Voeding

En meteen ook een vraagje, ik geef nu 6x120, maar wanneer mogen ze naar 150? Bij cb niet echt een antwoord op gekregen. Of zal ik 120 doen voor hongerige baby's?

Maar ik heb het idee dat 120 niet genoeg is. Komt ook soms om de 3 uur en soms om de 4 uur. Is dat niet vreemd? En 150 cc zou dan op 5 flessen uitkomen of reken ik nu verkeerd? Dat zou dan weer weinig zijn of ik moet om de 5 uur aanhouden maar dat houdt ze vast niet vol. Wat een gepuzzel!

je zou dan 6x 112 mogen. maar als jij denkt dat je baby daar te kort aan heeft, kan je het wel ophogen. al zou ik zelf even overleggen, maar bij mij bij het cb staan ze daar goed open voor qua ophogen. een hongerige baby is ook niks, misschien zie je er een patroon in. bv ochtend veel honger middag minder. je kan dan die voeding ophogen naar 130 en dan aankijken.

je kan het ook 5x aanbieden en dan idd 140/150cc (doe ik zelf ook) de ochtend voeding heeft hij 3 a 4 uur al honger daaena kan er zo 5 uur tussen zitten

gewoon proberen. maar 6x 150cc lijkt mij persoonlijk er veel, maar lees om mij heen dat sommige dit ook hebben gedaan met dit gewicht, dit omdat ze zo honger hebben.
maar bij 6x a 3 a 4 uur komen is prima toch?

x

Ik zou je kindje nog gewoon iets extra geven al.hij/zij daarom vraagt (wel met beleid natuurlijk haha)
mijn dochter had in de avond na een fles van 120 vaak.nog honger, dan gaf ik haar gerust nog 30cc erbij!!
Maar je moet.even puzzelen en uitproberen (dat komt nog vaker voor in de komende maanden)
De aantal cc wat ze zeggen dat ze nodig hebben zijn ook maar richtlijnen he, het ene kindje heeft genoeg aan meer en de ander aan minder!!
Je kunt ook gerust 1 of 2 flessen per dag wat meer geven hoeft niet meteen allemaal, als je bv merkt dat je kindje na de avondfles nog honger heeft, dan hoog je die gewoon op na 150cc..
Succes ermee
Gr een septembermama

Wij zitten nu in net zo'n fase met 150 of 180 flessen. Tja ik maak maar grote flessen en als ze het niet opdrinkt prima. Ik zorg in ieder geval dat we niet over de liter heen gaan.
Wat ik in het begin deed was alles schrijven, wanneer de fles en hoeveel gemaakt, hoeveel gedronken etc. Zo kreeg ik een inzicht welke flessen ik wel op moest hogen en welke nog niet.

Terug
Bovenaan