voeding

Als steeds meer onderzoeken toch blijken uit te wijzen dat darmpjes écht nog niet rijp zijn..... En hoe weet je nu al dat ze er later echt niks aan overhouden???
Ik heb zelf spastische darm, vroeger nooit bv gehad en vast al na een aantal maanden bijvoeding. Als ik dit zou kunnen voorkomen bij m'n kind door tot 6 maanden te wachten met ander eten... hoezo is dat dan lang???

Die 4 maanden: goeie verkooptruc, want je koopt al 2 maanden eerder potjes. 2 potjes per dag, is toch mooi 60 potjes extra verkocht! En natuurlijk... ze gaan er niet dood aan ofzo. En het is natuurlijk fantastisch om je kind te voeren met zo'n lepeltje en al die gekke bekken die ze trekken!

Veel leren??? Ik vind dat ze toch al superveel leren in korte tijd. Moet je kind dan maar met 4 maanden al van alles met een lepeltje naar binnen geschoven krijgen, zodat ie misschien met 7 maanden niet ontregeld raakt omdat ie dan ook brood moet eten? Dat vind ik nou onzin. Mijn kindje kreeg in 1 week opeens stukken groente en fruit aangeboden en vindt het fantastisch. Alles gaat die mond in.

Het gaat ook niet om overgewicht, want van groente en fruit word je niet zomaar te zwaar. Ook niet als je als baby nog niet kruipt enzo.

Maar goed,   het zijn keuzes die je zelf maakt. Alleen moet je je er wel bij afvragen: voor wie doe je het? Voor jezelf of voor je kindje? Want die mist het andere eten echt niet hoor! Die weet niet wat het is en hoe het smaakt.
 
Hoi

Ik vind het wel allemaal wat overdreven hoor, blijf nuchter...
Maar, oke, ieder zijn mening dat moet ook kunnen. Iedereen moet het zelf weten.
Het is echt geen verkooptruc, anders zouden ze het op het CB ook niet adviseren.
En over veel leren: ja ze leren snel. Maar het lijkt mij gewoon prettiger als er de tijd voor kunt nemen.
En potjes kopen doe ik alleen maar voor als ik weg moet. Ik maak het fruit zelf en ook de warme hap. Zelf gemaakt is veel lekkerder natuurlijk. Mijn zoontje (nu 9 maanden) weigert zelfs de groentehap uit potjes. Fruit vindt ie oke.

Groeten Titiana
 
Ieder CB geeft weer een ander advies. De WHO adviseert 6 maanden melk, en daarna beginnen met bijvoeden. Je kindje moet in ieder geval redelijk goed zelf kunnen zitten vanwege de kokhals reflex (wat is de natur toch prachtig he). Mijn zoontje kon bij lange na niet zelf zitten met vier maanden, hij is nu 6 maanden en nu gaat het redelijk. Het is mijns inziens trouwens wel een beetje naief te denken dat het geen verkooptruc is. Ze mogen er 4 maanden opzetten en daarom doen ze het ook. Als ze op kunstmelk zouden mogen zetten dat het beter is dan borstvoeding, dan zouden ze het ook doen! O ja, veel CB's krijgen regelmatig mensen van Nutricia over de vloer voor soort van bijscholing. Gek he????
 
tuurlijk zetten ze het er op vanaf 4 maanden. Omdat het dan gewoon mag. Je kunt het opvatten als een verkooptruc. Ik ga gewoon op het advies van het CB af en niet van de potjes.
Trouwens, met 4 maanden zelf zitten is wel erg vroeg hoor, doen niet veel kinderen. 6 á 7 maanden, of zelfs later dacht ik.
 
Terug
Bovenaan