voedings bh, wel of niet in de zwangerschap al aanschaffen?

A

Anoniem

Guest
dag dames...ik heb een vraagje, heb je al meteen een voedings bh nodig?
ik twijfel of ik die nu al moet aanschaffen, of na de geboorte pas?

iemand ervaring hiermee, doeidoeiiiii

Hoi,,

Toen ik een meegroei BH wilde aanschaffen, adviseerden ze mij om als ik ook borstvoeding wilde gaan geven direct voedingsbh's ipv  meegroeibh's  aan te schaffen, omdat deze ook meegroeien en je anders nieuwe bh's blijft aanschaffen.

Groeten Anna

Je kunt het beste pas een voedingsbh kopen aan het einde van je zwangerschap dan zijn je borsten al wat gegroeid en dan weet je ongeveer wat voor maat je nodig hebt. Tijdens je borstvoedingsperiode zijn je borsten natuurlijk ook groter als normaal en het zou zonde zijn als je hem dan niet meer past of dat hij dat te krap zit en dat is weer slecht voor je voeding.

groetjes

Op het lijstje "wat neem ik mee naar het ZH als ik ga bevallen?" van mijn ziekenhuis stond genoemd dat je 2 (!) voedingsbeha's mee moest nemen als je BV wilde gaan geven.
Ik heb er laatst op de gok 1 gekocht bij de Hema, prima ding, knelt niet, ziet er niet achterlijk ouderwets uit ofzo en was ook niet al te duur. Daar kun je geen buil aan vallen, denk ik.

Maar de investering in een echte goede zou ik uitstellen tot na de bevalling. Pas dan weet je precies wat voor maat je hebt en of het sowieso wel goed gaat met BV geven.
Groetjes weer!

nou ik denk dat ik maar morgenvroeg even naar de hema ga....aangezien ik al 37 weken zwanger ben, misschien moet ik maar niet te strak, maar een beetje ruim kopen!
bedankt dames

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap aan het einde mijn voedingsbeha's pas gekocht en heb daar nooit spijt van gehad. Meegroeibeha's zitten in het begin lekkerder dan de voedingsbeha's. Maar dat is mijn ervaring.
Veel succes

hoi,
die voedingsbh's van de hema zijn idd een aanrader. zeer betaalbaar. moest je alsnog een grotere maat nodig hebben als je bevallen bent, ben je nog niet evenveel geld kwijt dan als je 1 voedingsbh in een speciaalzaak zou gehaald hebben. en ze zijn katoen, dus makkelijk wasbaar. wel idd even rekenen op wat extra plaats voor een borstcompres en/of stuwing. misschien heb je al borstcompressen liggen, kan je er eentje meenemen om te testen. Ik heb wel gemerkt dat naarmate ik langer borstvoeding gaf, m'n borsten precies al terug wat kleiner werden, zeker als je begint te combineren met vaste voeding dus als ik nu voedingsbh's bij koop ga ik gelijk een maatje kleiner (qua cup) halen. Maar dat merk je dan wel!
succes ermee!
jasm.

Hoi,

hier nog een tevreden Hema-klant. Nog een tip voor het kopen van een voedingsbh. Als je er nu één koopt, zorg dan dat íe op het strakste haakje goed past. Als je borsten nog groeien of je stuwing hebt kan je je bh nog een paar haakjes losser doen. Als je borsten daarna weer wat kleiner worden, kan je gewoon weer terug naar het strakste haakje.

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan