voedingsschema 8mnd

Mijn dochter is bijna 10 maand en krijgt ook nog de laatste fles, die gaat meestal nog voor 3kwart leeg
Ze krijgt per dag ongeveer:
8 uur : pap 150 ml + 50 ml fles
12 uur : 1 boterham met beleg + fles 200 ml (die gaat meestal wel bijna leeg)
17 uur : warm eten + toetje + klein bekertje roosvicee (50ml)
20 uur : fles 200 ml
Tussendoor krijgt ze wat fruit (soms smorgens, soms smiddags, soms tegelijk met dr brood, wat maar uitkomt) , een soepstengel, een rijstewafeltje, soms een koekje en als drinken water
 
Hoi anoniem 10:03 (haha weet niet hoe ik ja anders moet noemen)

Ik ben het niet helemaal met je eens dat een kind altijd eet als je hem/haar iets geeft. Mijn dochtertje geeft duidelijk aan als ze geen trek heeft. Dan gooit ze het gewoon weg.

Ik versta trouwens onder een koekje een rijstwafel, soepstengel en.

Mijn dochter is trouwens een "kleintje" 11 maanden weet niet precies wat ze weegt een maand geleden nog geen 8 kilo qua kleding maat 68.

Groetjes

 
Hi hi, ik blijf me nu maar even zo noemen, is weer eens iets anders!

Joyce, mag ik vragen waarom je dochter rijstwafel etc. krijgt? Daar zit echt geen voedingswaarde in, dus heb je daar een andere reden voor?

 

Als ik dit hierboven lees krijgt Romi echt veel teveel denk ik. Alleen melk krijgen we er niet meer in bij haar het is echt max. 300 ( soms nog minder)

08.00 Fles met pap
10.30 Fruit potje
12.30 Brood met 60 cc melk
16.00 Proberen we een fles drinkt hier vaak nog niet de helft van! Maar ja iedere 10cc zijn er weer 10
18.30 Groente + toetje
22.30 Fles met pap

Tussendoor inderdaad een soepstengeltje, rijste koekje, nijntje koekje, kroepoek O.I.D en we proberen sap thee en water maar dat krijgen we er niet in!

Ik geef rijstwafeltjes enz voor de ontwikkeling van de kaken, het leren kauwen, omgaan met stukjes, ontdekken van eten! Best leerzaam voor een kind en daarbij ook lekker

Anoniem komt jij zoon dan wel aan de juiste hoeveelheid voeding over de hele dag genomen!

Misschien weet iemand ook hoeveel tijd er tussen de groente maaltijd en de laatse fles kan zitten In het ZH zeiden ze dat ze na groente 4 uur vol zitten! daarom zitten we nog steeds aan een late voeding waar ik eigenlijk wel vanaf wil!!

Groetjes Corine
 
joh wat is nu te weinig en wat is te veel ???
Mijn zoontje eet vrij veel maar vol is echt vol hoor !!!
Ben het er ook niet mee eens dat een kind dat niet aan geeft.....

Blijf het vreemd vinden niemand kent elkaar en elkaars achtergrond ( en die van het kind ) en toch gaan we tegen elkaar zeggen dat de een te weinig of te veel krijgt....

En corine: vlgs mij moet je gewoon goed je kind observeren en je merkt vanzelf wel of hij/zij vol zit of niet.

Trouwens : ik eet wel om de 2,3 uur hahaha
En het is prima om over de dag meerdere ( gezonde ) kleine hapjes te eten gezien je stofwisseling dus ook dat is een goede optie m.i ( anoniem van 10.03 ...)

Succes allemaal !!!!!!!!!
 
Anoniem 10.03

Ik vind niet dat een kind alleen iets met voedingswaarde hoeft te eten op deze manier leert ze allerlei smaken en structuur kennen wat ik belangrijk vind om daar "vroeg" mee te beginnen zodat ze er rustig over kunnen doen.

Verder mag ze niet veel meer omdat ze een koemelkallergie heeft dus is ze met eten zowiezo beperkt.

Groetjes joyce
 
Zoals ik al in een eerdere reactie gezegd heb,vertel ik alleen hoe wij het doen. Mijn zoon is nog nooit ziek/verkouden etc. geweest, is in prima evenwicht (gewicht/lengte) en een hele blije knul. Ik kan het dus blijkbaar niet zo verkeerd doen.

In tegendeel, van de ka alleen maar complimenten dat we het zo goed doen met hem, en dat het schema heel goed is zo. Hij krijgt dus echt voldoende voedingsstoffen binnen.

Joyce, in jouw geval kan ik me voorstellen dat je dochter andere dingen krijgt door haar allergie.

Heb een kennis die dietist is en me dus ook vaker bijstaat met advies, en die vertelde ook dat het absoluut niet nodig is een kind op deze leeftijd koekjes e.d. te geven, ook niet om het kauwen te leren. Dat leren ze heel snel vanzelf. Tussendoortjes leren ze nog snel genoeg te eten, daar ben ik niet bang voor.
Ik ben het daar gewoon mee eens. Iemand anders waarschijnlijk niet, en dat is ook goed zo, anders waren we allemaal hetzelfde hè.

Ik heb alleen gereageerd op de oorspronkelijke vraag, hoe iedereen het doet. Jullie geven je kindje vaker iets te eten, ik niet. Jullie zijn met jullie situatie gelukkig, ik met de mijne.

Ieder zijn mening en zijn schema.

Corine: Romi krijgt toch melk binnen in de vorm van pap. Dit geldt ook, dus dan heeft ze toch wel genoeg melk op een dag. Zou ik me geen zorgen over maken.

Nou groetjes.
 
Anoniem 10.03 ik ben het met je eens hoor ieder zijn schema en mening, wat ieder kindje is anders en vaart wel bij zijn eigen schema

Romi eet ook geen pap dat krijg ik er gewoon niet in, ook sapjes, thee en water wil ze niet!daaromi vroeg ik aan jou of jouw zoontje wel aan de juiste hoeveelheid melk komt ivm. vocht en vitamine! Ze ziet er goed uit, groeit goed, niet uitgedroogt dus ik maak er me verder maar geen zorgen over! als ze dorst heeft drinkt ze wel en als ze niks wil laat ze dat ook duidelijk weten ze duwt dan gewoon de fles uit of gaat zitten kokhalsen, zo ook met groente fruit enz...

Groetjes corine
 
Terug
Bovenaan