Voeding

Hoi,

Ik ben nu zes weken moeder en ben nog geen een keer zonder Mika weg geweest. Op een of andere manier komt het er niet van en durf ik het ook niet goed. Er zijn allemaal dingen die mij tegen houden bv. voeding, ik kan hem het beste troosten (vind ik natuurlijk zelf) en wat als hij erg gaat huilen en de persoon die op hem past kan hier niet tegen.

Wanneer zijn jullie voor het eerst alleen op stap geweest?

Groetjes

Toen Lizzy 18 weken was moesten we samen naar een feestje. Dus toen hadden we voor het eerst een oppas bij ons thuis. Ik vond het vreselijk. Ik had enorm buikpijn en heb wel honderd smoezen verzonnen om maar niet te hoeven gaan. Maar mijn man was onverbiddelijk. Uiteindelijk heb ik Lizzy zelf de laatste fles gegeven om 20u00 en is ze lief gaan slapen, om pas de volgende morgen weer wakker te worden. Ze heeft er niets van gemerkt en de oppas heeft niet eens in actie hoeven komen! Zij helemaal teleurgesteld natuurlijk...

Verder ben ik drie keer een uurtje naar de kapper geweest in de afgelopen vier maanden. En dan was papa thuis.

Ik vind het nog steeds heel moeilijk om haar 'af te staan'. Doe het gewoon liever zelf. Van andere moeders om me heen hoor ik dat je dat vanzelf wel meer gaat doen. En dat ook dit weer een gevoelskwestie is!
Hou dus je eigen behoeftes wel in de gaten, of die van je man. Als het alleen maar baby is, is het ook weer niet goed. Balans he...

gr Miriam
mv Lizzy (20 wkn)

Toen Menno ongeveer 6 weken oud was, hadden we een feest bij ons in de straat. Mijn zus heeft toen op Menno gepast. Ik gaf toen nog borstvoeding en heb Menno toen gevoed voordat ik wegging en afgesproken dat ik 3 uur later weer terug zou zijn. Voordeel was dat ik in geval van paniek in no time weer thuis zou zijn.
Na deze keer heb ik Menno eerst een half uurtje bij mijn ouders gelaten en steeds iets langer. Deze week ben ik voor het eerst weer gaan werken en heb mijn manneke nu al 3 dagen aan de zorg van anderen over moeten laten. Ik ben wel heel blij dat ik er al een beetje aan gewend was, zodat het nu toch wel meeviel.

Gewoon alles lekker in je eigen tempo doen. Als je hem nog niet 'alleen' kunt en wilt laten moet je dat gewoon nog niet doen. Je krijgt vanzelf wel een moment dat je even wat wilt doen, waar je geen kind bij kunt gebruiken (bijv. de kapper).

groeten, Karin

Hoi Pebbles,

mijn zoontje heet ook Mika!!
Ik ben al vrij vlot alleen weggeweest. Dit komt mede doordat mijn moeder al bijna 8 maanden in coma ligt en ik gewoon zo vaak als ik kan naar haar toe wil. Tja, dan moet je keuzes maken, want Mika continue meenemen is geen optie.
Volgens mij na 1 week, toen de kraamhulp net weg was.

Ik vind het wel moeilijk om hem bij een "oppas" te laten. Ook soms bij mijn vriend, maar dat zit echt tussen mijn oren, want hij doet het minstens net zo goed dan mij.

Daarnaast geef ik flesvoeding, dus kan je ook "makkelijker" weg.

Groetjes Chantal.
(mika is nu bijn 10 weken)

Mijn eerste uitstapje was ook naar de kapper, dat was na een week of 4. Ik zat wel onrustig moet ik zeggen, maar maar het ging goed. Ook lag toen mijn schoonvader in het ziekenhuis en daar ben ik ook nog geweest. Toen heeft mijn moeder opgepast.
Het moet wat mij betreft niet te lang duren voor ik haar weer terug zie. Het is best lekker even weg te zijn, maar terugkomen is nog fijner.

Met 5 weken heeft hij al bij mijn ouders geslapen. En dit ging wat hem betreft heel goed. Ik heb niet zo goed geslapen. En vorig weekend heeft hij ook weer bij opa en oma geslapen en deze keer heb ik ook echt geslapen. Maar het is maar net waar jij je lekker bij voelt. Wel is het heel belangrijk om nog wel tijd voor jezelf te hebben en voor je partner. Juist dat eerste jaar is voor veel mannen ook heel moeilijk omdat ook zij een stapje terug moeten doen ten opzichte van jou.
Succes

Hoi
Ik ben zelf sinds 7 weken moeder van Jim en ik heb hem voor het eerst na een week of 3 aan de oppas (lees oma) toevertrouwd en nu gebeurd dat enkele keren per week als ik moet werken.
Ik vond het de eerste keer ook wel moeilijk. Mijn man en ik gingen samen naar dansles. Ik vind het namelijk ook belangrijk om quality time voor elkaar vrij te maken want dat schiet er snel bij in met zo'n hummeltje. En de oma's.... die genieten met volle teugen van zo'n avondje oppassen en dat gun ik ze ook van harte. Groetjes Roos

Terug
Bovenaan