voedingsritme

heb inmiddels de voeding opgehoogd naar 150 cc 5 schepjes en ze is nu weer tevreden als haar fles leeg is,dus dat is al weer winst 1. Verder terug naar de ritme en regelmaat en dat gaat ook weer wat beter, waardoor het met voedingstijden ook weer makelijker gaat.

Vandaag ook inbaker'les'gehad en dat gaan we nu ook toepassen . Dan slaapt ons madammeke hopelijk weer tussen de voedingen in.

Ons schema is als volgt:

6.30 1e fles 120/150 cc water
9.30 2e fles 120/150 cc water
13.30 3e fles 180 cc water
17.30 4e fles 180 cc water
21.30 5e fles 150/180 cc water

Wat Stan drinkt is afhankelijk van hoe moe of hoe wakker hij is, of hij al gepoept heeft enz.

Als hij 's morgens rond half 6/6 uur wakker word krijgt hij dan al een fles. Maar meestal word hij rond half 7 wakker.

tussen de 2e en de derde fles is hij een aantal uurtjes wakker en tussen de 4e en de 5de nog een paar uurtjes (niet volledig)

De rest slaapt hij

liefs

@Tilly: Stan slaapt ook beter en langer als hij ingebakert ligt. Maar hij heeft nu nog 5 flessen per dag nodig. Ik had hem vorige week 1 keer ingebakert en toen heeft hij van 22.00 tot 9.00 de volgende morgen geslapen, waardoor hij dus 1 fles minder had gedronken.(niet dat dit erg is voor een keer). Maar ik geloof dat je pas 4 flessen mag gaan geven als je baby meer weegt dan 6 kg.

Wesley is nu 5 weken.
Hij krijg 6x 120cc plus 4 schepjes voeding Etos standart. Hij komt om de 4 uur.
7.uur
11.uur
15.uur
19.uur
23.uur en s'nacht komt hij tussen de 3 en 4.

Laatste 2 dagen slaap hij alleen maar en ik moet hem wakker maken voor zijn voeding.
Na de flesje van 19 is hij klaar wakker en heeft zijn "huiluurtje"tuusen de 20 - 21.30. Hij heeft last van krampjes en wil alleen maar lekker bij mij kroelen.
Voor de rest is hij heel tevreden. Op de control op de CB was hij met 4 weken 4350g

Ela is nu 8 weken, maar geen ritme in te krijgen!
Ze slaapt al 4 weken de hele nacht door, dus heb eigenlijk niks te klagen.
De ene fles drinkt ze veel, zodat ze wat langer tussen de voedingen zit. De andere fles drinkt ze minder en volgt de volgende fles ook sneller. Ze is al 6 kilo (ja een grote meid!)
Ik voed haar op verzoek, einde van de dag heeft ze rond de 900 ml gedronken, dus dat is goed. Maar ze wil nog wel 7 voedingen. Heb al een paar keer geprobeerd om naar 6 voedingen te gaan, maar dat lukt toch nog niet!

CB adviseerd om pas na 5 voedingen te gaan als je kindje 3 maand is.

Devon is nu 11 weken,

Maar met 6 weken kreeg hij 5 voedingen van 180cc met 6 schepjes.

10.00
15.00
20.00
24.00-01.00 (als hij wakker wordt)
03.00-04.00

na enkele weken slaat hij altijd de late voeding over en kwam hij rond 4 uur snachts en dan weer om half 7.

over dag slaapt hij nooit (op haze slaapjes van 10 min na) en is de hele dag aan het spelen, gelukkig nooit last van een huilbui maar ga hem ook niet extra in zijn bedje leggen omdat hij volgens de regels moet slapen. als hij niet wil slapenblijft hij maar wakker toch :D

hij begint nu langzaam aan de nachten door te slapen, mooi voor ons natuurlijk maar mis het wel het nachtelijke half uurtje samen op de bank :D

je moet gewoon voeden op aanvraagd at werkt het beste omdat een baby zelf wel aangeeft wannee rhij honger heeft of niet,

Terug
Bovenaan