voedingsschema 8mnd

Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 mnd en hij krijgt het volgende

7 uur 90 cc melk
9 uur pap van bambix
11 uur fruit
14 uur fles 180cc melk
16 uur diksap met een koekje
17.30 uur maaltijdpotje 8 mnd met toetje
20.00 uur fles 210cc

volgens het cb moet ik de laatste fles laten vervallen, dat ging eerst goed maar nu wordt hij toch vaker wakker 's-nachts, ik ben benieuwd of jullie kindjes ook nog een fles krijgen voor het slapen gaan. gr.
 
Ik geef mijn zoon 4 flessen, hij is nu 6 maanden en ik moest proberen om 3 flessen te geven met hapjes maar ik zie niet hoe ik dat moet doen want hij s een goede eter. Eet altijd alles op. Zolang mijn zoon dat allemaal nodig heeft blijf ik hem dit geven hoor,De vorige keer heeft ie ook vanzelf 2 flessen laten staan dus zal het vanzelf wel goed komen. Mijn zoon heeft altijd zelf aangegeven wanneer hij ergens aaan toe is en ik dink dat dat bij alle kinderen zo is. Elk kind is anders en je krijgt er geen gebruiksaanwijzing bij zoals ze bij het consultatieburo wel denken want die kunnen alleen maar naar hun boekje kijken. Dus geef lekker die fles als je kind dat nog nodig heeft.Ik denk dat je zelf wel het beste weet samen met je kind wat hij of zij nodig heeft en niet het cb.
 
Vind dat je kind erg veel krijgt. Mij werd verteld niet meer dan 4 maaltijden per dag en géén koekjes etc tussendoor!

Verteld door de ka. Wij hebben ons daaraan gehouden en dat ging heel erg goed!
 
Hoi,

Is en prima schema hoor!

En zolang jij denkt dat hij die fles nodig heeft gewoon geven.

Het ene kind is er wel aan toe het andere niet. Het cb houd zich vast aan het gemiddelde.

Mijn dochtertje krijgt als ze wakker word om een uur of 22.00 nog een voeding (bv)

Maar krijgt hij nog geen broodje?

Succes
 
hallo anoniem van 10.03 uur
wat krijgt jouw kind dan?

mijn zoontje is een flinkerd, 9500gr en 75 cm dus hij heeft het denk ik wel nodig , het cb gaat uit van een gemiddeld kind
 
Hoi,

Bij ons op het bureau mochten we de laatste fles er nog niet afhalen. Ze moest tot haar 1e verjaardag ong. 500 ml melk binnen krijgen. en dit redden we incl de laatste fles nog niet eens.

Verder geef ik nooit een koekje ofzo. Ja in het weekend, maar niet standaard elke dag.

Groetjes
 
Hier is dus die anoniem van 10.03.

Mijn zoon is ook een flinke hoor, 1 maand ouder als die van jou, 77 cm lang en bijna 10 kg.

Hij krijgt:
07.00 pap
11.00 warme maaltijd met toetje
15.00 fruithap
18.30 fles 240 cc

Tussendoor water of thee te drinken.
Hij begint ook pas honger te krijgen ca. een kwartier voordat het etenstijd is. Hier werd mij dus verteld dat een kindje ook een beetje het "hongergevoel" moet leren kennen. Zelf eet je immers ook niet iedere 2 uur maar 3 à 4 keer op een dag.

Een kind eet altijd als je het iets geeft, het kent het gevoel van "vol zijn" nog niet echt, het wordt dan nogal vaak verward met "het kind heeft honger".

Ik bedoelde het niet negatief, heb alleen verteld hoe wij het doen en waarom, en dat me dit eigenlijk ook logisch lijkt.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan