Voeding

ja 6x om de 3 à 4 uur is ook prima. Maar het is zo dat ze na de fles echt op blèren zet, dan denk ik van, heb je wel genoeg. Ik gebruik al infacol voor krampen. Soms geef ik dan 30cc bij, maar ik dacht ik kan ook standaard 150 gaan. Maar dat lijkt jou dus ook vrij veel. Ik wist niet dat je bijv de ene fles 150 en de andere weer 120 standaard kon geven, misschien ga ik dat eens proberen. Ik heb gewoon zo iets van na de fles moet je toch tevreden zijn en dan gaan slapen? Nu heb ik 9 uur 120 cc gegeven en pas om s11 uur was ze eindelijk stil. Terwijl ze in principe toch maar 1 uur wakker zijn bij de voeding. Nu begint ze weet wakker te worden dus qua tijd goed, maar ik vind het zo jammer dat ze na de fles zo ontevreden lijkt....

huilen is honger
scheten, rare gezichten, verkrampen is krampjes

dat is de gebruiksaanwijzing bij Jonna

ze is 5.040 gram en zou 750ml moeten drinken
en ze had 5x150 (5x165=825ml) waarvan ze wel wat liet staan
en nu slaat ze nachts een fles over dus we gaan naar 4x165 (=180ml per fles= 720ml)
bijvoeden natuurlijk wanneer nodig maar ze moet eerst leren om grotere flesjes te drinken, dan gaan we naar 4x180 (=200ml per fles) en duurt niet lang meer voor je met groente mag beginnen of papje

Mara zat op 500ml max dus dit is goed, en teveel kan bijna niet hoor, kijk wat je kleine wil en elk kind is anders met hoelang ze wakker is, als ze niet huilt is het goed
Jonna is van 8-10 wakker en 12-13.30 en rond 18 uur en 20-22 uur soms langer

oja nieuw ritme aanleren is soms haar laten huilen tot het de tijd is die je wilt, na 2-3 dagen gaat het stukken beter!

Huilt ze ook iedere x na de fles dan? Of niet standaard steeds na de fles? Want mischien is het dan wel wat anders ipv honger..mischien dat het toch krampjes zijn, dat de inflacol niet zo goed werkt bij haar!! en hoe gaat het snachts? Ook huilen na de fles ofnie?

@sweetwicca nee ze is na de fles echt huilerig/ ontevreden/ wil niet slapen. Dan probeer ik dat schema van die stomme Ria blom. En dan 2 uur na de voeding of somsnog langer. Slaapt ze pas.
@just mi het is niet altijd laten we zeggen na de helft van de flessen, de andere helft gaat het oed dan leg ik haar een uur na de voeding in bed en huilt ze max een kwartiertje. Na de avondvoeding slaapt ze eigenlijk altijd goed en na de nachtvoeding wil ze nooit meer slapen.

ik ben er ook nog niet over uit hoor.. snap het soms nog niet. ik moet morgen naar buro en schat dat ze nu rond 4500 zit. mag ze ook 150 zo als op mijn pak sta ze krijgt nog 6x 120 maar laat soms gewoon 20 of 40 cc staan en dan tevreden zijn.. nou weet ook niet hoor. en ze groeit volgens mij lekker en is ook goed levendig plas en poepluiers ook oke.. dus zal wel loslopen morgen maar is ff navragen

Hier is het heel simpel. Als wij denken dat ze meer nodig heeft dan krijgt ze dat, ik kijk niet naar gewicht maar naar wat t kind nodig heeft. Ze krijgt nu de eerste en de laatste 150+5 en de rest 180+6. Ze heeft t nodig en weegt ongeveer 5 kilo. Het cb heb ik helemaal niks aan dus ik vraag t niet eens meer maar ik heb altijd gezegd dat ik mijn kind laat huilen van de honger dus kijk vooral goed naar je kind.

Succes!!

xx

Terug
Bovenaan