Voedingsschema 15 weken???

Snap wat je bedoelt! Liam slaapt nu ook zo'n beetje door, van 20.30 tot minimaal 6.00uur! Maar geloof me als het bij jullie eenmaal zover is, ben je die gebroken nachten zo vergeten!!!

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als ze echt nog voor een nachtvoeding komen!! Maar Riley heeft flesvoeding en geen borstvoeding. Dus ik denk dat daar het verschil zit.
Daarbij zeiden ze op het CB dat het redelijk uitzonderlijk is dat een baby van 10 weken 18.30 tot 6.30 doorslaapt.
Misschien een tip (ongevraagd ;)!!)
Ik geef Riley als hij 's nachts gaat huilen een speen ipv voeding en daar trapt hij in haha. Mijn dochter zo ook leren slapen die trapte er wat later in. Die sliep met 14 weken klokje rond....

Is op zich wel een handige tip sonja, maar wat als hij het speentje niet moet en het erg veel moeite kost om het hem te laten nemen..? En als we dan toch wakker zijn... waarom dan niet net zo goed een flesje... dan is succes verzekerd, en dan kunnen wij weer terug gaan slapen... Liam trekt altijd een gezicht van " he! hier komt niets uit en ik heb honger!!!!" Overdag naar het moment toegaan van slapen en zorgen dat hij echt geen honger meer heeft... dat bleek bij ons te werken.. en dan werd hij ook niet meer wakker van de honger! dat werkt bij on tenminste.. maar hoor wel vaker van troosten met een speentje...

Hoi hoi,

Hannah woog 4 wkn geleden 4400gram en is nu 3mnd. Ik geef borstvoeding rond de volgende tijden:

08.30u daarna slaapt ze tot volgende voeding.
12.00u daarna slaapt ze groot deel v/d middag.
16.00u
19.30u
22.30u

Ze slaapt al vanaf 6wkn door! :) Ze is op het moment erg aan het 'spelen' met haar voedingen en laat er steeds langer tussen, zeker als ze lekker slaapt. Daardoor kom ik 's avonds steeds op een andere tijd uit. Gisteravond heb ik haar laatste voeding dus om 20.45u gegeven en daarna sliep ze van +/- 22.00u tot vanmorgen 7.30u! Nu lijkt ze wel een beetje van slag, omdat ze normaal 's ochtends zeker 2 uur slaapt en 's middags meestal nog langer!

Hoe doen jullie dat? Ik zou het ook wel fijn vinden om "mijn avonden" terug te hebben. Maar ik ben nu gewend om haar rond 22.00 a 22.30u een laatste voeding op bed te geven, slaapzakje aan en wiegje in. Dan lig ik er naast, dus als ze haar tut kwijt is, kan ik die er zó weer in stoppen...
Ik heb ook geen idee of ze al zo lang zonder voeding kan. Bovendien stonden mijn borsten op knappen vanmorgen...
Waar werk ik zo ongeveer naartoe? 4 voedingen op een dag? Laatste voeding rond 20u? Of verschilt dat heel erg per kind? Of kan ik pas naar 4 voedingen toe als ze ook vaste voeding eet?

@Sonja28: Ik lees dat je Riley al vaste voeding hebt geprobeerd te geven, maar dat mag toch pas vanaf 4 maanden??? Daarvoor zijn de ingewanden er nog niet aan toe dacht ik... Tussen 4 en 6mnd zul je als het goed is vanzelf merken als je kindje toe is aan vaste voeding.

Terug
Bovenaan