Johannesbroodpitmeel is inderdaad tegen spugen, maar wordt niet altijd alleen maar gebruikt bij reflux. Mijn meisje heeft dagen dat ze spuugt en zodra ze weer spuugt, gebruik ik gewoon wat en dan is het gelijk over. Gewoon heerlijk als ze niet veel spuugt, scheelt een aantal wassen. ook geef ik haar in de late fles (waarin ik meer voeding doe) wat jbpm. dan blijft de fles goed binnen en ze boert minder, ze is namelijk altijd heel gulzig.
Als je kindje niet huilt van de pijn, hoef je echt niet bang te zijn voor reflux. En niet elke hongerlap heeft reflux. Sommige kindjes lusten gewoon heel erg graag hun flessen! En zijn al binnen de tijd toe aan een nieuwe fles. ik probeer mijn kindje soms gewoon een tijdje zoet te houden met de speen en gebruik meer water op een hongerige dag. Heerlijk toch als je een goede drinker hebt, er zijn moeders van wie de baby's hun flessen nooit leeg drinken.
Je mailtje komt wel een beetje over alsof je denkt dat dit kindje reflux heeft, terwijl je alleen maar weet dat het veel drinkt en jbpm krijgt. Laten we elkaar niet bang te maken! maar het is wel goed om het in de gaten te houden.