Voedingsschema 6 flessen??

Wij hebben ook maar kort 6 flessen gegeven en gingen ook al snel naar 5 flessen, omdat hij de nachten vanaf 5 weken al doorslaapt. Met 6 flessen keken wij hoelaat hij wakker werd voor zijn fles. Meestal rond 7uur en wij geven de laatste fles om 23.00 uur dus deden dan 7.00 10.00 13.00 16.15 19.30 23.00. Kon wat afwijken want als hij sliep dan liet ik hem wel liggen maar dit werd allemaal zo krap en vaak kwam ik niet aan een 6e fles toe, omdat hij teveel sliep dat wij met 7 weken naar 5 wat grotere flessen gingen. Nu hebben wij 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Maar in de praktijk is dit meestal 8.30 12.30 16.15 19.30 22.45

Ik vraag me af hoe jullie dit allemaal zo op de tijden doen? Ik probeer ook wel een klein beetje ritme erin te krijgen maar als mijn dochtertje na 2.5 uur al honger heeft dan heeft ze honger en moet ik snel die fles maken ?
Ben wel sinds deze week van 7 flessen over op 6 flessen. Was een tip van het cb om dan toch te proberen iets te rekken zodat er meer tijd tussen komt. Zo heeft ze ook meer honger en drinkt ze de fles ook vaker op, waardoor ze er weer langer tussen kan hebben. Ik moet zeggen dat dat goed gewerkt heeft, 2 dagen later had ze al 6 flessen. Maar ik krijg hier dus totaal geen ritme in qua tijden. 
Ze heeft op 3 avonden rond 21-22 uur al de laatste fles gehad en meldt zich vervolgens weer om 3 uur ofzo. Het liefste gaf ik de laatste om 23.30 of 00.00 zodat ze dan tot een uur of 6 kan slapen.. dan is het niet meer zo midden in de nacht dat we eruit moeten. 
Maar ik dus niet weten hoe ik die fles zo laat kan geven.  Als ze om 21 uur heeft gehad dan slaapt ze om 23 uur..

Ik lees mee, wij zitten op het punt dat we van 6 naar 5 moeten (kunnen?).
Sinds we 6 flesjes aanboden (vanaf 6 weken) sliep ze ineens door van 23 tot 6/6.30.. we konden dus om de ongeveer 3 uur een flesje doen. De ene keer wat sneller, de andere keer wat meer tijd ertussen. 
Ze was al snel onrustig na zo'n flesje (120cc + 4 schepjes), dus over op 5 flesjes van 150cc + 5 schepjes. Gaat goed, maar wat zouden jullie doen als ze ineens toch snachts wakker is? Klein flesje is ze het niet mee eens, grote fles kom ik uit op 6 x 150cc, wat ik best veel vind.. tips?

Ik zou ook graag tips willen.
@SMK, hoeveel woog jullie dochter op het moment dat jullie over gingen naar 6x 120/4? Mijn dochter drinkt dat makkelijk op (en ik verwacht dat ze daarmee ook wel met 6 flesjes uit zou kunnen..) maar ze weegt pas 4,3 kilo en met 6x 120/4 (of dus eigenlijk 6x 135cc) ga ik ruim over de advieshoogte qua voeding heen...
anyone?!

ze krijgt nu 7x 100cc (90/3) maar daar op red ze het niet om s nachts iets langer tussen de flessen te laten en komt ze dus soms 2x per nacht..

tips zijn erg welkom!

Ze woog 4,4kg. We zijn over gegaan omdat ze ook steeds eerder kwam en niet meer tevreden was als de fles op was.. we mengen ook met forte.
De flesjes zijn bij ons vanaf het begin al een probleem geweest, het lijkt alsof ze gewoon altijd honger heeft. Ze wil ook geen speentje, dus zuigbehoefte kunnen we niet zo goed uitsluiten. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag niks anders doe dan wiegen en lopen om te rekken.
Na een week met 6 flesjes zijn we dus al over op 5, omdat zo doorsliep. 
De hoeveelheid cc per dag is een richtlijn. De ene dag wil ik me er aan houden, en de andere dag denk ik alleen maar 'mijn kind heeft honger dus ik geef gewoon. 

@ SMK
ik vond dat ook lastig wat te doen als hij dan snachts weer een keer wakker werd. Hetzelfde als wat jij zegt een klein flesje accepteerde hij bij ons ook niet. Ik ging op een gegeven moment dan snachts ook een grote fles geven en merkt dat hij dan flink wat uren daarna sliep. Vaak langer dan 2-3 uur, vaak minimaal 4 uur. Op de dag gaf ik dan bijvoorbeeld bij de eerste 2 flessen 1 schepje en 30 CC minder om zo iets kleinere flessen te geven. Dit was dus per dag een beetje een rekensom. Ok bepaalde dan vanaf de nacht fles hoe ik ongeveer de rest van de dag ging doen. Ik zag ook ergens de vraag hoe dat met de tijden te doen. Als hij ineens na 2,5 uur kwam gaf ik daar aan toe want de ervaring leerde dat hij dan voor de volgende fles weer langer er tussen liet. Ook ik zat vaak al boven de toegestane  hoeveelheid. Ik heb dat een beetje losgelaten want honger is honger dacht ik. En er waren ook altijd wel momenten dat hij dan ineens weer een groot deel van zijn fles liet staan. 

Tot 23.00 uur wachten hielp bij ons ook niet altijd want dan sliep hij al zo diep dat hij slecht dronk. De fles rond 22 uur ging daarentegen stuk beter waardoor de nachten langzaam langer werden. Mede door ophogen van de voeding.
Onze zoon woog met 4 weken 4900 gram en nu met 8 weken 6300 gram.
Met 4 weken kreeg hij 6x120 CC met 4 schepjes.
Nu krijgt hij 4x 180 CC met 6 schepjes en 1x 150 CC met 5 schepjes.

Ons mannetje was bij de geboorte al 4.7 kilo dus dan is het ook wel een ander verhaal. Wij zijn met 5 weken naar 6 flessen van 130 gegaan. Hij was toen 5.4 kilo. Na 7 weken naar 5 flessen van 150 hij was toen 5.9 kilo. Bij de overgangen kwam hij inderdaad tussendoor wel eens. Ik rekte dat tenzij hij echt ging krijsen dan liet ik hem even gaan en probeerde hem af te leiden. Als dat niet werkte dan gaf ik een extra flesje van 50 ml. Ik moet wel zeggen dat wij al die tijd helft van de scheppen forte doen en helft normale voeding.

Terug
Bovenaan