voeding

hallo dames,
alicia krijgt nu 5 flessen van 200 ml en heeft het op 60 ml altijd op. ze krijgt ook vaak fruithapje een half pakje. en soms mineolasap met liga
we zijn sinds gisteren alweer overgestapt van de extra care naar de standaardvoeding.
en nog blijft ze een uur na haar voeding alweer roepen om nieuwe.
ik weet wel dat mijn vader vroeger in het ziekenhuis al echt brood kreeg omdat hij zo hongerig was.
en mijn vriend kreeg met 3,5 maand ook al brood gesopt in melk.
omdat ze dat allebei hadden zit ik te twijfelen of alicia ook zo hongerig is.

Ik zou zeker nu nog GEEN brood geven dat is echt nog niet goed.
Ik denk dat je dit echt ff moet bespreken met het CB ook al ben je daar niet zo'n fan van staat me bij(of ik zit er naast.)
Maar om de vandaag door te komen kun je in elke fles 1 schepje rijstebloem doen(doen wij bij jochem op advies van de ka)kijk maar even of dat helpt!
Verder ff goed de 3 r's aanhouden soms zijn ze (zo)moe en lijkt het of doen ze alsof ze honger hebben(is instinct van een baby).
Probeer het vandaag zo ff wie weet is het de oplossing.........

liefs louise

Hier ook een hongerige baby. Ik los dit inderdaad ook op door wat rijstebloem door de eerste voeding te doen. Dan begint Tim de dag met een voller buikje. En verder heb ik voeding voor hongerige baby's, dat zorgt ervoor dat het langer duurt voordat het verteerd is. Zo blijft het honger gevoel langer weg. Tim krijgt nu ook sinds een paar dagen wat gepureerde groente (wortel/bloemkool bijv.).

Ik zou, wat Louise ook al zegt, niet zomaar met brood gaan beginnen. Ik denk dat er andere manieren zijn om met je hongerige meid om te gaan.

Succes!

ik had het volgens mij ook niet over brood? ;)
alleen dat papa en opa ook zo hongerig waren vroeger. en of het misschien gewoon in haar genen zit.

de 3r's zijn bij haar gewoon niet te doen.
dat heeft het cb ook al gezegt die zijn bij ons 2 dagen geweest thuis en wat we ook deden hielp niets. haar in bed leggen gaat overdag gewoon niet. dan slaapt ze kwartier en is het gebeurt.
een ritme in de voeding was ook ver te zoeken. en de voeding uitstellen tot ons ritme nee niet echt

maar hoeveel uur zit er dan tussen de voeding(fles) en hoevaak geef je dan de fles?
Want die kun je toch niet ongelimiteerd geven?!
Let wel ik wil je gewoon nergens van beschuldigen he....wil je helpen want als ik het allemaal zo lees hier op het forum vind ik je een HEEL GOEDE MOEDER die het beste met haar meisje voor heeft!Maar misschien wat ik al zei in elke fles (neem aan dat je er nog 5 geeft) 1 schepje rijstebloem en de laatste fles dan meer he maar dat deed je al.
En dan op de momenten waaruit jullie op maken dat ze honger heeft groente of fruit geven want dat deed toch al?
Wat ook nog een mogelijkheid is om zowel 's morgens als 's avonds een papfles te geven.....
De rest van de flessen gewoon aanvullen met 1 schepje rijstbloem.
Nou meid kom op het is gewoon ff zoeken onze jochem is woe a.s 12 weken en we beginnen nu pas een ritme te krijgen.........

sucses.....

Ook van mijn kant uit helemaal geen aanval, Kelly! Ik herken je probleem en probeer met je mee te denken. Een baby die slecht eet is heel naar (weet ik uit ervaring), maar een baby die steeds honger heeft ook, weet ik inmiddels ook uit ervaring.

Ik dacht uit je verhaal op te maken dat je overwoog om met brood te gaan beginnen, vandaar mijn reactie.

nou alicia drinkt 5 flessen op een dag. met veel moeite kunnen we haar eraan houden.
en dan schrijven we elke dag op hoeveel ze laat staan en dan gaat 's avonds nog wel is in een fles tussendoor.

we zitten nu 2 dagen op andere voeding hadden extra care en nu standaard. maar in haar honger hebben zit echt geen verschil.
krijgt ze de fles is er niks meer aan de hand en gaat ze vrolijk verder spelen.

zat er ook al aan te denken om 's ochtens ook papje te doen.

maar kan het zijn dat ze zo'n honger heeft omdat ze overdag gewoon heel druk is? en niet wil gaan slapen. want als we haar in bed leggen kan ze wel uren krijsen en daar hebben wij natuurlijk ook geen zin in.
ze slaapt hooguit 2 uur overdag in hazeslaapjes van een kwartiertje in de box...

Terug
Bovenaan