Voeding

Het blog over de kruidvat folder ( bedankt voor de tip) brengt mij weer terug bij het feit dat ik nog geen Merk babyvoeding heb gekozen. Steeds een ander merk is niet aan te bevelen zag ik. En zoals het op de kruidvat site staat heb ik het idee dat zij het goedkoopst zijn (6,35 voor 800g) daarna friso (8,79 voor 800 g) en dan nutrilon (10,85 voor 900 g)
Wat voor voeding doen jullie? Denk je dat ik gewoon kruidvat eigen merk kan nemen? Hoelang kun je eigenlijk met 800 gram?

Lekker eigen merk doen! In het begin kun je langer doen met een pak omdat ze dan minder voeding drinken. Maar je doet er gemiddeld zo'n 5 dagen mee (in het begin dus langer)...

hoi hio

ik gebruik bij MAra en straks deze baby gewoon kruidvat voeding
het is hele goede voeding en ze hebben ook speciaalvoeding mocht datnodig zijn.

Afhankelijk hoe oud je kindje is en hoeveel hij/zij drinkt doe je er een tijdje mee. In het begin een week per doos, op einde 2 per week.

voeding voor de 1e 6 maanden is nooit in de aanbieding want dat mag niet van de wet

voeding 2, vanaf 6mnd is weleens in de aanbieding

Welk merk je kiest maakt op zicht niet uit want de reges in nederland zijn heel streng dus alle voeding is erg goed

In het ziekenhuis zal de kleine hun voeding krijgen, en thuis gaan we over op kruidvat.

Ik wil in eerste instantie borstvoeding proberen.. maar heb voor de zekerheid wel een pak nutrilon gekocht. Heb me er totaal niet in verdiept en dit was eigenlijk het enige merk wat ik zelf kende ;)
Daarbij ben ik nooit zo van de eigen merken... gebruiken we thuis eigenlijk ook nooit, dus tja.. heb daar niet naar gekeken..

Ik heb wel de hypo allergeen.. ik ben geen fan van koemelk.. ik volg zelf een tijd een bepaalde therapie en daar raden ze koemelk altijd af.. iedereen gebruikt het, maar het is eigenlijk helemaal niet zo goed voor een mens.. het is veels te moeilijk te verteren. Geitenmelk is bijv veel zachter en veel beter te verteren. Tegenwoordig zie je zoveel kinderen en mensen die een koemelk allergie hebben.. Dus ik ben daar een beetje voorzichtig mee.
Daarbij zit de allergie ook in de familie, dus vandaar.

Maar goed de meesten delen wat mijn mening over koemelk betreft absoluut niet en vinden mij achterlijk.. en iedereen zijn eigen ding.. maar ik heb geen zin om straks een allergie op te laten bouwen bij mijn kind ;) dus we zullen wel zien wat de toekomst ons brengt haha

Wij gaan voor friso. We hebben dit ook bij onze dochter gebruikt en dat is prima bevallen. Ook gaan wij toch voor een bekender merk wat overal te verkijgen is. We wonen op loopafstand van de AH en voor de Kruidvat moeten we toch verder weg. Ook is de AH vaker open dan een kruidvat.

Liefs ciomama

Lieloe: Je hebt helemaal gelijk over koemelk ;) Daarom ben vind ik het ook zo goed dat er nu ook poeder op basis van geitenmelk bestaat.
Mja, er kan niets tippen tegen borstvoeding natuurlijk ;) Hier dus geen poedertjes in huis..

Terug
Bovenaan