Voeding voor hongerige kindjes Nutrilon

Onze zoon van 12 wkn blijft maar honger hebben terwijl hij al 6 flessen van 180 cc krijgt. Bij de geboorte woog hij 9 pond en na 5 dgn bv geven was ik op, toen zei de kv al dat wordt een hongerige baby. Nu is er ook Nutrilon voor honderige baby's, heeft iemand daar ervaring mee ?
 
Hier nog een moeder van een hongerlapje.... ik gebruik voor  haar ook nutrilon forte sinds 11 weken. Ik vond het wel helpen maar het is geen wondermiddel ofzo. als je kind een hongerwolf is, blijft ie dat ook wel, maar ze zijn gewoon iets langer verzadigd.
en ik zou dan willen adviseren om niet alleen voor de nacht de andere voeding te doen, maar gewoon de hele dag..... dan raakt ze/hij (???)  overdag verzadigder en zal hij/zij ook 's nachts iets langer gaan slapen. Mijn meisje sliep met 7 weken al door ondanks haar hongerigheid. Natuurlijk is dat extreem vroeg, maar het kan dus wel. Dit was trouwens nadat ik met Nforte was begonnen. Hopelijk heb jij ook zoveel succes!
 
o, ja.... iets meer water erin hielp bij ons ook altijd. Water mogen ze zoveel als ze willen, daar zit eigenlijk geen limiet aan.  Dan hebben ze iets meer te drinken en zijn ze tijdelijk iets voller. maar als je 6 keer 180cc geeft, geeft je dan 6 x 180 water + 6 schepjes???? want dan kom je al over de liter melk per dag en tegen mij hebben ze bij het cb gezegd dat dat slecht is voor de nieren. Ja.... en mijn dame is al 4 maanden oud en ze krijgt niet meer dan 1 liter op een dag en doet het daar nu prima op.
Ik zou het even navragen hoor.... misschien maakt het niet uit, want de meningen zijn bij het cb vaak verschillend over vanalles, maar hierover heb ik nog nooit een andere mening gehoord.    Niet dat ik je wil bekritiseren hoor, maar je weet maar nooit!

groetjes
 
Hij krijgt idd 180 met 6 schepjes maar doordat we er ook johannesbroodmeel doorheen doen laat hij er altijd een laagje in, zo komt hij niet over een liter heen.

 
Een kind dat hongerig blijft en johannesbroodmeel in de fles krijgt laat natuurlijk alle alarmbellen rinkelen!

Johannesbroodmeel tegen het spugen geef je meestal als je kindje last heeft van reflux.
Reflu doet ontzettend pijn en je kind voelt die pijn alleen maar niet als het aan het drinken is. Daardoor zal een kindje dat last heeft van reflux om MEER MEER MEER blijven vragen, ook als het vol zit, alleen maar om die pijn weg te drinken.
Met hongerlapjesvoeding los je dat niet op, het gaat namelijk niet om honger, maar om willen drinken!

Ik denk dat je met je kindje beter eens bij de huisarts kunt overleggen over beter afstemmen van de ingedikte melk en medicatie.

Daarnaast: bij veel spugen en reflux doen kinderen het vaak beter als ze niet te grote flessen krijgen (180/6 is dan echt het maximum, beter is 150/5) wat vaker over de dag verdeeld.

Verder: het maximum op een dag is 1 liter AANGEMAAKTE voeding, en dat komt neer op 30 schepjes. Water dat je extra toevoegt telt niet mee.
 
Johannesbroodpitmeel is inderdaad tegen spugen, maar wordt niet altijd alleen maar gebruikt bij reflux. Mijn meisje heeft dagen dat ze spuugt en zodra ze weer spuugt, gebruik ik gewoon wat en dan is het gelijk over. Gewoon heerlijk als ze niet veel spuugt, scheelt een aantal wassen. ook geef ik haar in de late fles (waarin ik meer voeding doe) wat jbpm. dan blijft de fles goed binnen en ze boert minder, ze is namelijk altijd heel gulzig.
Als je kindje niet huilt van de pijn, hoef je echt niet bang te zijn voor reflux. En niet elke hongerlap heeft reflux. Sommige kindjes lusten gewoon heel erg graag hun flessen! En zijn al binnen de tijd toe aan een nieuwe fles. ik probeer mijn kindje soms gewoon een tijdje zoet te houden met de speen en gebruik meer water op een hongerige dag. Heerlijk toch als je een goede  drinker hebt, er zijn moeders van wie de baby's hun flessen nooit leeg  drinken.  
Je mailtje komt wel een beetje over alsof je denkt dat dit kindje reflux heeft, terwijl je alleen maar weet dat het veel drinkt en jbpm krijgt.  Laten we elkaar niet bang te maken! maar het is wel goed om het in de gaten te houden.
 
Terug
Bovenaan