Voeding

Mijn dochtertje is ruim acht maanden en heeft het volgende schema, ongeveer, want de ene dag lukt het beter om ons eraan te houden dan de andere dag:
Tussen 07.00 en 8.00 uur fles pap (200cc met paar scheppen bambix), 10.00 uur een flesje diksap met een rijstwafeltje of een kwart liga, om 12.00 uur bijna een hele boterham met smeerkaas of smeerworst inclusief korst en een klein flesje diksap, dan rond 14.30 uur een hele grote fruithap, rond 17.00 uur een fles 200cc en dan om 18.30 uur hebben we het dagelijkse gevecht om de warme hap naar binnen te krijgen, dan krijgt ze als beloning als toetje een danoontje start. De laatste fles hadden we eerst rond een uur of acht, half negen, maar sinds een paar weken wordt ze dan weer midden in de nacht wakker. We geven haar nu een fles 200 cc als we naar bed gaan en dan slaapt ze weer lekker door tot half 8, acht uur. Blijkbaar heeft ze 's nachts dorst. Water geven helpt soms ook.
Maar er zijn ook dagen dat we dit schema helemaal niet kunnen aanhouden, dan wil ze bijvoorbeeld geen fruit of groente eten of laat grote delen van de fles staan. Dan lassen we er nog ergens een extra fles in. Als je gevoel zegt dat je nog geen fles kan laten vervallen, moet je dat gewoon nog niet doen. Jij kent je kindje het beste. Heb je al geprobeerd om tussendoor een flesje water of diksap te geven?
Onze dame heeft vanaf haar geboorte al heel weinig overdag geslapen. Vermoeiend he?! Je komt soms nergens aan toe.
Succes ermee en ga gewoon op je gevoel af.
 
Hoi,

Mijn zoon is ook over een week acht maanden en hij krijgt dit:

7:00 uur fles 200 cc
10:00 uur fruit
12:00 uur boterham + fles 200 cc
16:00 uur fles 200 cc
18:00 uur groente daarna naar bed (meestal rond 18:30 uur)
23:00 uur fles met pap (soms zonder)

Dit werkt voor ons goed. Ik geef dus ook geen pap 's morgens, maar meer omdat ik het fijner vind om een fles te geven en hij een fles met Bambix niet zo graag heeft. De tijden wisselen nog wel eens op de dag. Soms krijgt hij iets eerder fruit als ik merk dat hij moe wordt of soms slaapt hij nog om 12:00 uur en dan krijgt hij zijn brood later en schuift alles mee.

Veel succes!! Bij ons wordt overigens ook weinig geslapen. Gisteren tussen 8 en 18:00 uur drie kwartier!
 
Hi,

Ik heb het volgende schema voor m'n dochter, ze is nu 8,5 maand.

06.00 pap 240 ml
10.00 lichtbruine boterham
11.00 fles 200 ml
14.00 fruit
15.30 pap 240 ml
18.30 groente en yoghurt

en sinds kort geef ik haar om 23.00 nog een fles 180 ml, dan maak ik haar eff wakker, want de laatste tijd haalde ze het niet tot 06.00 uur.
Moet wel zeggen dat m'n dochtertje echt superactief is, ze kroop al met 4,5 maand en met 6 maanden liep ze door de box en sinds kort staat ze ook los. Ik denk dat je ook moet kijken hoe actief je kindje is.
Ik ben zelf niet zo moelijk, het hoeft voor mij geen strak schema te zijn, een uurtje vroeger of later maakt niet zo uit, als ze maar genoeg eten krijgt.
Succes !!!
 
Onze zoon is bijna 8 maanden oud. Wij zitten ook een beetje met zijn schema.
Hij gaat 2 dagen in de week naar de oppas en dan moet hij één keer om 1200 uur mee naar school en één keer om 1400 uur dus daar probeer ik wel rekening mee te houden als ik zijn schema omgooi!
Als hij wakker wordt (6-7 uur) krijgt hij 120 ml en 3 scheppen nutrilon, hij lust vaak niet alles van dat flesje.(daarna slaapt hij meestal tot 830 uur)
1000 uur - 210 ml met 7 scheppen nutrilon (daarna slapen)
1200 uur - broodje of soepstengel en water
1400 uur - 210 ml met 7 scheppen nutrilon (daarna slapen)
1600 uur - fruithap
1730 uur - warm eten (daarna soms even slapen)
1930 uur - 210 ml met 7 scheppen en bembix (daarna slapen).

Weeet je ook een beetje hoe ons schema is, als er nog iemand tips voor ons heeft dan horen wij dit graag!
Hij drinkt zijn flessen niet altijd meer leeg en ik wil het fruit graag naar de ochtend verplaatsen!
Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan