voedingsritme

ik vroeg me even af hoe jullie voedingsritme is? Julie is nu 6 weken en ik loop een beetje te klooien...dus ben bebieuwd met name van kindjes rond 6 wk, hoe het bij jullie gaat. hoeveel voeding/hoeveel x

dank je!

Hoi Tilly,

Ons meidje is nu ook 6 weken en ze krijgt borstvoeding. Ze komt om de 3 a 4 uur (behalve 's nachts, ze slaapt al flink door). Ze drinkt dus 5 of 6 keer per 24 uur. Ik laat haar altijd er zelf om vragen. Ze groeit super is nu al bijna 5 kilo, dus het gaat heel goed. Je moet je niet vastpinnen op alle verhalen, maar goed luisteren naar je kindje. Ze geven zelf heel goed aan of ze te weinig of te veel hebben gehad (spugen). Doe alles zo goed mogelijk op je gevoel en intuïtie, dat is het beste. Er zijn geen echte richtlijnen (al die verhalen en goedbedoelde adviezen, je kindje is een uniek persoontje, dus alles gaat altijd anders).

Succes!

Groetjes, Irene

Hoi Tilly,

Op dit moment is Fenna 6,5 week en zijn we ook een beetje aan het rommelen met voeden. We geven haar flesvoeding. Omdat ze laastste week 115 gram was gegroeid (ze woog toen 4,5 kg) en kwam iedere keer weer heel snel. Het cb raadde toen aan om op aanvraag te voeden (ik hield me nogal strikt aan die 7 voedingen). Ze heeft toen een aantal dagen echt heel veel gedronken en gingn toen overgeven.... We geven haar nu overdag gewoon om de 3/3,5 uur. Meestal begint dit rond 5.30/5.45 uur. En 's nachts maakt ze sinds 2 nachtjes een sprongetje van 4,5/5 uur. In totaal zitten we dus op 7 voedingen. We bieden 120 ml/4 schepjes aan, maar meestal drinkt ze dit niet leeg. Het varieert van 90 tot 120. Ik ben wel benieuwd hoe Julie haar ritme is.

Groetjes, Esther

wij zitten nu sinds een paar dagen op om de 4 uur 1 fles van 150ml 4 schepjes standaar en 1 forte
laatste fles om 22.15 en eerste om 6.15 met een speling van een half uurtje
Jannick is 5 weken

Toen Stan 6 weken werd zijn we over gestapt van 6 naar 5 voedingen. Omdat hij de late voeding om 23.00 nooooooooit op dronk.

Hij krijgt nu overdag om de 4 a 4,5 uur een fles van 150/180 cc water met 5/6 schepjes Nutrilon Standaard.

Na de laatste fles om half 10/10 uur, slaapt hij tot de volgende morgen.

Het is wel handig om een vast voedingschema toe te passen zodat je baby het zelf ook sneller in de gaten heeft. Vaste tijden voeden heeft bij ons goed geholpen. Je kunt er bijna de klok op gelijk zetten wanneer ons mannetje zih gaat melden.

succes

julie krijgt 5 x 120cc met 4 schepjes.

6.00> slaapt nog max 2,5 u daarna
10.30>slaapt slecht
15.00>slaapt slecht
19.30> valt rond 22.00 in diepe slaap
24.00> moet wakker gemaakt worden en slaat tot hong half 6 wat mettut gerekt wordt naar 6u.

maar goed overdag vind ik haar dus erg ontevreden +dat ze zo slecht slaapt dan...net gewogen ze is nu 4260 gram dus om nu weer meer voeding te geven is volgens mij ook niet echt nodig. Ik moet ook iet smet die ochtend voeding want na 2u weer wakker en dan zo lang wachten op volgende voeidng werkt ook niet echt...
pff ik wordt er radeloos van

iris is 9 weken dus wat ouder maar heeft dit ritme nu zo'n week of 4

7.00 150cc plus 5
11.00 150cc plus 5
15.00 150cc plus 5
19.00 150cc plus 5
23.00 150cc plus 5
vaak is ze erg onrustig tussen 11 en 15uur en na 19.00 we hebben ook al eens geprobeerd als ze dan rond 21uur pas in slaap valt om haar te laten liggen en dan komt ze om half 6 smorgens
dus nog ff en dan kan die fles van 23 uur er ook weer af.

iris was 2 weken geleden 4365gr dus 5 flessen van 150 cc kan vanaf 4 kilo dus je mag best meer geven

Terug
Bovenaan