Voedingskussen handig/nodig?

Ik heb er een aangeschaft omdat iedereen het een must vond, maar heb dat ding nooit gebruikt! Nu geef ik geen borstvoeding, kan me voorstellen dat het dan wel handig is. Ook heb ik er nooit mee geslapen. Heb tot aan mijn bevalling geslapen als een roosje, zoals altijd eigenlijk haha. Maar ik ben geloof ik een van de weinige op aarde die het dus een onnodig ding vind.

Ik vind het ideaal! 
Tijdens de zwangerschap om te slapen en nu, 8 maanden later, wordt de kussen nog steeds gebruikt tijdens flesje geven. 
Ook hebben we de kussen gebruikt wanneer we onze dochter op een speelkleed op de grond hadden liggen. Legden we de kussen om haar heen, vond ze altijd prettig.
En nu m’n dochter zo langzamerhand zelfstandig gaat zitten, leggen we de kussen achter haar, zodat als ze valt, ze niet hard terecht komt. 

Ik gebruik m dus niet met slapen, want dat vind ik echt heel onhandig ?. Ik wijk een beetje af denk ik. Maar voor borstvoeding geven vind ik het echt ideaal! Kan ik net wat meer ontspannen zitten en hoef je de baby niet constant op eigen kracht omhoog te houden. Met name in de nachten geeft het net even wat meer verlichting als je al moe bent.

Bij mij wordt het kussen niet gebruikt. Geprobeerd om mee te slapen maar ik gebruikte liever een kleiner kussentje wat makkelijk mee kon draaien. 
Tijdens borstvoeding wel gebruikt als ik beneden op de bank deed voeden. Maar ik ben na 1 week overgegaan op de fles en sinds die tijd niet meer gebruikt. 

Mijn kussen gaat overal mee naartoe!! beneden boven!! 
Ik had gezien dat mensen het lastig vinden bij draaien in de nacht daarom heb ik een u vorm gekocht.. dan hoeft hij in de nacht niet mee te draaien maar draai je je om en kruip  je er weer tegen aan.. 

Zeker een aanrader. Idd voor voeden zelf, of voor slapen tijdens zwangerschap, maar ook voor de box. Totaal geen miskoop hier geweest :)

Terug
Bovenaan