Voeding,

Hoi dames,

Ik als kersverse moeder heb jullie hulp nodig.
Ik heb nu een zoontje van 1 wk en 2 dg.
Mijn vraag is wanneer begin je de nachtvoeding te rekken.
Mijn zoon is een echte slaapkop en zou als het aan hem ligt savonds niet komen of maar 1 keer.
Is het nu al slim om daar mee te beginnen.
of moet ik wachten tot ie wat ouder is.

Alvast bedankt.

gr
 
Hoi,

van harte gefeliciteerd, heb je een fijne kraamweek?(gehad)
Geef je borst of flesvoeding?
Met borstvoeding is het niet echt bevordelijk voor je productie als je nu al de nachtvoeding zou rekken, en voor je dochter is het ook niet zo goed om er veel uren tussen de voedingen te laten ivm glucoseregeling.
Met flesvoeding weet ik het niet, dat heb ik nooit gegeven, maar dan nog zou ik denken dat je baby toch na een uur of 5 wel weer voeding nodig heeft snachts. Volgens mij kom je per dag op zo'n 6-7 voedingen in de eerste weken.
 
Allereerst gefeliciteerd met je zoontje!!

Hier ook in het begin een flinke slaapkop. Ik kreeg als advies van de kraamverzorgster dat er overdag maximaal 4 uur tussen de voeding mag zitten en 's nachts 1x 6 uur.
Vooral de eerste 3 weken heb ik mijn zoontje overdag iedere 4 uur wakker moeten maken. Vaak kreeg hij dan rond 11 uur de laatste voeding en daarna om 5 uur weer, meestal kwam hij zelf dan wel voor voeding. Eigenlijk heeft hij dat ritme nu nog steeds, alleen 's ochtends wil hij nu wel eens wat later komen, zo rond de 6-7 uur.
Die 4 uur maximaal was ook om mijn productie voor borstvoeding op gang te houden, maar ook dat mijn zoon op de juiste aantal voedingen op een dag zouden komen en het 's nachts wat langer vol zou kunnen houden.

Succes!!

Liefs Rixt
 
hee dames

ik zit nu aan de 8 voedingen en het is erg duidelijk dat hij dat teveel vind.
Daarom wil ik na 7 voedingen.
Ik geef gekolfde melk via fles omdat ik in het begin al geen borstvoeding mocht geven.
Na een tijdje mocht ik dan eindelijk beginnen maar toen was hij al aan de fles gewend en wou hij al niet meer aan de borst.
Helaas moet ik ook al zeggen dat mijn borstvoeding nu al terug begint te lopen en dat ik niet meer al zijn voedingen eruit haal.
Dus het zal niet al te lang meer duren totdat ik ook gewoon fles moet gaan geven.
Nu wil ik dus van 6 voedingen in de dag en 2 in de nacht. Naar 6 overdag en 1 overnacht.

In ieder geval bedankt voor de tips we zullen vanavond zien hoe het gaat.
Als hij honger heeft zal hij het vanzelf aangeven.
 
Hallo,

Ik zit met dezelde vraag.
Ons kindje is 6 weken te vroeg geboren.
En is nu 5 weken oud, dus nog niet 40 zwangerschapsweken.
Hij meldt zich om de 3 uur, en dus s'nachts 2x.
Hij is al bijna 7 pond.
En we zitten te wachten, dat hij s'nachts door slaapt.
Hoe gaat dit in z'n werk, slaat hij vanzelf een voeding over.
Of moeten wij hem een keer laten huilen.
 
Als je nog borstvoeding wil blijven geven zou je met een tepelhoedje kunnen doen misschien helpt dit en dan na een tijdje weer zonder heb ik ook gedaan. Over de aantal voedingen. ongeveer 7 is denk ik normaal je kindje geeft het wel aan en anders mag er overdag maximaal 4 uur tussen zitten van af het begin van de voeding en 's nachts 8 uur. wakker maken is dus niet nodig en laten huilen niet verstandig lijkt me. succes er mee

Groetjes Esther
 
quote: NienkeSan schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-06-2009 11:39:16'));

Hoi dames,

Ik als kersverse moeder heb jullie hulp nodig.
Ik heb nu een zoontje van 1 wk en 2 dg.
Mijn vraag is wanneer begin je de nachtvoeding te rekken.
Mijn zoon is een echte slaapkop en zou als het aan hem ligt savonds niet komen of maar 1 keer.
Is het nu al slim om daar mee te beginnen.
of moet ik wachten tot ie wat ouder is.

Alvast bedankt.

gr



Van harte gefeliciteerd met je zoon!

Op deze leeftijd is om de 2 uur voeden, ook 's nachts heel normaal hoor! Dus niet gaan rekken, maar voeden als je kind zich meldt.

Hij is maar 10 dagen, dan is het echt nog niet te laat om hem gewoon lekker aan de borst te krijgen. Mijn jongste heeft er ook een paar weken over gedaan voor ze helemaal aan de borst was.
Ik raad je wel aan om METEEN deskundige hulp te zoeken bij iemand die echt iets van borstvoeding afweet (helaas vind je die zelden op een consultatiebureau...).
Je kunt deze avond nog bellen met iemand van Borstvoeding Natuurlijk of La Leche League, dat zijn goed opgeleide ervaren moeders (vrijwilligers) die je al een heel eind op gang kunnen helpen.
Telefoondiensten van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (0343-576626), Borstvoedingorganisatie LLL (0111-413189) Voor hulp meteen deze avond kun je ook de borstvoedingslijn bellen (0900-2677886).

Verder zou ik ook zo snel mogelijk een afspraak met een lactatiekundige regelen.

Aangezien je nu alles kolft: probeer minstens 10x op een dag te kolven en te voeden. Probeer gewoon als je kind niet te hongerig is, maar wel wakker en alert eerst die borst eens, en geef daarna pas een melk op een andere manier. Bij voorkeur niet met een fles, maar met een voedingsspuitje, vingervoeding of cup (een lactatiekundige kan je hiermee heel goed op weg helpen).
Je melk hoeft natuurlijk nu nog helemaal niet terug te lopen (wie heeft je dat in vredesnaam wijsgemaakt?), er zijn zat moeders die een jaar of langer voor hun kind kolven hoor!

Maar, 't is helemaal niet nodig! Je kunt je kindje echt nog wel aan de borst krijgen, je hebt op deze leeftijd een grote kans van slagen. En ook als dat niet lukt: niet aanvullen met kunstvoeding. Je hebt 2 knappe op hun taak berekende borsten, die echt genoeg melk voor je kind kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan