voeding

Hoi Tanja,

Ook ik had een slank dochtertje: bij geboorte woog ze wel 4100, maar bij 5 maanden 6200: dat schoot dus ook niet zo op. Gelukkig gaf ik bv, dus kon ik me toch geen zorgen maken om de hoeveelheden die ze dronk.

Om de 3 uur voeden is zinloos op die leeftijd, dan heeft ze geen trek en raak je alleen maar gefrustreerd omdat ze haar fles niet leegdrinkt. hapjes weglaten heeft ook niet zoveel zin, want dat is wat ze binnekort eten moet ipv melk.

Tips van mijn cb waren:

*rijstebloempap (ze gaat dan wel wat minder drinken, maar ze hoeft niet te drinken om het vocht, maar om de calorien, en die krijgt ze nu eenmaal meer uit de pap dan ze anders uit alleen melk zou krijgen). Gewoon met een lepeltje uit een schaaltje, anders krijg je gedoe met flessen, die ze niet leeg krijgt.

* aardappel en rijst door de groente: zet ook lekker aan, want veel meer calorien dan worteltjes alleen.

* in banaan zitten meer calorien dan in meloen.

* 's avonds wakker maken voor een laatste voeding: dat ging heel aardig, maar het was daarna ook wel lastig om haar daar vanaf te helpen.

Succes,
Michelle.
 
Mijn zoontje van 5 maanden heeft dit ook. Hij drinkt ook alleen maar kleine beetjes (vaak tussen 100 en 150 ml) en komt ook niet altijd aan 180 ml per keer. Ook komt hij vaak al na drie uur weer. Ik heb geprobeerd om het te rekken naar 4 uur, maar dan huilt hij soms alles bij elkaar! Het CB adviseerde mij juist wel een groentehapje te geven omdat hij volgens hun een lepelkindje is!
Ik ben net met het groentehapje begonnen, dus ik weet nog niet het resultaat, maar doe wat je hart je ingeeft en laat je niet gek maken door het CB!

Succes!

Groetjes Monica
 
Terug
Bovenaan