voeding

hoi marina
jij gebruikt ook difrax flessen ,welke maat speen gebruik je dan?
ik heb hier johannesbroodpitmeel staan,dan word de voeding ook dikker,misschien helpt dat wel??
groetjes samantha

Hoi Samantha,

Ik gebruik de difrx speen maatje s ( smal ).
En wat betreft de johannesbroodpitmeel daar heb ik geen ervaring mee. Sorry
Maar het kan natuurlijk wel dat de difrax bij jou kindje niet werkt, mijn  zus heeft 2 kleintjes en bij de ene werkte de difrax fles wel en bij de andere niet.

Maar ik heb de difrax kromme fles bij Yenna altijd gebruikt en nu bij Yari weer en dat werkt super.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes Marina

O, ik zie nu dat je al gereageerd had.
Nee ik denk dat dat niet gaat lukken, misschien de m ( medium ) dan.

Wat ook wel eens wil helpen als de m speen dan iets te snel gaat maar de s te klein is is de dop met speen heel hard aandraaien, misschien is dat iets....

Groetjes Marina.

hoi
we hebben sinds gisteravond een beetje jbpm in de fles gedaan en hij drinkt nu wel rustig zijn   fles leeg, maar hoe krijg ik hem naar om de 4 uur. vanmorgen om half 8 heeft hij een fles van 120ml water is dan 134ml helemaal op.om half elf weer een fles van 120ml water dus 134ml.heb toen maar 60 mlwater bij gemaakt en heeft hij ook helemaal op, heeft hij dus 200ml op.Hij is nu al twee keer 1.5 uur wakker en word na 1.5 uur weer wakker. hij word dan huilend wakker en stopt niet voordat hij eten krijgt.
Wie heeft er teps of hoe deden jullie dat.
groetjes samantha

Hoi,

Yari kwam gewoon zelf om de 4 uur. Misschien heeft je zoontje niet genoeg aan de hoeveelheid voeding. En heeft hij na 3 uurtjes al weer honger.
Wat weegt hij eigenlijk ???
Want je kan uitrekenen hoeveel cc hij mag hebben.
Je moet het aantal kilo's maal 150 cc doen. Die moet je dan verdelen over het aantal flessen. voorbeeld: Yari weegt nu ongeveer   6,5 kilo Maal 150 cc = 975 cc.
Hij drinkt 5 voedingen per dag dus 975 delen door 5 = 195 cc per voeding.
Hij drinkt 180 cc maar ook wel eens 200 cc, ik bied hem 200cc aan, en ik kijk wel wat hij opdrinkt.

Groetjes Marina.

hoi
joey woog met 8 weken 5300 gram.
hij is aankomende dinsdag 11 weken,ik zou begod niet weten wat hij nou zou wegen. rond de 5970 gram????
zeg maar 6 kilo maal 150 cc=900cc
900cc delen door 5 =180 cc per keer.
zo tog????
Dat kan hij niet op
hij kwam vandaag wel om de 3 uur en 3 kwartier. maar dan wel flessen van 170ml
hij liet wel steeds bodempjes staan.
Krijgt hij nu genoeg binnen??

Hoi Samantha,

Volgens mij krijgt hij nu echt genoeg binnen. Yari drinkt gemiddeld op een dag 50 tot  100 cc minder dan  hij mag hebben.De ene dag drinkt hij wat meer en de andere dag wat minder.  De uitgerekende hoeveelheid is een maximum,  Yari is verder hartstikke tevreden, groeit goed  dus hij zal wel genoeg binnen krijgen.

En dat  je zoontje  nu om de 3uur en 45 minuten komt is toch super !!
Yari krijgt ook wel eens een half uurtje eerder de voeding en de volgende voeding komt hij dan weer gewoon "op tijd".

Hopelijk zet je zoontje nu de gewoonte van om de  (ongeveer ) 4 uur door !!!

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan