Voedingen

Hoi Nelly,

Manoe zit ook op 4 voedingen sinds 1 week nu. 4 flessen van 180cc met 6 schepjes Nutrilon.
Als ik haar laat slapen 's ochtends dan wordt ze meestal rond 09.00 uur wakker voor de eerste fles, daarna om 13.00 uur, om 17.00 uur en om 21.30 uur de laatste. Op de 3 dagen dat ik werk moet dit ritme dus een uur vervroegd worden om 's ochtends op tijd op mijn werk te zijn.

Ik moet toevallig komende dinsdag naar het cb en was wel van plan te vragen of ze hiermee voldoende binnenkrijgt, want soms laat ze ook nog eens een laagje over in de fles... Ze is verder wel heel tevreden zo en slaapt er goed op, dus ik heb zelf wel het gevoel dat het genoeg is!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe 27-09-2008)

Hoi Michelle,

Volgens mij krijgt Manoe wel genoeg binnen hoor. Bij mij zeiden ze bij het CB dat het vanaf nu de bedoeling was dat ik haar minder gaf als ze er niet meer om vroeg .....
Maar voorlopig vraagt ze nog gewoon, dus krijgt ze :)

Groetjes,
Anne

Hoi Michelle,

Vanmiddag naar het cb geweest. De arts vond het inderdaad weinig, maar Lynn weegt nu 7275 gram (14 weken). Dan was het geen probleem. Lynn heeft geen vaste tijden. Gisteren was het 10.45 uur voor d'r eerste fles.

Groetjes,
Nelly.

hey

Senna krijgt nog steeds 5 flesjes.
ze krijgt 180 cc per fles maar laat regelmatig iets staan.
ze zit al vrij lang op deze hoeveelheid maar meer krijg ik er niet in. ze laat altijd wel wat staan en tja ze groeit er goed om.
op het buro zeiden ze dat het prima was als ze maar 5 flesjes bleef drinken.
dus we gaan lekker zo door..

liefs Jenny

Ik ben vanmorgen naar het buro geweest en Geert was volgens de arts niet genoeg aangekomen. De lijn liep inderdaad wel naar beneden. Ze wil het nog 1 maand aanzien.
Ik vind het wel moeilijk hoor, want Geert is gewoon tevreden met zijn 5 voedingen. Misschien moet ik toch maar proberen om ergens nog een klein voedinkje tussen te proppen? Ik ben absoluut niet van plan om de borstvoeding op te geven omdat ze daar op dat buro vinden dat Geert niet genoeg aankomt.
Heeft er iemand tips?

Groetjes,
Els

Hoi Els

Heb je het gewicht al eens ingevuld op een borstvoedingscurve??
Deze lopen anders dan de flesvoedingcurve en gaan inderdaad na 3 mnd wat vlakker lopen, niets om je zorgen over te maken dus als die lijn wel gevolgd wordt. Je kunt het invullen op
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Deze curve is van de World health organisation, dus beter kun je volgens mij niet hebben. Bo volgt de -2 lijn netjes sinds te geboorte dus ik heb me ook niets aan laten praten op het cb. Nu ligt het bij mij nog anders omdat Bo zeer waarschijnlijk allergisch is en het zeker niet aan te raden is om bij te voeden voor de 6 maanden met wat dan ook.

En verder misschien inderdaad proberen af en toe een slokje extra te geven, gewoon als hij even het niet naar zijn zin heeft een slokje laten nemen, dit werkt bij Bo vrij goed. Maar die zit ook nog op 5 tot 7 voedingen per dag. Ze heeft haar maagje niet graag vol omdat ze toch de eerste 3 mnd ziek werd van eten en dat is ze nog niet vergeten.

Groetjes Natalie

Hoi Natalie,

Ik heb natuurlijk meteen even zo'n curve aangemaakt en ook hier loopt de lijn erg naar beneden. Hij zit hier zelfs nog maar net boven de onderste lijn!
Wel een leuke site trouwens. Je kan er een hoop informatie vinden.

Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd om Geert een keer extra aan te leggen, maar dat is geen succes. Hij drinkt dan gewoon duidelijk bij iedere voeding minder, dus dan maakt het in principe niet uit of hij 5x veel drinkt of 6x wat minder. Dan maar liever 5x veel.

Groetjes,
Els

Hoi allemaal,
daar ben ik ook weer eens. Fijn dat dit forum nog zo actief is.

Leonie (3,5 mnd) krijgt 5 flesjes van 170 (meer krijg ik er niet in). Tot dit weekend alleen borstvoeding en nu al 2 keer een kv omdat de produktie net niet meer voldoende is en ik 2 voedingen in het vooruit moet hebben vanwege de opvang (alleen op maandag) En dat ging ik echt niet redden. Verder krijgt Leonie zeker nog geen fruithapje. Daar wachten we nog even mee.

Wat betreft de groei had ik ook gehoord dat KV kinderen harder groeien rond de 4maanden. Ben benieuwd hoe Leonie dat strakjes doet.

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan