voedingskussen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

In babyzaken verkopen ze ook van die speciale kussens die je kan gebruiken om een gemakkelijke houding aan te nemen, als je borstvoeding gaat geven. Is er iemand die hiermee ervaring heeft? Vinden jullie deze kussens een aanrader, of zonde van het geld?

groetjes van Iejoor
20 weken en 3 dagen

Hoi,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, ben nameljik zwanger van de eerste. Maar mijn nicht heeft wel zo'n kussen gebruikt. Ik vond zelf dat het er idd erg handig en makkelijk uitzag om zoiets te gebruiken. Maar aan de andere kant heeft een vriendin van mij sinds een half jaar een kleintje en zij gebruikt een gewoon kussen als ondersteuning en dat zag er net zo handig en makkelijk uit.
Dus ik ga niet zo'n speciaal kussen kopen, kan het dan ook vast wel af met een gewoon kussen net als die vriendin. Het scheelt toch weer in de aanschaf.

Groetjes Rinske

Ik heb wel zon voedingskussen. Van de Hema, met losse hoezen erbij.
Ik vind het ideaal. Ik ben nu 30 weken zwanger en gebruik hem nu al zodat ik nog een beetje lekker in bed kan liggen. Daarna gebruik ik hem voor de BV. Dit kussen is wat flexibeler dan een hoofdkussen, zodat je hem meer kan vormen.

Ik vind het dus wel een aanrader.

Hoi,

Ik heb er een gebruikt tijdens mijn 1e zwangerschap om mee te slapen. Dat vond ik helemaal geweldig. Ik had namelijk ook last van bekkeninstabiliteit.
Voeden met het kussen vond ik de eerste maanden ideaal, later deed ik het met een gewoon kussen, tot ik mijn dochter zonder kussen kon voeden.
Maar het is heel persoonlijk.

Mijn schoonzusje heeft er op mijn aanraden ook een gekocht en nooit gebruikt.
(Ze is er nog boos om...)

Dus je moet het zelf weten.

Misschien kan je er eentje lenen van iemand om te kijken of het iets is voor jou?

Groetjes,

San.

Ik gebruik er 1 vanaf dat ik 12 weken zwanger ben, het ligt lekkerder. Ik had hem nog van mijn vorige zwangerschap en toen is ie ook intensief gebruikt tijdens de zwangerschap en ook erna. Ik heb er destijds 60 euro voor betaald bij prenatal  en vond dat wel duur, maar als ik zie wat voor plezier ik eraan beleefd heb was het eigenlijk helemaal niet duur. Ik kan het iedereen aanraden, ik kan nu (29 weken) niet meer zonder slapen.

Ik vind ze ook geweldig, inderdaad als je zwanger bent om mee te slapen en later om te voeden.
Je hebt ze in allerlei kleuren en maten en je hebt ze met kussenvulling en met soort korreltjes erin. Ik zou in elk geval erop letten dat je de voering kan wassen.

Bianca

Ik weet niet of er een "dreumusland" winkel bij je in de buurt zit, want daar zijn ze op het moment in de aanbieding voor 19,95 euro. In het ecru kleur!
In andere winkels heb ik ze inderdaad voor zo ongeveer 40 a 60 euro gezien, maar dan heb je misschien   wel een leuker kleurtje....

Hoi,

Bij mijn derde zwangerschap heb ik ook zo'n kussen gekocht.

Om te slapen vond ik het niks, kon er niet lekker mee liggen.

Maar voor de BV is het ideaal. En nu is mijn kleinste net 9 maanden en zit

er lekker tegenaan in de box. Daarvoor is het echt perfect, er gaat een wereld voor hem open.

Ik zou het toch aanschaffen als ik jou was.

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan