voedingsschema 6maanden

Hallo,wat fijn dat je hier vragen kunt stellen en elkaar zo kunt helpen!
Mijn zoontje van bijna 6maanden(12-05-2007)krijgt (nog steeds) 5flesvoedingen van 180cc per dag.Ben bang dat hij té veel krijgt?  Hij is bijna 5weken te vroeg geboren en omdat er kans is op astma zijn we nog niet begonnen met bijvoeding.Ik wil straks wel  met fruit en groente beginnen,maar hoeveel flessen mag hij er dan nog bij en hoe delen jullie de voeding in? Misschien dat jullie voorbeelden van voedingsschema's hebben? Moet met 2weken naar het buro,maar wil graag jullie mening erover horen! Alvast bedankt!
Groetjes inet

hoi
ja lekker hè dat je ook eens wat van anderen te horen krijgt zo wel vind ik dat je moet doen wat je zelf het beste lijkt op je eigen gevoel afgaan zeg maar niet denken o die zegt zo dus dan moet het ook zo
5 x 180 is niet teveel hoor zeker niet als je idd nog geen bijvoeding geeft en zodra je daar mee begint gaan ze ook vanzelf de fles minder leeg te drinken dan is biv 4x200 genoeg ik neem aan dat je dit ook bedoeld (180+6 schepjes=200) die van mij zijn nu 7.5 maanden gister naar cb geweest en daar werd gezegd 500 tot 600ml op een dag is genoeg
bij ons is het schema ongeveer zo kan beetje afwijken met tijd en hoeveelheid fles

7.30/8.00 fles Martin 200 Jasmijn meestal 150 soms later de rest nog
9.30/10.00 slapen 11.00 wakker of iets eerder soms net hoe laat ze gingen slapen
dan even spelen maak ik ieder een broodje klaar 11.30 vaak doe ik de fruithap hier achteraan en daan nog een fles van 100 tot 150
12.30/13.00 slapen de éne keer zijn ze om 14.00 uur alweer wakker soms pas 15.00
dan een koekje(liga etc.)en soms de fruithap als ik die niet tussen de middag heb gegeven en soms ook nog 100 fles tot 150
rond een uur of 16.30 slapen en dan 17.30/18.00 groentenhap (1 potje met zijn tweeen word steeds meer)  en toetje yoghurt en dan nog een fles van 100 tot 200 fles om ongeveer 18.30 net hoeveel ze nog lusten en dan tussen 19.00 en 20.00 naar bed
tussendoor geef ik nog wat diksap naar behoefte

ik hoop dat je hier iets aan hebt tja bij ons is het geen superstrak schema soms loopt het ook weer helemaal anders maar ik heb zoiets van zelf eet je ook wanneer je honger hebt of drink je als je dorst hebt ik probeer alleen wel dat ze inieder geval die 500 tot 600ml fles  op een dag binnen krijgen

groetjes Elena
Jasmijn en Martin 18-03-2007
gister CB
Jasmijn 7235gram en 68.5cm ietsje laag van gewicht maar ze was paar  dagen niet zo lekker dus iets minder voeding
Martin 8655gram en 70.5 cm

ps. sorry voor de late reactie erachteraan maar internet was weggevallen
brood en yoghurt is vanaf 7 maanden
gaf zelf iets eerder brood met 6.5 maand maar dan ieder een halve boterham
en met fruit en groente is het het beste een paar dagen hetzelfde te geven kun je zien wat de reactie erop is
hier een voorbeeldschema
>6 maanden
6300-8600
2 - 3 x 200 ml opvolgmelk en 1 papvoeding bestaande uit 200 ml opvolgmelk en 2-3 eetlepels doorkookbloem of 4-6 eetlepels instantbloem.
1 voeding bestaande uit:
3 eetlepels fijngemaakte groente
1-2 eetlepels aardappelen of rijst
1 theelepel olie of (dieet-) margarine
1 fruithapje
zelf geef ik geen pap soms als ik geen broodje geef wel
groetjes nogmaals Elena

Hoi...

Nina is nu 6 maanden (2 mei) en krijgt 4 flessen van 200 ml en tussendoor fruit en groentehap.

8.30uur fles 200 ml
11.30uur half potje fruithapje
13.00uur fles 200 ml
16.30uur half potje groentehapje
17.30uur fles 200 ml
21.00uur fles 200 ml met 3 schepjes pap (nutrix)

Groetjes Wendy

Hallo dames,bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb zelf altijd op een kinderdagverblijf gewerkt(bijna 10 jaar!),maar er is zoveel veranderd en nu ik zelf een kleine heb word je wel wat onzeker....hihihad ik ook nooit van mezelf verwacht...maar okey,ik heb zeker wat aan jullie reacties en zo weet ik een beetje van hoe of wat en zeker ga ik op mijn eigen gevoel af!onze kanjer Luca(12-05-2007)geniet nog heerlijk van zijn flesjes en ik verheug me er nu al op om hem een hapje te geven!!Maar erg fijn om wat te horen van andere moeders en zo onze ervaringen te delen!! Geniet van jullie mooie kids en wie weet tot gauw!!
Groetjes inet

oja,luca slaapt overdag niet erg lang,telkens en half uurtje-uurtje. Maar s'avond rond 8uur slaapt hij door tot ongeveer 11uur,dan krijgt hij nog een fles en slaapt dan tot 6á7uur. Zal dit anders worden als hij bijvoeding krijgt?
Groetjes

Hoi

Nina kreeg voorheen ook nog de laatse fles om 23.00uur..
Maar ze heeft een beetje de regeldagen gehad dus was voor mij een hele omschakeling.hahaha
Maar nu sinds een week ...(is natuurlijk wel een voordeel voor mij) krijgt ze om 20.30 a 21.00u haar laatste fles en slaapt erg goed! ze word smorgens pas rond 7.30u wakker
Maar durf je niet te zeggen of dat met de bijvoeding te maken heeft!
Zou zeggen probeer het een beetje te verschuiven zodat ze wat vroeger de laatste fles krijgt.

Succes...
groetjes wendy

Hoi..

Heeft jou zoontje een fiepje?
Kan het niet zo zijn dat je kindje alleen zijn fiepje wil als hij om 23.00uur wakker word? of heeft hij dan echt honger?
Want mijn dochter wordt snachts ook af en toe wakker omdat ze haar fiep kwijt is en dan geef ik het fiepje en slaapt ze gewoon weer verder als een roosje!!

groetjes wendy

Terug
Bovenaan