Voeding,

Ha meid(en),

Meestal gaat een baby uit zichzelf wel doorslapen. Hij komt gewoon later 's nachts. Onze meid sliep ook altijd goed vanaf  19.00 uur, maar we maakten haar altijd wakker voor de laatste voeding van 23 uur... toen ze 7 weken oud was snel sliep ze na  23.00 uur  door tot minstens 7 uur 's morgens. Dit is wel uitzonderlijk hoor. De meeste baby's komen  tot 3 maanden minstens wel 1 keer 's nachts (zucht)  
Dus die nachtvoeding gaat er vanaf als je kindje zelf niet meer komt. Hier ga je op een gegeven moment  naar toe als je nog 5/6 keer voedt. Die nachtvoeding van rond 4 uur gaat er dan vanaf, dus niet de voeding van  23 uur!  door je kindje wakker te maken om  23 uur went het eraan dat het daarna pas een lange ruk kan maken.
Ik ben bang dat je je  zelf in de vingers snijdt als je hem vanaf 7 uur laat liggen totdat ie zich 's nachts meldt. Want dan is dat zijn eerste voeding! Dat blijft dan waarschijnlijk zo totdat ie van 7 tot 7 slaapt... dat is pas bij 5/6 maanden zo en als je dikke pech hebt nog later.
Ik heb weken nog 6 voedingen overdag gegeven terwijl ze al wel doorsliep, maar ze had het gewoon nodig! de eerste weken is het gewoon hectisch en vermoeiend.
Wil je toch iets proberen, dan zou ik dus je kindje wel om 23 uur pakken en dan kijken hoe lang het doorslaapt!! Succes ermee en weinig nachtuurtjes toegewenst!
 
ha dirksmama, grappig dat we op hetzelfde moment reageerden! wat je schrijft klopt precies!

ga een lactatiekundige raadplegen... want als je kindje straks alleen maar een fles wil is het heel moeilijk om het kolven vol te houden. dan is het afkolven en daarna voeden... ik heb dit 5 weken gedaan en was er toen zo zat van  (ook doordat ik van die kolf hele pijnlijke tepels en borsten kreeg) dat ik gestopt ben. mijn bv liep ook bijna gelijk terug toen ik met kolven begon (omdat ik  af en toe eens oversloeg, ik was zo oververmoeid van het kolven en voeden...)  en toen Loïs 2 weken was moest ik al 1 kunstvoeding erbij doen. Dus kolf ook als je kindje komt en sla niet een keer over, want dat is echt funest!!

Zoek wel hulp als je echt bv wil blijven geven, want na een fles wil je baby meestal geen borst meer... probeer eens een tepelhoedje... meestal pakken ze die wel! Bij kolven haal je soms minder uit je borst dan je kindje zelf kan, dus misschien dat je daarom denkt dat je te weinig hebt!

1 oplossing: probeer je kindje zo snel mogelijk weer aan de borst te krijgen (als dit mogelijk is voor je).... kolven heeft bij mij de bv de das omgedaan en bij een volgende zet ik gewoon door, ook bij kloven! Lukt het je niet om haar weer aan de borst te krijgen... kolf vaak, want vaker kolven geeft meer productie... maar je bent er wel heel druk mee....

Succes!
 
quote: friese leeuw reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-06-2009 17:21:49'));

Hallo,

Ik zit met dezelde vraag.
Ons kindje is 6 weken te vroeg geboren.
En is nu 5 weken oud, dus nog niet 40 zwangerschapsweken.
Hij meldt zich om de 3 uur, en dus s'nachts 2x.
Hij is al bijna 7 pond.
En we zitten te wachten, dat hij s'nachts door slaapt.
Hoe gaat dit in z'n werk, slaat hij vanzelf een voeding over.
Of moeten wij hem een keer laten huilen.




Niet laten huilen natuurlijk! Op die leeftijd is ook voor een a terme geboren baby om de 2 a 3 uur drinken heel normaal. Gewoon aanleggen en heel goed op de vroege hongersignalen letten.
Doorslapen kan echt nog wel een half jaar of langer duren, omdat doorslapen eigenlijk heel onnatuurlijk is voor kleine babies.
 
quote: EstherC reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-06-2009 19:57:48'));

Als je nog borstvoeding wil blijven geven zou je met een tepelhoedje kunnen doen misschien helpt dit en dan na een tijdje weer zonder heb ik ook gedaan. Over de aantal voedingen. ongeveer 7 is denk ik normaal je kindje geeft het wel aan en anders mag er overdag maximaal 4 uur tussen zitten van af het begin van de voeding en 's nachts 8 uur. wakker maken is dus niet nodig en laten huilen niet verstandig lijkt me. succes er mee

Groetjes Esther



Tepelhoedje alleen gebruiken onder vakkundige begeleiding (lactatiekundige) anders kun je de bv er goed mee om zeep helpen.
Verder is 12 voedingen op deze leeftijd gemiddeld heel normaal. Ga dus uit van om de 2 uur voeden.
 
Terug
Bovenaan