Voedings vraagje

Van de week bij het CB geweest en heb 'goedkeuring' gekregen om van de 5 flessen naar 4 flessen te gaan. Alleen moet ik er dan wel voor zorgen dat hij nog wel dezelfde hoeveelheid voeding per dag binnenkrijgt.

Eerst gaven wij altijd 5 flessen van 180 cc water met 6 schepjes voeding.
Nu heb ik even zitten rekenen en zou ik op het volgende uitkomen:

210+7
210+7
240+8
240+8

Dan zou ik dezelfde hoeveelheid schepjes voeding geven per dag...maar ik vind de flessen van 240+8 erg groot en heb nog maar weinig gelezen dat mensen zoveel per fles geven. Overal zie ik een beetje 4 flessen met 210+7...

Ik weet nu ff niet zo goed wat ik nou moet geven.
Eerst proberen met 210+7 en dan eventueel later nog bij de laatste fles papje ?? of wel d 240+8 ook geven...

wat zouden jullie doen?

ik zou eerst naar 4 flessen van 210+7 doen en dan merk je gauw genoeg of het voldoende is, heeft ze meer nodig dan kun je altijd meer geven de volgende keer. En de laatste idd papje.

Dat gaan wij vanavond proberen rijstebloem erbij bij de fles van 22 uur want afgelopen week komt ze om 4/5 uur weer. Maar meer als 180 +6 drinkt ze niet dus dan maar proberen met 2 schepjes pap erbij. Want het breekt wel op hoor als ze al weken door slaapt en nu al een week zo vroeg weer komt.

Succes ermee!

En dan gelijk nog een vraagje wat ik vergeet bij te typen...

Normaliter had ik de volgende voedtijden:
0700, 1100, 1500, 1900 en 2200

maar nu we maar 4 flessen geven...moeten we ook het tijdschema aanpassen. Ik wil wel de fles van 0700 uur blijven aan houden maar hoeveel tijd moet/kan je nu tussen de flessen laten zitten om een goed schema te krijgen.

Ik zou ook 4x210 doen

Over je tijdschema, ligt ook aan het slapen denk ik, je zou 22:00 als eindtijd aan kunnen houden en dan ongeveer 5 uur ertussen
Dus 7, 12, 17, 22 uur.
Of eerder op bed? Maar dan is het afwachten of er doorgeslapen wordt.

Je zoualtijd trouwens het laatste slokje achter de hand kunnen houden..dus een flesje van 60+2

Ik dacht dat hapjes en rijstebloem zo vanaf 4 maanden gegeven mag worden...
Waarom kiezen jullie er voor om dit nu al te doen????

Hetzelfde geldt voor fruithapjes. Ik zie geregeld dat dit al gegeven wordt.....

Goedkeuring krijgen wil niet zeggen dat je kindje er aan toe is..... Vaak zie je dat kindjes tot een maand of 5 op 5 voedingen zit en dan langzaam de avondfles van 22.30u gaat vervallen! Ik denk dat ik ook goedkeuring zal hebben qua gewicht, maar als ik zie hoe goed die fles nog leeg gaat van 22.30u ga ik er nog niet aan beginnen!

Hier een al een tijdje 4 flessen van 180 + 5 schepjes (ik gebruik voeding uit Duitsland, daar zijn de verdelingen anders) maar hij begint nu te sputteren dat ie meer wil. Nu doen we:
6.30 - 7.00 215 + 6
11.00 180 + 5
15.00 180 + 5
17.30 - 18.00 215 + 6
Dat vind hij fijner.

Ik persoonlijk zou proberen om de laatste fles te laten vervallen of te vervroegen, maar je moet gewoon kijken naar je kindje hoe die het wil. Elk kindje is natuurlijk anders.

@ oktobermamma, ik denk dat sommige kindjes er eerder aan toe zijn. Was mijn dochter ook, die lustte met 3 maanden wel een hapje en papje ;). Riley daarin tegen taalt er nog niet naar!!

Terug
Bovenaan