voeding vraagje.... voor hongerige baby van 6,5 week

Hallo,
mijn dochtertje  is nu  6,5 week , en ongeveer 5,5 kilo...
ze krijgt flesvoeding.
Ze krijgt nu 5 voedingen op een dag van 150 water in totaal dus 165..(5schepjes).. ze krijgt dit nu alweer 4 weken en deed het hier hardstikke goed op.
sinds week is ze weer wat huileriger en komt ze weer eerder (ze kan 4 uur niet vol maken) en zoopeens soms s'nachts af en toe wakker (dit was ze nooit).
ik wil nu eigenlijks de voeding wel naar 180 water in totaal is dat dan 200ml (6 schepjes), als ik het pak lees (nutrilon) mag ze dit ook hebben want die 180 is vanaf vijf kilo....

en ze heeft gewoon honger.... maar op cb zijn ze er erg voorzichtig mee... ze vonden het nu preciees goed (150cc) maar dat is al weer 2 week geleden.

tips en ervaringen zijn heel erg welkom.

mijn schoonmoeder had het over schepje rijstebloem   erbij... maar bente zit af en toe al dat ze maar om de dag poept.... en omdat ze nog geen 2 mnd is en het eigenlijks pas mag vanaf 4 maand volgens het pak.

groetjes anna en bente

eyey

sem is bijna 6 kilo enmorgen 7weken
en krijgt180 water 6schepjes nutrilon forte (voor hongerige baby's)

ik probeer om de 4 uur, maar als hij wil krijgt hij eerder.
lekkervoeden dus haha

xxx

wow, ons meisje is van gisteren 7 weken en weegt 4,620kg...
ik grrf borstvoeding, dus weet niet altijd precies wat ze eet, maar als ik afkolf, is het iets van een 150ml.

Iris is acht weken en drie dagen, weegt 3825 bij 57cm en krijgt 6 x 100 cc (ongeveer om de drie uur dus). We proberen haar op 4 uurs voedingen te krijgen met 135 cc maar dat lukt nog niet erg. Ze komt wel af en toe tussendoor en krijgt dan 30 cc extra, die ze ook vaak leegdrinkt. Volgens de dokter bij het CB krijgt ze voldoende voeding en hoeft ze niet extra te krijgen, maar als ze wil is het geen ramp en krijgt ze dus gewoon extra.

Succes ermee!
Esther

femke is nu acht weken en wegt 3895 gram viertien dagen gelden.
zij krijgt al 3 weken 150 cc en dan 5 flessen.
en af en toe als ze erg hongerig is krijgt ze voor de nacht een fles van 18occ.
ze doet het er heel goed op.
je moet gewoon je gevoel volgen en niet altijd naar het cb luisteren.
het ene kind is de ander niet en kan er ook nooit een standaard advies zijn.
probeer anders 1 of 2 flessen met wat meer voeding.
succes ermee

hoi,

ik vind dat je op je gevoel af moet gaan..

als je kindje het met 150 cc niet red nou dan wat hoger..

mijn zoontje kreeg met 5 weken al 180 cc hongerige baby omdat hij het maar 2.5 a 3 uur redde met 150 cc.. hij is nu 9 weken en red het soms niet eens 4 uur meer.. en dan de hongerige babyvoeding met 1 schep johannesbroodpitmeel om hetwat dikker te maken dat het langer in zn buikje zit.

succes!

Liefs Pascale(mama van ryan 05-12-2007)

Hey.

Nickay is nu een maand.

Hij krijgt van mij 165cc voeding overdag en ook voor de nacht.

En ik geef dan ook Nutrilon Forte, voor hongerige baby ´s,
en daar doet ie het erg goed op.

xxx Diana

Shenaya is nu 2 Mnd & 5 Dgn oud!
Woog vrijdag 4170Gram..

Ze zat op 200cc voeding 5 keer op een dag..
Het CB schrok heel erg en zei dat ze maar 100cc per voeding zou hoeven..
We leggen haar nu weer wat vaker in haar bedje zodat ze meer slaapt en ze neemt genoegen met 165cc 5 keer op een dag..
Alleen kwam ze dan wel elke 2 uur.. We konden het wel rekken met spelen enzo maar je hoorde haar maagje heel erg..

Wij geven nu 3 Scheppen Friso Comfort (dieet) en 2 Scheppen Extra (voor hongerige babys) En nu houd ze het 4 uur vol :)

Mocht ze nu straks weer meer willen hebben verhoog ik het gewoon weer naar 200cc en dan kijk ik wel wat ze opdrinkt..

Terug
Bovenaan