Voedingsschema 7 maanden

Hoi Kim en Taatje,
Kim, dan heb jij ook een reus, hahahaha! laat je even weten wat hij weegt? Ik moet zeggen, ik vind het wel lekker hoor van die spekpootjes. Gaat er vast vanzelf weer af als ze gaan lopen. Enne het zijn natuurlijk jongens hé?

Taatje, heeft Jamey genoeg aan een tussendoor hapje om 16u? en laat je hem dan wakker tot de groentehap? en hoeveel CC krijgt hij nu op een dag? oja en hoeveel weegt jouw zoon? wat een vragen, maar ik moet zeggen ik zie zeker wat in jouw opmerking. Ik wil het ook wel gaan uitproberen bij Thijs. Heb net brood voor hem gekocht, ben benieuwd of hij dat lekker vindt. Doe jij trouwens iets op de boterham? wat een vragen, sorry hoor! Maar in ieder geval alvast bedankt! groetjes Helen en Thijs (15-10)
 
Ons zoontje was toen hij zes en een half maand was 71.5 cm en 8320 gr. Ook een flinke jongen maar ook hier zijn de verhoudingen goed. Volgende week weer voor controle dan is hij ruim zeven en een half maand. Ben alweer nieuwschierig.
 
Die van mij was bij 6,5 maand 9,6 kilo en 69 cm. Hij is nu 7,5 maand en ik moet donderdag weer naar het consultatie buro. Ik denk dat hij nu niet zoveel is aangekomen.

groetjes Heidi
 
Hoi Heleen,

Was gisteren bij het CB en Kai woog 8700 kg en was 72 cm.
Hij was prima in verhouding, hij was zelfs iets te tenger qua lengte.
Ik vind hem helemaal niet tenger want hij heeft overal spekkies.

Gr. Kim
 
Hallo allemaal,
Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en was deze week op het cb 7610 gram en 67.5 cm.
Een klein mannentje dus vergleken bij die van jullie. Maar wel goed in verhouding.
Zitten hier ook moeders die nog steeds bv geven in plaats van een fles.
Joost krigt namelijk nog 4 tot 5 keer per dag de borst en ik zag dat jullie al aan het afhbouwen waren met het aantal flesse.
Groeten Marieke
 
Hoi,

Mijn zoontje is 7 maanden. Dit is zijn schema:

  6:00 uur: 180 water + 6 schepjes opvolgmelk
10:00 uur:  180 water + 6 schepjes opvolgmelk
12:00 uur:  100 gram fruit
14:00 uur: 180 water + 6 schepjes opvolgmelk
17:00 uur:  100 gram groente
18:00 uur:  180 water + 6 schepjes opvolgmelk

Ik heb wel eens geprobeerd om wat anders qua drinken aan te bieden, maar dat wil hij niet. Vandaar dat ik nog 4 flessen melk geef, zodat hij voldoende vocht binnen krijgt. Of krijgt hij nu teveel binnen?

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne,
Krijgt jouw kindje nog geen broodje?
Ik denk dat je daar wel mee kan beginnen en wat soms ook wil is ook het andere drinken zoals diksap een klein beetje warm te maken. Mischien kun je tussen door thee met een beetje opvolgmelk geven..
Groetjes Marieke
 
 
Hoi Helen,
Ik heb geprobeerd om de fles van 16.00 te laten vallen maar dat zit niet lekker. Ik doe het nu zo: 06.30/07.00 uur fles (180 of 210 cc water+voeding), om 09.30 uur fruit, om 12.00 een boterham met smeerkaas of smeerworst met wat sap en om 14.00 uur een fles van 180cc, dan slapen en als hij wakker is een tussendoortje. Ik maak hem niet echt wakker of hij nu wat later of vroeger krijgt maakt niet zoveel uit, alleen als ik merk dat hij om 17.00 slaap krijgt geef ik ;m nog wel gauw te weten.
Om 17.30 uur groente en ik maak hem 22.00 uur wakker voor de fles. Ik laat het even zo, hij bepaalt toch best zelf een beetje.
Hij woog vorige week bijna 9200 gram en is 72,5 cm.
Als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
Succes en laat even weten hoe het loopt

Groeten, taatje, mama van Jamey 26-09-2005
 
Terug
Bovenaan