voedingschema voor jongen van 13 maanden

hallo dames

ik vroeg me ook af of mijn zoontje wel genoeg eet en drinkt en of ie wel genoeg gezond eet.Mijn zoontje is nu 13 maanden en 2 weken oud.

7:00 - boterham met smeerkaasjam 150 ml melk
9:00 - 250 ml ranja daar doet ie heel de ochtend mee
10:00 - krijgt ie een liga koek

11:30 tm 13:30 middag slaapje

13:30 - krijgt ie een hele boterham met smeerkaas, jam, pasta,
                     daarbij krijgt ie 250 ml melk

15.00 - fruitreepje banaan -appel met een beetje ranja   dat is verschillend of ie  
                     dat opdrinkt of niet

17:00 a 17:30 krijgt ie een vol bord warm eten gewoon met de pot mee eten zeg  
                       maar  meestal kom ik op de helft daarbij zit dan appelmoes  
                       als ie niks meer moet krijgt ie toetje dat is gewoon  milde yoghurt met  
                      aardbeien net als ons
                       meestal heb ik daarna ze drinken nog over van smiddags en dan drinkt  
                       ie die op

20:00        200ml melk met rijstebloempap vanille uit de fles nog en dan valt ie tijdens
                       het flesje inslaap en leg ik hem boven

het drinken krijgt ie uit een tuitbeker met een zachte tuit aangezien ie met een harde tuit niet weet wat ie er mee aan moet   hij krijgt geen flesjes met speen meer   alleen s'avonds

'tussen alles door speelt ie heel veel altijd bezig en vrolijk en ze spijsvertering gaat ook gewoon goed

zijn dr nog moeders die tips hebben wat ik s'avonds voor dat flesje kan vervangen   en wat vanaf deze leeftijd mogelijk is wand ik kan op internet niks erover vinden

groetjes soraya

hai,

mijn eerste reactie is: wat een hoop melk krijgt hij nog, vanaf 1 jaar hebben ze nog maar 300ml nodig. waarom geef je 'm eigenlijk ranja? daar zit heel suiker in, bij mij krijgen ze diksap(alleen natuurlijke suikers) verder ziet zijn schema er volgens mij goed uit.
de laatste fles kun je laten vervallen, zeker omdat hij  toch in slaap valt(de rijstebloem heeft hij zeker niet meer nodig.
je kunt 'm evt een beetje sap te drinken geven of koude thee.

succes

mijn tweeling is nu 1 jaar en hun schema ziet er als volgt uit:

7:30 uur papfles van 200ml  gewone melk met bambix (ivm werk, geen geduld voor boterham)
9uur tussendoortje (koekje of krentjes) met diksap
12uur boterham met kaas, worst en zoetigheid met 150 ml melk
15uur stukjes fruit (banaan, peer of appel) met diksap
17uur soepstengenl of koekje met diksap
18uur warm eten (eten met de pot mee) en toetje
19:30 150ml groeimelk (omdat ze nogal vaak verkouden zijn ed, voor mijn gevoel zit daar net effe wat extra's in, maar krijgen die maar 1 x per dag, verder gewone melk)

hoi soetie

dat is eigenlijk gewoon geworden dat ie die magere melk s'ochtens krijgt hij vind het heerlijk.en ik vind het zo raar om s'ochtens al ranja te geven.

oja wat de ranja betreft   ik heb daar niet bijgezet dat dat gewoon roosvisea is   stom van me. maar ik noem het altijd ranja

eet die van jou al hele stukken warm eten mee   bij die van mij moet ik het grof prakken
vorige keer stikte ie bijna in een stuk aardappel    

maarre bedankt he   tis in ieder geval een geruststelling dat ik het niet compleet anders doe al andere moeders

groetjes soraya

hai soraya,

wat die melk betreft, die van mij krijgen 's avonds nog maar 150ml, gewoon omdat ze dat lekker vinden voor het slapen gaan (eigenlijk hebben ze die niet meer nodig, hoeven ze alleen maar wat water, maar vind ik wat saai)  en inderdaad ik zou ook in de ochtend niet beginnen met ranja (jouw woorden, hihi)  ze krijgen bij ons sinds ze met de pot mee-eten geen rijstebloem meer door die laatste fles, is niet meer nodig, ze slapen toch wel de hele nacht.
het avond eten doe ik alleen alles in kleine hapjes en over de aardappels beetje jus, zodat 't wat smeuïger word, vind ik zelf ook lekkerder, maar appelmoes werkt ook altijd wel goed

dacht je echt dat je het heel erg anders deed dan anderen?

groetjes
Annemiek

Hoi,

Elmar is net 1 jaar geworden en krijgt het volgende:

7.30 u = wakker worden
 8.00 u = bordje pap ( 200 ml halfvolle melk + groeipap volkoren )
10.00 u = fruithapje, vaak nog een potje want hij vind het gewone fruit niets
                          maar is wel fruit nodig dus vandaar de potjes nog. en een beker roosvicee
12.00 u = 1 / 1.5 plakje brood met beleg ( hij lust eigenlijk alles wel op brood )
                            en een beker halfvolle melk
12.30 u = slapen
15.00 u = wakker worden en een beker roosvicee met koekje
17.15 u = warm eten, op dit moment eet hij savond heel weinig want hij wil niet eten
                          het cb zegt dat het aan de leeftijd ligt, dus daarom krijgt hij 20 min
                          om te eten en anders heeft ie pech gehad.
18.30 u = een schaaltje vla of yoghurt
19.00 / 19.30 u = naar bed

dit is ongeveer ons schema, de laatste fles hebben wij vervangen door het toetje. deze geven we daarom een uurtje later

we hebben op elmar zijn verjaardag alle spenen weg gegooid, hij drinkt uit een beker of uit een beker met een rietje.

zo zie je maar weer, ieder schema is anders. als je kindje zich er lekker bij voelt en het groeit goed, dan doe je het volgens mij als ouder wel goed.

Gr. Annelies

Hallo,

Mijn zoontjes is nu 12 maand en twee weken en heeft al sinds hij 10 maand is het volgende schema;
8.00 uur  bord pap ,240 halvolle melk met 6 schep groeipap
10.00 uur fruit en een beker diksap
11.30 uur 2 bruine boterhammen en een bekertje melk
12.00 uur naar bed tot ongeveer 14.30 uur
15.00 uur een doosje rozijntjes of een liga met een beetje diksap
17.00 uur bord warm eten met yoghurt, kwark of vla na
19.00 uur als hij zin heeft een beetje water en anders gelijk naar bedje

Groetjes Sandra mama van Jesper

hoi hoi soetie

niet echt dat ik het heel anders doe
maar dacht  meer dat ik als het ware een beetje achterliep met het eten
normaal las je het tijdschrift wij jonge ouders   of je keek eens op internet en dan kwam je weer wat dingentje   tegen of tips

maar dat tijdschrift kreeg ik niet meer en op internetkwam ik ook niet heel veel en ik kon ook niet echt vinden wat er op deze leeftijd wordt gegeten  

dus vandaar  

groetjes soraya  

Terug
Bovenaan