voedingschema baby van 8 maanden

Het schemaatje van Charlotte

8.00         bordje pap(aangemaakt met similac)
9.30         cracotte met smeerkaas/-worst + 150 cc diksap
12.00     broodje smeerkaas/-worst + 150 cc karnemelk
14.30     fruithap + 150 cc diksap + 1/2 liga
18.00     warme hap + danone of yoghurt

Als ze tussendoor dorst heeft krijgt ze water of thee.

Gr Linda
 
Mijn dochtertje is nu 7,5 maand

Ze krijgt bv op verzoek en 's ochtends fruit gewoon zo in stukken ( a la rapley ook wel)

en 's middags gaan we beginnen met een boterhammetje binnenkort!
Maar nu krijgt ze soms een rijstewafeltje en 's avonds groenten a la rapley weer dus gewoon stukjes ;)

Dat was het tot nu toe zijn ook pas vanaf 6 maanden begonnen dus ja dan ga ik dr natuurlijk niet gelijk veel geven bouwen het langzaam op wel zo fijn voor de darmpjes ;)
 
Hallo!

Volgens mij ziet het voedingsschema van Merel er prima uit.

Mijn zoontje is bijna 9 maanden oud en dit is zijn voedingsschema:
 8.00 borstvoeding
10.00 potje fruit 6 of 8 maanden ( hij wil geen vers fruit)
12.00 1 boterham (soms een klein beetje water of thee uit een bekertje)
14.00 borstvoeding
16.30 warm eten (vers) aardappel, groente, vlees en een klontje boter.
17.00/ 17.30 100 cc Friso allergycare.
20.00 borstvoeding

Soms krijgt hij 's middags nog een rijstewafeltje.

Mijn zoontje heeft een koemelkallergie en eczeem en krijgt daarom aangepast eten. Hij mag veel niet hebben. Ook ik heb een koemelk en kippe ei vrij dieet omdat ik borstvoeding geef. Ik hoop dat het voor hem tijdelijk is en dat hij er overheen groeit.
Ik lees in de reacties dat jullie een hoop vragen hebben. Krijgen jullie dan niet genoeg informatie via het consultatiebureau?
Ook verbaas ik me dat sommige kinderen veel slechte dingen krijgen met veel suiker. Zoals danoontje. Hoeft helemaal niet. Kinderen van deze leeftijd hoeven ook geen volle tuitbekers roosvicee of diksap te drinken. Allemaal loze calorieen. Je kindje krijgt genoeg vocht binnen als hij of zij alle flesvoedingen of borstvoedingen drinken.
Ook lees ik dat een kindje al soep krijgt! Ze mogen alleen nog maar zoutloos eten.

Als je kindje met een allergie te maken heeft laat je dan doorsturen naar een dietiste. Zij weet veel meer over aangepaste voeding en alternatieven. Ik ga met mijn zoontje ook naar de dietiste en zij heeft me geweldig geholpen. Bij het consultatiebureau kreeg ik een algemeen voorbeeld menu mee voor kinderen van 7 t/m 9 maanden mee.
Daar stond vanalles in wat hij niet mocht hebben. Ze kon mijn vragen ook niet beantwoorden en ik werd direct verwezen naar de dietiste. Je moet dit wel via je huisarts regelen. Ik heb de wijkverpleegkundige niets kwalijk genomen. Het komt te weinig voor om daar veel over te weten.

Ik wens iedereen succes en ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben.
 
Terug
Bovenaan