Voedingsschema 10 maanden

@mamavanro

Ja dat was ook het idee. Alleen blijft ze spugen. Hoe we het ook aanbieden ? vanmorgen pap geprobeerd maar dat was na vier happen ook wel klaar. Ze wilde toch haar boterham. Misschien morgen eens wat fruit in de pap doen...

Zolang ze smorgens zo slecht blijft drinken vind ik het lastig om de middag fles af te bouwen. Want ze krijgt nu nog ik denk zo'n 300 cc melk binnen als we dan doen. Ze drinkt zo'n 100 cc water op een dag. Maar zonder middag fles eet ze 2.5 boterhammen en avondeten en fruit wel heel goed....

En als je in de middag fles nou minder voeding doet? Ik bedoel stel je hebt een fles van 180 cc met 6 schepjes normaal dat je er nu 4 of 5 in doet. Dat hielp ons ook heel goed met het afbouwen van de fles rond 15u. Want dan krijgen ze wel voldoende vocht binnen alleen niet zeg maar de 'voeding'

Wat lief mamavanro!

Het is nog steeds een beetje een rommeltje. Heb maar besloten het te laten gaan zoals het gaat zolang ze maar genoeg binnenkrijgt ?

Ik geef smiddags toch weer een flesje. Maar dan een kleinere met wat meer water dan schepjes. Dat lijkt goed te werken. En savonds kreeg ze vaak eten en nu laat ik haar (op badjesdag) zelf eten. Dat lijkt ook zijn vruchten af te werpen omdat ze dan zelf bezig kan zijn.

Kijken of ik zo langzamerhand de middag fles kan laten vallen. Gek hè dat zo'n kindje dan ineens niet wil eten... Fases ?

Haha ja fases zeker! Volgens mij zitten onze dames redelijk rond de zelfde leeftijd. Die van mijn is nu iets ouder dan 10 maanden. Blijkbaar hebben ze rond deze leeftijd ook weer een mentale sprong die soms wel 4 tot 6 weken kan duren ?

Als je het leuk vind kan ik je anders ook wel mijn email geven, praat soms wat makkelijker dan hier en kan je ook wat makkelijker samen sparren ?

Terug
Bovenaan