voedingsscema kom ik niet uit wie kan me helpen??

ik kom niet uit met het voedingsschema van mijn dochtertje van 13 weken ze krijgt als volgt:

8.00 fles met 180 cc + 6 schepjes
12.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 170
16.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 170
20.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 130
en dan is het logisch laatste voeding om 24.00 ivm met 4 uur ertussen maar ze gaat gewoon om half 11 naar bed dus overdag is het smokkelen met de voeding waardoor de laatste voeding er rond 22.00 in gaat en dan drinkt ze 170.

ben erg benieuwd wat jullie schema's zijn en wil ook gaan beginnen met fruithap tegen het advies van cb in ik weet dat er meerdere dames zijn die eerder zijn begonnen zal nog wel even uitleggen waarom: smakken zelfs na de fles, alles in dr mondje, gisteren aan een banaantje laten sabbelen maar die ging natuurlijk helemaal in dr mond want ze wil happen, na een kleine 5 minuten sabbelen en hapjes doen aan de banaan toch maar weggehaald.. hebben jullie een schema voor me hoe jullie het geven? zou ik misschien terug kunnen naar 4 voedingen dat ze dan wel al haar flessen leegdrinkt of werkt het niet zo?? heb wel een super tevreden meisje en vond het banaantje geweldig!!!

alvast bedankt meiden!!
 
hoi ilsje,

ik heb net je berichtje gelezen op gezondheid & verzorging.
dus vandaar dit bericht.
ik vind persoonlijk 13 weken erg vroeg voor een banaan en dan zeker als ie niet geprakt is. ik zal dus daar mee stoppen en dan wellicht is daarmee het krijsen aan de fles ook verholpen.
met het schema kan ik je niet helpen, helaas
 
thanks voor je reactie maar het krijsen aan de fles was de ochtend ervoor en op de banaan heeft ze alleen maar beetje zitten sabbelen was dus puur smaak maar heeft verder niets binnen gekregen.. jammer dat je me niet kan helpen met het schema groetjes ils
 
Onze tweede dochter was ook zo graag op eten. Ze is zelfs een keer met wipstoel en al over de kop gegaan omdat ze persee met haar mondje in de fruitschaal wilde hangen hihihihi. Ze was toen nog geen 4 maanden, maar toch waren haar darmpjes er niet aan toe. Steeds verstopping en dan weer twee weken wachten met fruit. Dan weer verstopping en nog maar even wachten. Uiteindelijk waren haar darmpjes met 6 maanden pas toe aan vaste voeding....... (ondanks dat ze zelf met 3 maanden al zo graag wilde)

Wat het schema betreft zou ik echt je kindje volgen... Is zij tevreden... dan doe je het goed! Daar kan echt geen klok of maatbeker tegenop hoor!

Toen wij met fruit begonnen deed ik dat in plaats van de tweede voeding. Dus geen vaste tijd, maar wanneer mn dochtertje voor de tweede fles kwam. Dan kreeg ze fruit in stukjes met limonade toe...... Omdat ze stukjes kreeg was het in het begin alleen nog maar banaan, peer, meloen enz... Nu krijgt ze ook hardere fruit zoals appel, maar dan geraspt....

En dan als ze weer honger kreeg, meestal een uurtje later, kreeg ze haar tweede melkvoeding.

Op een gegeven moment at ze zoveel fruit dat de tweede melkvoeding rond lunchtijd viel en op die manier ging er bij ons een fles af.......
 
@ pauline: thanks heb er zeker wat aan misschien heeft mijn dochtertje wel hetzelfde als de jouwe zin om te eten maar de darmpjes kunnen het nog niet aan? we zullen zien over 2 weken mag ze officieel haar 1e hapje en dan ben ik benieuwd.. bedankt..
 
Mijn zoontje had met 4,5 maand al zijn eerste tandje en met 3,5 maand begon hij dus ook al alles in zijn mondje te steken. Je zou dus denken dat hij wat wilde eten maar bleek toch zijn tandje te zijn.
Ik ben toch ook wel gewoon met 4 maanden met hapjes begonnen. Hij kreeg toen in de ochtend fruit en vond het echt heerlijk. Wel gepureerd dat is het beste hoor, kunnen ze niet stikken en makkelijker te verteren. En in het begin is het echt alleen om kennis te laten maken. Maar ik zou zeker geen banaan zo in de hand geven. Dat doe ik nu nog niet eens en hij is nu 6 maanden.

Maar wat ze hierboven ook al zeiden, gewoon het schema van je dochter aanhouden. Ik kan het niet echt met mijn zoontje vergelijken omdat ik eerst borstvoeding heb gegeven en met drie maanden ben gestopt. Hij heeft dus wat langer meerdere flessen gehad. Ik zit nu met 6 maanden op 3 flessen. Maar ook echt net pas. Maar ik hou me er gewoon aan dat hij niet voor de 4 uur zijn fles krijgt en komt hij later dan krijgt hij later. Behalve in de avond dan krijgt hij tussen half 8 en 8 uur zijn fles en gaat hij daarna slapen.

Succes
 
@ Anoeske:

hahaha.... mijn kleine kreeg dus juist verstopping met gepureerd fruit en groente. Nu met de stukjes is er niets aan de hand..... Het is denk ook met elk kindje anders.... (het is trouwens zo dat ze juist met stukjes minder snel verslikken, maar alleen als je het ze zelf in hun mondje laat steken, google maar eens op 'rapley methode')
 
Terug
Bovenaan