voedings-en slaapschema 9 weken

hoi,
mijn meisje is vandaag 10 weken,ze heeft niet echt een vast ritme, ik doe gewoon wat mij goed lijkt voor haar. Dit is mijn 2e kindje en ik merk dat ik nu veel gemakkelijker ben dan bij de 1e.
lita krijgt ong 8.00u de 1e fles 200cc.
                  11.30/12.00u                             200cc
                  15.30/16.00                                 200cc
18.30 in bad
                  19.00u                                               200cc
vaak blijft ze hierna jengelen, waarom weet ik niet....
totdat ze rond 21.00/21.30u nog een flesje krijgt ong 150 cc met 2a3 theelepels nutrix (de gewone). Ze wordt 's nachts rond 4.00/5.00u wel wakker,maar dan krijgt ze haar speentje en lukt dit niet dan draai ik haar op haar buik.(ze is een echte buikslaper,maar ik probeer haar toch op de rug te laten slapen.)Vaak valt ze dan weer in slaap tot ong 8.00u.
Valt ze niet in slaap krijgt ze een flesje met 100cc water en 1,5 schep voeding.(alleen water lust ze niet,anders kreeg ze dat) dan en boertje en hup het bed weer in...ze slaapt dan ook zo weer in tot 8.00u.
Mij is verteld dat babies maximaal 1000cc voeding qua calorien mogen , maar wel extra water of wat kruidenthee.
Hopelijk heb je hier wat aan, en heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Succes Doreen
 
Hallo,





Erg leuk om te zien hoe het bij jullie allemaal gaat.





Mijn zoontje is negen weken en weegt 5 kilo. Ik ben sinds ongeveer een
week van borstvoeding (met af en toe een flesje afgekolfde melk)
overgegaan op flesvoeding, omdat hij erg gulzig dronk en daardoor erg
onrustig was aan de borst. Op dit moment krijgt hij vooral nog
moedermelk, maar ik ben aan het afbouwen.





Overdag komt hij elke 3 uur. Ik doe 150ml in de flesjes, of 165
nutrilon. Ik hou me zoveel mogelijk aan het "Ria Blom schema", dat ook
door het consultatiebureau wordt geadviseerd: eten, daarna wakker op
schoot/in wippertje/in box (bij elkaar ongeveer een uur) en daarna
slapen tot de volgende voeding. Vaak wordt hij natuurlijk eerder wakker
en moet ik de tijd tot de volgende voeding echt vol maken. Vier uur of
langer tussen de voedingen lukt alleen als ik met hem ga wandelen ofzo.
Hij krijgt nu 6 voedingen.





's Avonds drinkt hij om een uur of 19:00 zijn laatste flesje, waarmee
hij doorslaapt tot een uurtje of 3, daarna komt hij om 6 a 7 uur weer.
We hebben geprobeerd om hem om een uur of 23:00 wakker te maken, in de
hoop dat hij dan de nachtvoeding overslaat. Helaas, hij wordt gewoon
wakker om 3 uur en krijgt dus een volledige extra voeding. Misschien is
het inderdaad wel een goed idee om 'm 's avonds wat langer wakker te
houden en in bad te doen. Daarvan raakt hij vaak wel langere tijd
knock-out. Ook wel gezellig voor m'n vriend en voor mij straks als ik
weer aan het werk ga.





Hebben jullie nog andere tips om je baby door te laten slapen? Of om
het aantal voedingen terug te brengen naar 5? Moet ik 'm misschien
gewoon wat meer geven per flesje?



Groetjes,

Eva


 
hoi Jannet,

Ik heb een zoontje van 11 weken oud die nog steeds 6 voedingen krijgt van 135 cc. Helaas drinkt hij niet altijd zijn flesje leeg maar ik houd via een schema alles bij en uiteindelijk haalt hij zo'n 700 cc per dag. Om 20:30/21:00 uur gaat hij naar bed en dan geef ik hem om 23:00/23:30 uur zijn laatste fles en slaapt hij door tot 06:00 uur. Ik laat hem iedere dag zelf bepalen hoelaat hij zijn eerste fles drinkt dus ik maak hem s'ochtends nooit wakker. Dit is dus meestal rond 06:00 uur en dan slaapt hij weer verder en laat ik hem vervolgens weer zelf bepalen wanneer hij zijn volgende fles krijgt en dat is ca 10:00 uur. daarna geef ik hem om de 3,5/4 uur een fles. Hij slaapt pas sinds anderhalve week s'nachts door. Daarvoor werd hij steeds om 03:00 uur of 04:00 uur wakker. Dit doet hij nu nog wel eens maar dan geef ik hem zijn speen en dan valt hij meteen weer in slaap. Misschien kun jij dit ook proberen.

Groetjes moeder van Ryan
 
Hoi Jannet,

Mijn zoontje is 6+ weken en heeft nog geen regelmaat. Als het aan hem ligt komt hij om de 2 uur, ik probeer het te rekken tot 3 uur. Ik geeft bv maar hij drinkt zo gulzig dat hij altijd in slaap valt onder het voeden, daarna krijg ik hem bijna niet wakker, het probleem is alleen dat hij (door het weinige eten)  een half uur later weer honger heeft.
Ik geeft af en toe een flesvoeding tussendoor en dan drinkt hij veel beter. Vandaag heeft hij voor het eerst van 23.00 tot 05.00 geslapen, maar komt dan om 07.00 al weer.
Ik weet ook niet wat ik moet doen om het regelmaat er goed in te krijgen en daardoor minder voedingen te geven.

Groetjes,

Ingrid
 
Ik heb begrepen dat het er voornamelijk om gaat dat je het aanbiedt.
Zelf ben ik ook naar 4 flessen gegaan, omdat mijn zoontje zo lekker doorslaapt.
Wel ben ik daarbij begonnen met 1 van de flessen met rijstebloem te verdikken en ik geef tussendoor fruit en sinds kort groente.
Mijn zoontje drinkt echter wel altijd zijn fles leeg, heeft ie ook altijd gedaan. Als hij zijn fles leeg heeft wil hij vaak nog verder zuigen, dus ik zou zijn fles groter kunnen maken, maar hij zit nu op 200 cc en dat vind ik genoeg. Hij spuugt vaak nog naderhand, dus het is meer de zuigbehoefte die nog niet bevredigd is. Daarom laat ik hem vaak nog ff aan de lege fles sabbelen, dan boert hij ook makkelijker.
Mijn zoontje was ook al 3 maanden toen hij door ging slapen, dus vond ik het niet zo'n probleem om hem al fruit te geven. Hij heeft wel een paar keer last van krampjes gehad, omdat hij er aan moest wennen, maar dat viel me nog best mee.

 
onze dochter is ruim 7 weken en sliep vorige week 4 dagen door van 21.00 tot 06.00-06.30 uur, maar daarna 'helaas' elke nacht om 04.00 uur wakker. Daarna laat ik haar slapen totdat ze uit zichzelf komt meestal 07.30-08.00 uur dan om de 3,5 uur voeding, soms moet ik haar wakker maken, maar meestal hoef ik de deur maar open te doen of ze slaat haar ogen open (waarschijnlijk 10 minuten wachten en ze is zelf wakker hahah)

tot nu toe ziet het 'schema' er zo uit
04.00 uur voeding (lees dat sommigen ook de speen geven, misschien ook eens proberen?)
07.30-08.00 uur        185 cc (meestal 20 a 30 cc laten staan)
11.00-11.30 uur        165 cc  
14.30-15.00 uur        185 cc
17.30 uur                         165 cc
18.30 uur                         badje wakker houden totdat ze laatste voeding krijgt
20.00-20.30 uur        185 cc  (30 a 40 cc laten staan)

ze woog met 2 weken geleden 4 kg, dus nu denk ik zo'n 4,5 kg. Wij zijn zelf de flesvoeding gaan verhogen omdat ze altijd de fles van 165 leegdronk. Dus wist ik niet zeker of ze genoeg had, liever iets over dan echt helemaal leeg, vind ik.
Haar om 23.00 uur bijv. wakker maken heeft geen zin want ze slaapt dan al zo diep dat ze bijna niet wakker te krijgen is. praktisch niets drinkt en toch om 04.00 uur komt ;)
Ik denk dat het doorslapen vanzelf komt naarmate ze wat ouder wordt. Maar moet ook zeggen dat wij zelf om half 10 a 10 uur op bed liggen doordeweeks en ik slaap snel. Mijn man hoort haar 's nachts niet, dus we maken beiden toch wel redelijke nachten.
Maar misschien dat ik vannacht ook eens ga proberen haar speentje te geven, wie weet proberen kan altijd ;)
 
Terug
Bovenaan