Voedingsschema 7 maanden

Hallo allemaal, mijn zoon Thijs is vandaag precies 7 maanden. En om eerlijk te zijn zit ik een beetje te klooien met de tijden. Sinds kort zijn we over op 4 flessen, hiephoi! Maar ik zit nu een beetje met zijn groentehap, wanneer ik die zou geven. Graag hoor ik van jullie hoe jullie schema eruit ziet.
Bij Thijs ziet die er zo uit:
8.00 fles 210cc
9.00 - 9.15 slapen
10.15 fruithap
12.00 fles 210cc
12.15 - 13.45u slapen
16.00 fles 210cc
18.00 groentehap
18.15 - 21.00 slapen
21.00 fles 210cc + 3 scheppen rijstebloem.

Thijs heeft erg weinig slaapt nodig, volgens mij. Graag verneem ik jullie reactie. Bedankt en groetjes van Helen
 
Hallo helen,

Onze zoon Thijs (mooie naam he) is nu ruim 6 maanden, hij zit inmiddels op 3 flessen. (vlotte vent in alles) en ons ritme is als volgt, hopelijk kun je er iets voor jezelf uit mee pikken.
07.00 fles van 220
slapen van 08.30 -10.00
10.00 fruithap 1 groot potje met stukjes
12.30 fles van 220
slapen van 13.00 - 15.00
tussen de middag diksap, liga o.i.d
rond 16.00 - 16.30 3/4 groot potje warm eten met stukjes
slapen van 17.00 - 18.00
19.00 laatste fles 220 met rijstebloem
slapen van 19.30 - 20.00 tot de volgede morgen 07.00

groetjes.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu zeven maanden ruim en heeft nog vier flessen. Dit is ons schema:
07.00 uur fles daarna naar het kdv daar krijgt hij rond half tien fruit en wat sap. Meestal daarna slapen. Rond elf uur meestal iets later weer een fles en wat brood.
Ik haal hem om een uur op en dan gaat hij meestal naar bed.
Om ongeveer drie uur weer een fles na zijn middagslaapje ( vandaag iets later want hij slaapt nog) En dan even na half vijf de groentehap en dan ongeveer om half zeven kwart voor zeven na zijn badje de papfles. Daarna op bed rond half acht en dan slaapt hij tot de volgende dag.
We moeten volgende week weer naar het cb en dan moet er denk ik wel een fles af.

Groetjes Renate
 
Hoi,

Mijn zoontje is a.s. woensdag 7 maanden en ik zit al een paar weken op 3 flessen omdat hij zijn flessen niet meer leeg dronk. Af en toe weigerde hij zijn fles helemaal.
Als hij ' smorgens wakker wordt 06:30/07:00 wil hij ook zijn fles nog niet.
Ik geef hem nu ron 08:30 een fles 200 ml  met Bambix erin. (Vanmorgen op het kdv weigerde hij die ook en toen ze het van een bordje met een lepeltje gaven at hij het wel op).
11:00 fruithap.
12:00/12:30   1/2  boterham ( ben ik sinds een paar dagen mee begonnen).
Daarna slapen.
15:00   Fles. 200 ml
17:30/18:00 groentehapje. Bijna een heel potje.
Laatste fles van 200 ml varieerd tussen 19:30 en 21:00.
Soms wil hij de fles wel al om 19:30 voordat hij naar bed gaat maar vaak weigert hij hem en dan maak ik hem om 21:00 wakker voor zijn laatste fles.
Overdag proberen we hem nog wel diksap tussendoor te geven maar daar heeft hij meestal geen trek in.

Niet elke dag is precies hetzelfde als deze want de ene keer slaapt hij ' smorgens veel langer dan de andere keer en dan lopen de tijden weer iets anders.

Gr. Kim
 
Hoi Helen,

Heel herkenbaar. Wij hebben op de dagen dat Max (7 maanden) naar de creche gaat een vast schema, maar op dagen dat hij thuis is, loopt dat weer helemaal anders. Crechedag (hij gaat 3 dagen naar de creche):
7.30 fles 210 met pap. Hiervoor moeten we hem echt vaak wakker maken....
9.30 vers fruit
slapen, wisselend hoe lang
11.30 fles 180
slapen, weer wisselend hoe lang
15.00-15.30 fles 180
Tussen half 6 en 6 halen we hem op en geven hem thuis meteen een groentehap. Daarna is hij vaak zo moe van de drukte op de creche dat hij snel gaat slapen (meestal dus rond 19 uur). Dan maken we hem om 21.30 uur wakker (tenzij hij zelf eerder wakker wordt) en krijgt hij een fles 210 met pap. Dat duurt 5 minuten, meneer slaapt half maar slurpt wel de hele fles leeg, laat een boer en gaat weer slapen. Wat een leven! Hij slaapt dan tot de volgende ochtend (meestal).

Op de dag dat ik - of mijn vriend - thuis zijn, laten we hem vaak liggen tot hij wakker wordt, en soms (je gelooft het niet) is dat pas om 9 uur!!! Je snapt: dan loopt het hele schema anders.

Het schema van de crechedag is best oke, Max vindt dat volgens mij ook wel prima. Op de andere twee dagen kijken we hoe het loopt en verschuift dus soms alles. Maar ja, ook dat lijkt wel prima te gaan, alleen komt de groentehap dan wel heel erg in het gedrang. En dan geven we die niet meer. Ik ben wel benieuwd wanneer de avondhap een fles gaat vervangen, we hebben het nog niet aangedurfd om Max 's avonds niet wakker te maken voor die laatste fles, om te kijken wat er gebeurt... Hij is niet heel dik, maar wel vrij lang, dus ik denk wel dat hij hem nog nodig heeft.

Groetjes Marieke
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Vorige week was ik op het CB en er hoefde nog geen fles af. Maar omdat ik zelf zo 'stoei' met de 16u fles en hapje daarna plaatste ik even een berichtje naar jullie toe. Ik heb zeker was aan jullie reacties! Hoeveel wegen jullie kinderen? Bij mij was Thijs afgelopen woensdag 9,3 kilo en 72cm. Volgens mij wel een reus, maar de verhoudingen waren prima, doeiiiii
 
Hoi Helen!
Op het cb hebben ze bij de controle van 7,5 maand (vorige week) gezegd dat de fles van 1600 uur er op een gegeven moment uit mag. Ik had hetzelfde schema als jij alleen Jamey krijgt een boterham bij z'n fles. Meestal drinkt hij z'n fles dan half leeg en wat later geef ik de rest (afgekoeld, maar dat kan en hij vindt het nog steeds lekker denk ik).
Gisteren voor het eerst de middagfles niet gegeven maar een tussendoortje gegeven. Je kan dan een liga, wat yoghurt of fruit geven bijvoorbeeld. Dan om 17.30 groente en rond 19.45 de fles en lekker slapen.

groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Helen,

Kai was met 5,5 maand 8025 gram en 69 cm en morgen is hij precies 7 maanden en moet ik weer naar het CB. Ben heel benieuwd hoeveel hij is aangekomen.
Elke keer denk ik dat het wel meevalt en dan is hij toch weer behoorlijk gegroeid.
Hij eet wel goed (fruit en groente) maar drinkt matig dus ik ben heel benieuwd.
Hij heeft lekkere spekbeentjes dus hij zal wel weer wat aangekomen zijn.

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan