voeding

hoi,ik ben moeder van drie kinderen twee dochters en een zoontje van bijna 11 weken.
mijn vraag is ,hoe zit het met de voedingen,om de drie uur of om de vier uur?? en hoeveel per keer 120 ml of 150 ml? ik weet het niet meer.
wie heeft tips of hoe gaat het bij jullie?
groetjes samantha

Mijn zoontje is nu 7 weken en hij krijgt ook al af en toe 150ml+5schepjes. Zeker in de laatste fles en vandaag ook al een keer overdag. Ik had echt het idee dat hij niet meer tevreden was met minder. Meestal heeft hij 6 flessen van gemiddeld zo om de 4 uur. Een enkele keer, zoals vandaag zijn het 5 flessen. Hij zal nu denk ik tussen de 5 en 5,5 kg wegen en twee weken geleden was hij 56 cm.
Groetjes,
Josie

Hoi hoi,

Onze zoon is nu 9 weken en krijgt 5 flessen van 180 cc water en 6 schepjes. Nou heeft dat volgens mij idd te maken met het gewicht van je kleine. Jarkko is vrij fors en weegt nu al 6,5 kg. Als je denkt dat de kleine er niet genoeg aan heeft probeer je toch iets meer te geven je merkt het snel genoeg of de flesjes leeg gaan!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en Jarkko

hoi
waarom doen jullie kindjes het wel goed op de fles??
Die van mij komt om de drie uur,hij drinkt de flessen van 134ml wel bijna leeg maar meestal niet dan laat hij 40/50   ml staan.Wat voor flessen gebruiken jullie en wat voor voeding?
ik gebruikte eerst avent met nr 1 speen,ging te langzaam,overgestapt op nr2 maar ging weer te snel.toen de flessen van kruidvat maar gaan ook te snel,nu difrax maar gaat eigenlijk ook tesnel voor hem. hij krijgt krampjes om dat hij de voeding te snel binnen heeft.   help..........................

Hoi,
Yari zat na 3 weken al om de 4 uur. Ik moest hem voor elke voeding wakker maken en dronk dan een halve fles op.
Toen ben ik om de 4 uur gaan proberen en dat gaat al die tijd goed.
Wat betreft de fles, ik gebruik die kromme fles van difrax met een kersenmodel speen maatje smal.
Onderin de kromme fles zitten soort luchtgaatjes waardoor ze geen krampen krijgen.
Dit werkt bij Yari heel goed.
Hij is nu 16 weken en drinkt 5 flessen van 180 cc.

hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Marina.

Hoi sammie.
Misschien moet je de bfree fles een proberen,met deze fles krijgen ze minder lucht binnen(dus minder krampjes),en met de fase 1 speen(die er standaard bij zit)gaat het precies goed met het drinken,niet te snel,niet te langzaam,ik zweer bij deze fles.
Misschien heeft jouw kindje er ook wel baat bij.Deze fles is te koop bij de betere babyspeciaalzaak.
Succes.
Groetjes Tanja

Nog even de voeding, ik gebruik nutrilon standaard gemixt met nurilon forte, voor de hongerige baby.
Ik ben de hongerige baby voeding gaan gebruiken omdat hij niet genoeg had aan ( toen 135 cc ) maar bij 10 cc meer ging hij ineens spugen. Dus ben toen de hongerige baby voeding langzaam op gaan bouwen ( anders kunnen ze ook weer krampen krijgen )
en dit werkte wel. ALs ik dan weer merkte dat hij niet genoeg had gaf ik hem 10 cc extra en dat gaat tot op heden super.
Ik zit nu op ongeveer éen derde hongerige baby en 2 derde gewone voeding.
Groetjes Marina.

mijn twee dochters deden het ook altijd goed op de difrax flessen maar joey niet.
die bfree flessen zijn zeker heel duur???
het is de derde he maar ,dit is tog weer nieuw voor me.
Wat voor merk voeding gebruiken jullie??
ik similac, zal deze tog niet te ligt zijn??
nee dat kan ook niet dan zou hij toch zijn flessen helemaal opdrinken??

Terug
Bovenaan