Voedingsschema baby 3 maanden

<p>Hi</p><p> </p><p>Wat ik me af vroeg is wat is jullie voedingsschema voor een baby van 3 maanden? Ik ben enorm aan het puzzelen steeds omdat ik anders niet goed uit kom met zijn avond voeding voor het slapen gaan. </p><p>Gaat jullie baby ook direct na de fles naar bed ?! En hoe zorg je dan weer dat je goed uit komt ? </p><p>En wat ik me af vraag is hoelaat gaat jullie baby naar bed en maak je hem of haar wakker voor de laatste voeding?</p>

Hallo,
Mijn zoontje is bijna 4 maanden en hebben al sinds hij ong 11 weken is het volgende schema wat werkt voor ons:
fles: 7-11-15-18/19 en dan de laatste fles als hij wakker wordt ergens tussen 22 en 24 uur we maken hem er niet voor wakker dat regeld hij zelf.
na de fles van 18/18:30 gaat hij naar bad/bad en dan is hij de ene dag sneller in slaap dan de andere dag.
S nachts gaat de laatste nachten goed en wordt hij wakker rond 6/7 uur maar als hij ng komt krijgt hij een mini flesje (ligt aan het tijdstip)
hopelijk heb je er iets aan.

Mijn dochter is 12 weken en 2 dagen ?. Tot nu toe besluiten wij om haar ritme te volgen, en dan kom je toch al best aardig op een ‘vast’ ritme uit. Wij geven flesvoeding (sinds ze circa 4 weken is).
Tussen 7 en 8 fles en daarna om de 4 uur, maar soms komt ze na 3 uur. Dus:
10/11 uur
14/15 uur
18/19 uur
Voor deze laatste voeding in badje (maar niet elke dag in bad omdat ze een gevoelige huid heeft). Daarna laten we haar slapen tot ze zelf weer komt voor een fles. Dat is vorige week een paar keer 19/20 uur tot 05uur geweest. Maar de laatste week is het 02 uur of 02.30. Dan krijgt ze weer een flesje en slaapt ze door tot de ochtend fles. Daarmee komen we nu op 5 voedingen op 24 uur. Ze slaapt eigenlijk elke avond rond 19/20 uur en slaapt goed in.

Mijn dochter is 12 weken en ik ben heel relaxed, ik zie wel hoe de dag loopt.  Ze drinkt gemiddeld elke 3 uur 120-150cc. Afhankelijk van hoe laat ze s nachts komt, kijk ik hoe de dag loopt. Hier dus elke dag hele andere tijden. 
Ik laat haar niet na elkr voeding slapen, ze slaapt pas als ze moe is (ongeveer 1.5 uur wakker) Of dat een uur voor haar voeding is of na haar voeding wisselt steeds. Soms slaapt ze 3 uur achter elkaar, soms maar 30 minuten. 
Ik heb ook een peuter in huis en we zijn vaak even op pad, dus mn baby gaat overal mee naartoe en slaapt wanneer het uitkomt. 
Voeden doe ik elke 3 uur, maar als ze lekker slaapt dan zit er ook wel eens 4-4.5 uur tussen.
De meeste dagen kom ik toch wel uit rond 23:00 de laatste fles. Maar soms ook om 21:00 al de laatste. Ik vind het allemaal prima. Het gekke is, dat ze s nachts bijna altijd om 5:00 komt voor de eerste fles, maakt niks uit hoe laat ze de laatste gehad heeft de vorige avond!
Bij mijn oudste dochter probeerde ik ook altijd krampachtig om om rond 23:00 uit te komen voor de laatste fles maar nu laat ik dat veel meer los (moet ook wel met een peuter erbij) en nu gaat het ook prima!

Hier een zoontje van bijna 11 wkn. Eerste fles om 8u en dan 11.00 -15.00-18.00-22.00u na de fles van 8u en 22u gaat hij direct naar bed. Na de andere voedingen naar bed als hij moe word. Aangezien hij de 5 voedingen wel moet krijgen maken we hem wel wakker voor de laatste fles indien nodig..maar meld zich meestal wel.
In de nacht geen voeding meer hij slaapt van 22.30/23u tot 8u ?

Ik ga mee met het ritme van mijn dochter en ze heeft er zelf al wat ritme in weten te brengen. Tussen 7 en 8 de eerste fles en daarna om de 3 of 4 uur.
In de avond krijgt ze meestal rond 17u de fles daarna slaapt ze van 18 tot 19u. En dan rond 20/21u krijgt ze de (laatste) fles en gaat dan slapen. Vaak in de avond/nacht als ze komt dan krijgt ze nog een flesje. Maar heel soms komt ze ook niet. 

Ik maak haar niet wakker voor de avond/nacht voeding. Hier was het soms ook puzzelen qua voeding maar ik zorg dat ze overdag genoeg binnen heeft gekregen

Mijn zoontje van 3.5 maand krijgt rond 7 uur de eerste fles en dan elke 3 uur een fles. Om 19.00 uur krijgt hij de laatste fles en daar slaapt hij de hele nacht op door. Wij zijn met ongeveer 9.5 week gestopt met hem wakker maken voor de late voeding, omdat hij slecht wakker te maken was en dan ook amper dronk. 

Hier een jochie van nu 3,5 maand.
ben met 3 maand overgestapt van 5(180) naar 4 (210) flessen omdat hij tussen de 4de en de 5de fles steeds minder tijd liet zitten en verder al doorsliep. Wij zijn na de kraamweek gestopt met wakker maken voor een nachtfles en toen sliep hij vrij snel door (23-5/6), hij meld zichzelf wel voor de voeding. We zitten nu op een schema van 7-11-15-19.00/19.30, dit is wel allemaal ongeveer want hij meld zich vanzelf rond die tijd. Voor onze jongen werkt dit heel goed, misschien goed om ff te weten is dat hij bij geboorte 4170 was en bij 3 maand 7 kilo.

Terug
Bovenaan