Voeding

Roken is altijd slecht. Stress is pas slecht als het langdurig zware stress is die de bloeddruk verhoogt. En stoppen met roken is natuurlijk moeilijk maar kom op... zet die knop om. En als je pas moet stoppen tijdens je zwangerschap, als je weet dat je stoppen moeilijk vindt, dan vind ik dat erg dom. Wie begint er nou aan een zwangerschap om vervolgens door te roken onder het mom van: stress is slecht. Nee, nicotine is pas slecht. Het is bewezen!!!
Bij mijn eerste rookte ik tot de positieve test, daarna nooit in de stress gezeten. Ik wist gewoon... ik krijg een kind en dat maakte me zo sterk. Zelfs na die tijd heb ik niet meer gerookt.
 


Ik ben met mijn dochtertje Silvy ook gestopt met roken toen ik een positieve test van haar had.
Ze is nu 1,5 jaar tuurlijk is het moeilijk in het begin maar je zwangerschap gaat voor alles.
En ik ben blij dat ik van het roken af ben.
Ik ben nu 7 weken zwanger van ons tweede kindje morgenmiddag onze eerste echo spannnend.

 
Met roken heb je kans op een kind met een laag geboortegewicht, kans op hersenbeschadiging, en zuurstoftekort, etc.

Door het roken vernauwen de vaten van je placenta, met alle gevolgen van dien.

Niet stoppen vanwege eventuele stress is zo achterhaald! Zonde om een gezonde baby om zeep te helpen.
 
Bedankt voor de reacties!

Ja roken lijkt me vanzelf sprekend dat je dat niet mag net als alcohol..ik rook niet dus dat scheelt weer!

Ik dacht dat je thee onbeperkt mocht drinken..ga ik wel over op kruidenthee naar een paar bakken gewone.

Heb gister nog een eitje gehad (zachtgekookt) maar dat is dus ook niet goed?

Xxx
 
Het gaat om de salmonella bacterie... wat veel mensen niet weten is dat deze alleen aan de BUITENKANT van het ei zit, omdat deze bacterie door de kippekont wordt meegegeven aan het ei. Als je je ei dus even een paar minuten kookt is het al goed. Een zacht eitje kan dus prima. Als je een eitje bakt kun je m beter wat langer bakken omdat dan de bacterien toch in het ei terecht kunnen zijn gekomen. En altijd je handen met heet water en zeep wassen als je een ei uit de doos hebt gehaald!
 
Terug
Bovenaan