jongste heeft een Duits merk voeding gehad, alle voeding moet aan richtlijnen voldoen, dus zijn goed.
Hier ook geen pyjamapapjes ed, gewoon beginnen met nutrix en daarna bambix.

Groetjes Danielle
 
@ ilseM.....
wat betreft je borsten........ik zei ook altijd dat die niet gegroeit waren. Ik was bang dat borstvoeding niet zou lukken. Ik heb de laatst weken wel alke avond even in mijn borst/tepel geknepen zodat er een druppeltje uitkwam. Maar toen de kleine geboren was en de eerste borst gegeven was.......toen had ik borsten !!!!! Zelfs zonder bh had ik echt 2 á 3 maten meer. Zag er wel goed uit, hi hi hi.
Maak je er geen zorgen over...het zit in je. Je moet alleen zelf ervoor waken dat je de kleine snel aanlegt naar de bevalling... dat activeerd je voeding.

wat betreft kunstvoeding. Ikhad voor de zekerheid 1 pak in huis gehaalt. denk eraan met borstvoeding dat je niet meteen op gewone opvolgmelk kan overgaan...ze adviseren hypoallergeen.
Ik had alleen helemaal vergeten om een flesje in huis te halen (schaam schaam) maar gelukkig zat in zo'n gratis blije door een klein flesje van avent.
Zelf heb ik friso melk gebruikt. Dat hebben ze ook in het ziekenhuis en de kraamhulp en verloskundige adviseren die melk ook. Maar het is allemaal uitproberen. De ene vind die melk beter en de ander weer een ander melk. En dan nog afwachten hoe je kleine op de verschillende merken reageerd.
Nogmaals...je moet doen wat jou het beste lijkt !!!!! Als het niet goed is dan ben je gauw genoeg bij een winkel om wat te kopen. Maar dat geld ook voor andere spulletjes. Ben niet bang dat je iets vergeten bent te kopen...de meeste hebben een man of ouders aan hun zijde staan direct na de bevalling en als er iets onbreekt kunnen die even naar de winkel.

veel succes met de borstvoeding..ik hoop dat het lukt wat het is een prachtige ervaring. Ik vind dat elke vrouw moet proberen om borstvoeding te geven. Ook al doe je het maar een maand of zo. Die band, dat gevoel mag je jezelf niet ontnemen. Geweldig !!!
 
Terug
Bovenaan