voeding

mijn dochtertje Anne is nu 5 maanden en volgens het CB moet ze 5 voedingen van 180 cc drinken, ze drinkt echter maar tussen de 80 en 150 cc en ik kom soms niet aan 5 voedingen, omdat ze sochtends zo lang slaapt als ik dan om de drie uur voed zodat ik aan 5 voedingen kom drinkt ze nog slechter. Ze weegt 5.5 kg en is 58 cm lang. Het fruit en groente hapje eet ze wel. Nu heb ik deze weg gelaten, zodat ze beter drinkt. Maar niks, hoor. Ze sliep eerst ook door, nu dus niet meer. Ik ben echt radeloos en aan het CB advies heb ik niks. "ze moet echt 180 cc drinken ivm haar gewicht"Ik kan haar toch niet dwingen!!!! Wat nu?
Groetjes Tanja
 
ze weten zelf wel wat ze nodig hebben hoor! fruit en groente zal ik niet overslaan maar aan de melk wel wat rijstbloem toevoegen, dat geeft wat extra calorieen,
 
Onze dochter dronk met 5 mnd 4 flessen van 180cc en een fruithapje en het begin van warme maaltijd.
Nu is ze 7mnd en heeft 3 flessen van 180cc en haar fruit en warme maaltijden.
Het CB adviseerde om tot een maand of 8 minimaal 500cc melk te geven, en met 3 x 180cc ben je er al.
Succes Mariëlle
 
Misschien 's morgens haar toch op tijd wakker maken zodat ze ook in een bepaalde ritme komt met haar voeding en ik zou ook niet haar fruithapje en groente overslaan als ze dat goed eet en dan is het logisch dat ze wat minder drinkt want dan zit haar buikjes toch ook vol... Veel succes verder met je kleine meid
 
Tanja,
Probeer om de vier uur te voeden mischien heeft ze dan wat meer honger.
En drinkt ze de fles van 180 cc op.
Bij 5 maanden mag je al naar 4 flessen per dag toe.
Succes,
Aardbei
 
Hoi tanja,
Lastig he?? je dochter neemt vast wel hetgeen ze nodig heeft aan voeding. Er zijn nou eenmaal grote-en mindere drinkers.En met het "moeten" raak je zelf alleen maar van in de stress en dat merkt je baby dan weer. Je geeft nu om de 3 uur voeding. Is het een idee om de flesjes om de 4 uur te geven en dan misschien als dit goed gaat de hoeveelheid voeding te verdelen zodat je toch op het aantal cc's uitkomt? is het speentje goed? ik bedoel moet ze niet enorm haar best doen om er iets uit te krijgen?je kunt dan een groter speentje proberen.
De groente en fruit zou ik ook niet overslaan hoor. Dit hebben ze straks toch echt nodig en de hoeveelheid melk wordt toch alleen maar minder. Dwingen heeft in ieder geval geen zin zoals je zelf ook al zegt.
Succes ermee (enne als ze goed groeit en tevreden is dan zou ik proberen me niet al teveel zorgen te maken hoor!)
 
Hoi Tanja,

Er is een rekensommetje om te bepalen hoeveel je kind per dag nodig heeft: 150 ml x gewicht kind (dus 150x5,5=825 ml) Anne heeft dus ongeveer 825 ml melk per dag nodig en dan zit het CB met 5x180=900 aan de hoge kant.
Je kunt je kind inderdaad niet dwingen om te drinken, zolang ze goed groeit en een vrolijke indruk maakt zou ik me niet teveel aantrekken van het CB. Ik merk ook dat ik me veel te veel aantrek en onzeker wordt van hun adviezen. Het zal wel goed bedoeld zijn maar geen enkel kind is hetzelfde.
Ze zeggen wel dat een kind tot 6 maanden niet langer dan 8 uur achterelkaar mag slapen omdat anders de bloedsuikerspiegel te laag wordt. Misschien kun je je kindje 's morgens oo tijd wakker maken voor de eerste fles?
Ik voedde Jeroen op die leeftijd om de 4 uur: om 7,11,15,19 en 22:30 uur.

Het advies van anoniem hierboven zou ik niet opvolgen: door rijstbloem toe te voegen houdt je kindje alleen maar langer een verzadigd gevoel en gaat ze dus nog minder drinken!! Dat lijkt me niet de bedoeling.

Nogmaals: laat je niet onzeker maken door het CB, ze zullen soms best nuttige tips hebben maar jij kent je dochter het beste!!

Groetjes,
Brigitte
 
Terug
Bovenaan